تبلت جدید Dell به نام Peju لو رفت

  • 1390/4/21
  • عليرضا شیری
  • 0

تبلت جدید کمپانی Dell رد سال جاری عرضه میشود و یکی از بهترین و جذاب ترین سخت افزارها در آن استفاده شده است. این تبلت قابلیت نصب ویندوز 8 را دارد.

در ماه مارس 2011 خبرها و عکس هایی در مورد تبلت کمپانی Dell به نام Peju منتشر شد و آن طور که گفته میشد، زمان عرضه ی آن اوایل سال 2012 است اما بالاخره مشخصات سخت افزاری و اطلاعات بیشتری در مورد آن لو رفت.

عرضه ی این تبلت احتمالا با نام رسمی Latitude ST صورت میگیرد. اندازه ی صفحه نمایش آن 10.1 اینچ است و رزولوشن آن 1920 در 1080 پیکسل (اصطلاحا Full HD است) میباشد. حافظه ی رم آن 4 گیگابایت است! و پردازنده ی اصلی دو هسته ای Core i5 در آن استفاده شده است که نسبت به مدل های معمول تبلت بسیار قدرتمند است.

نهایتا تا 120 گیگابایت حافظه ی ذخیره سازی از نوع SSD (دیسک حالت جامد که سرعت بسیار بالاتری نسبت به هارددیسک های دوار دارد) برای آن قابل سفارش است.

اتصالات آن شامل 2 پورت USB، پورت تصویری VGA و HDMI، کارت خوان microSD و اتصال وایرلس 3G یا 4G است.

باتری دستگاه بین 6 تا 8 ساعت شارژ نگه میدارد. در عکس های منتشر شده، پایه ی جدایی به عنوان تکیه گاه تبلت مشاهده میشود که از طریق همین پایه میتوان اتصالات بیشتری مثل پورت RJ45 فراهم کرد. این پایه برای قرار دادن تبلت روی میز با زوایای دلخواه نیز کاربرد دارد و میتوان موس و کیبوردی هم برای کار با تبلت روی میز قرار داد. بدنه و صفحه نمایش تبلت توسط شیشه ی Gorilla محافظت میشوند، یک لبه ی پلاستیکی هم دور صفحه نمایش برای محافظت بهتر تعبیه شده است.

با سخت افزار قدرتمندی که به کار رفته، وزن تبلت دل 1.9 پوند (حدود 0.862 کیلوگرم) است. ضخامت آن نیز 0.63 اینچ یا 1.6 سانتی متر میباشد. ضخامت و وزن این تبلت زیاد است، به عنوان مثال اگر بخواهیم آن را با تبلت اپل یعنی Apple iPad 2 مقایسه کنیم، باید بگوئیم که ضخامت iPad 2 تنها 0.88 سانتی متر و وزن آن 0.6 کیلوگرم است.

منبع این اخبار در مورد زمان عرضه ی تبلت دل ماه اکتوبر 2011 را اعلام کرده است. نسخه ی نهایی سیستم عامل Windows 8 تا این تاریخ عرضه نمیشود بنابراین احتمال دارد که تبلت دل با ویندوز 7 عرضه شود اما قابلیت ارتقا به سیستم عامل ویندوز 8 را دارد.

منابع:

notebookcheck

electronista

engadget

 

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *