LG اولین مانیتور 3 بعدی بدون عینکی که دارای تکنولوژی تعقیب چشم است را عرضه کرد

  • 1390/4/21
  • عليرضا شیری
  • 0

نمایشگر جدید LG مدل DX2000 دارای تکنولوژی تعقیب چشم (Eye-Traking) است. این نمایشگر 20 اینچی بدون اینکه نیازی به استفاده از عینک باشد، میتواند تصاویر سه بعدی را به مغز شما بفرستد، فرق آن با دیگر نمایشگرهای سه بعدی بدون عینک در داشتن یک وب کم داخلی است که مکان چشم شما را دنبال میکند. بنابراین حتی اگر ثابت ننشینید یا مکان شما زاویه دید خوبی نداشته باشد باز هم تصاویر سه بعدی را به شکل مناسبی دریافت خواهید کرد یا حداقل از نظر تئوری این چنین خواهد بود. تکنولوژی تعقیب چشم پیش از این در لپ تاپ سه بعدی توشیبا که در خبری آن را معرفی کردیم، به کار رفته است.

با استفاده از وب کم داخلی و تعقیب مکان چشم، تنظیم عمق تصاویر سه بعدی و همچنین تنظیم جهت آن ممکن میشود.

LG با تولید نمایشگر جدید خود، کسانی که دنیای سه بعدی را دوست دارند ولی از زدن عینک های دست و پا گیر و سنگین و … خسته شده اند، را به دنیای سه بعدی بدون عینک دعوت میکند. در واقع مثل کنسول بازی Nintendo 3DS و همچنین گوشی HTC EVO 3D میتوانید دنیای سه بعدی بدون عینک را تجربه کنید.

این نمایشگر دارای رزولوشن 1600 در 900 پیکسل است و از نوع Backlit LED میباشد. روشنایی صفحه ی آن 250 شمع بر سانتی متر مربع (cd/m2) است. زمان پاسخ گویی 5 میلی ثانیه، نسبت کنتراست تصویر 1 به 1000، روکش ضد درخشش، پورت های DVI و HDMI از ویزگی ها و امکانات آن است. امکان تبدیل 2 بعدی به 3 بعدی هم در آن پیش بینی شده است.

قیمت DX2000 که ابتدا در کره ی جنوبی روانه ی بازار میشود، 1200 دلار آمریکا است و حدس ما این است که به زودی در سایر نقاط دنیا هم عرضه شود. متاسفانه LG هنوز در مورد عرضه ی نمایشگر 3 بعدی جدید خود در آمریکا و قیمت آن، خبری منتشر نکرده است.

منبع:

hothardware

maximumpc

dvice

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *