چگونگی انتقال عکس ها از فیس بوک به گوگل پلاس

  • 1390/4/22
  • فروغ بیداری
  • 1

حتما تا الان در مورد سرویس جدید گوگل به نام گوگل پلاس چیزهایی شنیده اید و مطالبی در این باب خوانده اید. شاید خودتان هم در این شبکه اجتماعی جدید عضو باشید. بعضی ها آن را دوست دارند و بعضی ندارند. اما مهم ترین مساله در مورد عضویت در شبکه های اجتماعی جدید، تنظیمات و پر کردن پروفایل آنهاست که کمی وقت گیر و شاید حوصله سر بر باشند.

قبلا پروفایل های گوگل امکان دسترسی به آلبوم های عکس آنلاین همچون فلیکر را داشتند. اما گوگل پلاس فقط اجازه استفاده از پیکاسا را به کاربرانش می دهد.

با این اوصاف چگونه می توان عکس ها را در گوگل پلاس به راحتی به اشتراک گذاشت؟ خب باید بدانید که یک برنامه نویس خلاق، برنامه ای برای انتقال آسان عکس ها از فیس بوک به پلاس نوشته است. البته این برنامه فقط در سیستم عامل های Mac OS X یا ویندوز قابل اجرا هستند.

عملکرد این برنامه به این گونه است که کاربر باید عکس هایش را از فیس بوک دانلود و دوباره آنها را در گوگل پلاس یا هر شبکه اجتماعی دیگر آپلود کند. روند آپلود مجدد این عکس ها بسیار سریع است و زمان آپلود اولیه را نیاز ندارد. این روش به نظر بد نیست. خیلی از ما عکس های زیبایی در فیس بوک داریم که می توانیم آنها را با دوستان پلاسی خود هم به اشتراک بگذاریم.

این کار بسیار آسان و بی دردسر است. در پایین ترتیب انجام این روند را برای کاربران سیستم عامل Mac OS X توضیح داده ایم.

دانلود Photograbber

نام این نرم افزار – Photograbber – نمایش دهنده عملکرد و وظیفه اصلی آن است؛ گیرنده عکس. فتوگرابر، عکس های شما را از فیس بوک گرفته و در هارددرایوتان ذخیره می کند. برای استفاده از این برنامه، این نرم افزار را دانلود، آن‌زیپ و روی سیستم عامل نصب کنید.

استفاده از فتوگرابر

بعد از نصب Photograbber، وقتی آن را باز می کنید، پنجره ای کوچک با محتوی Login روی صفحه ظاهر می شود. با کلیک روی گزینه لاگین، صفحه مرورگر بازمی شود  وبه  صفحه اصلی فیس بوک می رود. در این زمان باید به فتوگرابر اجازه استفاده از اطلاعات و برداشتن عکس هایی که می خواهد را بدهید.

به محض تایید، به شما رمز تصدیق داده می شود. کاربر باید به صورت دستی این کد را کپی و دوباره در برنامه فتوگرابر paste کند.

در این مرحله، فتوگرابر به شما امکان دانلود هر کدام از عکس های فیس بوک که مایلید داشته باشید را می دهد. قبل از این کار حتما مطمئن شوید که از بین فهرست دوستان، گزینه Myself به معنای «خودم» را انتخاب کرده اید.

این نرم افزار، گزینه های مختلفی برای انتخاب و دانلود به کاربر می دهد. به طور مثال اینکه کاربر می تواند تعیین کند همه عکس های موجود در آلبوم ها، عکس های تگ شده و … دانلود شوند. حتی می توانیم همه نظراتی که دوستان در مورد آن عکس ها نوشته اند و اطلاعاتی که خود ما در مورد عکس وارد کرده ایم را نیز به همراه عکس دانلود کنیم.

پیش از دانلود، درایوی که می خواهید عکس‌ها در آنجا ذخیره شوند را انتخاب کنید. سپس فولدر جدیدی با نام عکس هایی که می خواهید ذخیره کنید، در آن بسازید زیرا این پروسه به طور خودکار فولدرهای زیادی می سازد و فولدر  date modified، پوشه ای است که نشان می دهد دانلود آخرین عکس هم انجام شده است.

ساخت فولدر جدید و دانلود عکس های مختلف در پوشه های جداگانه کار شما را بعد از اتمام این پروسه زمان گیر راحت خواهد کرد. در انتها شاهد تعدادی فولدر هستید که از روی نامشان، محتویاتش را می دانید.

به همین راحتی می توانید عکس ها و آلبوم های موردعلاقه تان را از طریق پیکاسا در گوگل پلاس آپلود کنید.

منبع: makeuseof.com

 

 

بعد از نصب Photograbber، وقتی آن را باز می کنید، پنجره ای کوچک با محتوی Login روی صفحه ظاهر می شود. با کلیک روی گزینه لاگین، صفحه مرورگر بازمی شود  وبه  صفحه اصلی فیس بوک می رود. در این زمان باید به فتوگرابر اجازه استفاده از اطلاعات و برداشتن عکس هایی که می خواهد را بدهید.

 

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. سلام ببخشید من وقتی با ‏opera mini ‎‏ وصل میشم نمیتونم تو گوگل پلاس عکس آپلود کنم میشه راهنمایی کنید چیکارکنم؟ مرسی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *