سامسونگ گالاکسی Z در برابر گالاکسی S2

  • 1390/4/24
  • ITTeach
  • 7

سامسونگ گوشی برجسته خود را با نام گالاکسی Z معرفی کرده است و این دومین گوشی هوشمند از مجموعه موفقیت آمیز گالاکسی گوشی های تلفن  همراه سامسونگ می باشد. وقتی که به تصاویر و فیلم ها نگاه می کند، می فهمید که گالاکسی Z درست شبیه گالاکسی S2 به نظر می رسد. سامسونگ گالاکسی Z در واقع نسخه مقرون به صرفه گالاکسی S2 می باشد. سامسونگ گالاکسی Zبا بدنه ای باریک و ساده یکی از گوشی هایی است که در سوئد رونمایی شده است هرچند هنوز اطلاعاتی در خصوص ورود آن به سایر نقاط جهان در دست نیست اما انتظار می رود بزودی در سراسر جهان پخش شود.

اگر این اتفاق بیافتد، پس از آن این گوشی با گوشی دیگری از همین سری که سامسونگ گالاکسی Ace بوده و از لحاظ مجموعه سخت افزاری و گرافیکی قابلیت بالایی دارد به رقابت خواهد پرداخت. این گوشی از نظر قیمت در سطح متوسط بوده و در آینده ای نزدیک ممکن است جای سامسونگ Ace را نیز اشغال کند.

تفاوت های بسیار جزئی بین گالاکسی S2 و گالاکسی Z وجود دارد اعم از اینکه گالاکسی S2 پردازنده ای قدرتمند تر و صفحه نمایشی بزرگتر دارد. اما یک تفاوت بزرگ در قیمت این دو گوشی هوشمند هست. گالاکسی Z بسیار ارزان تر از گالاکسی S2 بوده و من فکر می کنم مخصوص افرادی باشد که به گالاکسی S2 علاقه داشته اما با توجه به بودجه محدود قادر به خرید آن نیستند. هنگام مقایسه این دو گوشی به تفاوت دیگری نیز برمی خوریم؛ گالاکسی Z بجای صفحه نمایش سوپر AMOLED گالاکسی S2 یک صفحه نمایش ال سی دی 2/4 اینپی WVGA داشته و همچنین برخلاف پردازنده Tegra2 2/1 گیگاهرتزی، گالاکسی Z با پردازنده 1 گیگاهرتزی دوهسته ای چیپ ست Tegra2 به بازار خواهد آمد. امکانات دیگر آن شامل دوربین 5 مگاپیکسلی می باشد که قابلیت ضبط 720P، زوم 4x و پشتیبانی از ضبط ویدئویی HD را دارد و همچنین این گوشی قیمتی مابین 600 تا 650 دلار خواهد داشت هرچند ممکن است از جایی به جای دیگر نیز فرق کند. صفحه نمایش این گوشی تقریبا همانند سامسونگ گالاکسی S2 روشن است.

 

 

سایر ویژگی های استاندارد آن شامل پشتیبانی GPS، WiFi، رادیو FM و حافظه داخلی 8 گیگاباتی می باشد و این گوشی از حافظه microSD نیز پشتیبانی کرده و قابلیت ارتقا تا 32 گیگابایت را نیز دارد. زمانیکه این گوشی به سراسر نقاط جهان برسد، ما مطمئنا این مقاله را با جزئیات کامل بروز خواهیم کرد.

سامسونگ گالاکسی Z در برابر گالاکسی S2: جدول مشخصات و قیمت

Samsung Galaxy Z Samsung Galaxy SII
صفحه نمایش 2/4 اینچی- SD_LCD خازنی 3/4 اینچی سوپر پلاس AMOLED خازنی
Gorilla Glass Not confirmed Yes
Internal Memory 

حافظه داخلی

8GB 

8 گیگابایت

16/32GB 

32/16 گیگابایت

WiFi Yes. 

دارد

دارد+ DLNA و WiFi مستقیم
اینترنت موبایل 3 گیگابایت موبایل 4 گیگابایت
دوربین  

5 مگاپیکسل با فوکوس اتوماتیک، فلاش،

Geo tagging

5 مگاپیکسل با فوکوس اتوماتیک، فلاش ال ای دی، تشخیص چهره و لبخند، تثبیت عکس 

Geo tagging

دوربین دوم موجود است اما تائید نشده که VGA می باشد یا 2 مگاپیکسل 2مگا پیکسل
ضبط ویدئو 720p 1080p
پردازنده 1 گیگاهرتز 2/1 گیگاهرتز
خروجی تلویزیون ندارد موجود است
قیمت 440 یورو 550 یورو

 

بنابراین می توانید مشاهده کنید که تنها چند نکته وجود دارد مبنی بر اینکه گالاکسی S2 از گلاکسی Z بهتر می باشد اما گالاکسی z قیمت کمتری داشته و این تفاوت از 100 یورو بیشتر می باشد.

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 7 دیدگاه
    1. ممنون یه سری قیمت هم از انواع مدل گوشی ها گرفتم
      هنوز موندم از sumsong بردارم یا htc

    2. من htc داشتم بعد سامسونگ گرفتم..حتما سامسونگ بگیر.

  1. با سلام
    اطلاعات وارده در مورد گالکسی اس ۲ دقیق نیست و بعضا دارای اشتباهاتی نیز میباشد برای مثال دوربین این گوشی ۸ مگاپیکسل است نه ۵! در کل مطلب خوبی بود که دوستان رو بیشتر آگاه کرد.

    1. در حال حاضر گالکسی اس ۲ در شیراز در حدود ۸۰۰ قیمتش هست که دوستان میتونن کمی بیشتر صبر کنن تا ارزان تر بشه. گالکسی اس پلاس هم اگه هنوز موجود باشه در اولین باری که یکی از فروشندگان آورده بود ۵۶۰ بود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *