اطلاعات کامل شبکه ای با yougetsignal

  • 1390/4/25
  • سپهر خيري
  • 0

بدون هیچ مقدمه ای به معرفی این ابزار آنلاین و بدرد بخور میپردازیم ، این وبسایت که میتوان آن را یک ابزار مفید نام برد میتواند به شما اطلاعات کاملی از شبکه ها ، سایت ها و سرور ها بدهد.

نام این سایت yougetsignal و آدرس آن www.yougetsignal.com است که برای استفاده از آن فقط کافی است وارد سایت شوید و احتیاج به پر کردن هیچ فرمی نیست و لازم نیست در آن عضو شوید و تمام امکانات رایگان است !

ظاهر سایت بسیار ساده و راحت است و منو و گزینه های آن به راحتی پیدا میشوند ، این سایت مانند سایت های دیگر هم نوع خود نیست که با فلش و جاوا ساخته شده اند و برای به دست آوردن یک سری اطلاعات کوچک باید مدت زیادی را صبر کنید تا لود شود. قسمت های مختلف و امکانات این سایت در سمت چپ لیست شده اند . در عکس پایین میتوانید با قسمت به قسمت این سایت آشنا شوید و در ادامه به معرفی کامل آنها میپردازیم:

قسمت 1 – در این قسمت که open-ports نام دارد میتوانید علاوه بر دیدن آی پی خروجی خود ، باز بودن یا بسته بودن پورت رو هم ببینید ، در کادر Remote Address ای پی شما و در کادر Port Number شماره پورت شما که میتوانید در هر 2 کادر تغییر ایجاد کنید. برای دیدن باز و بسته بودن پورت باید در قسمت Port Number شماره پورت مورد نظر رو تایپ کنید و روی دکمه Check کلیک کنید. سپس در پایین با پرچم قرمز و سبز به شما نشان میدهد که پورت شما باز است یا بسته. به طور مثال پورت 21 برای اف تی پی و پورت 53 برای DNS و پورت 80 هم برای وب و http هست که اگر میخواهید تمام پورت های موجود را چک کنید میتوانید روی گزینه Scan All Common Ports که در سمت راست است کلیک کنید ، این کار ممکن است بسیار زمان بر باشد ولی تمام پورت های موجود روی ای پی رو چک میکند.

قسمت 2 – در این قسمت که network-location نام دارد ، به شما با استفاده از نشانی آی پی نقشه و محل شبکه را نشان میدهد ، این نقشه توسط گوگل برای شما آماده میشود و در 3 حالت Map و Satellite و Hybrid میتوانید نقشه و محل رو مشاهده کنید. همچنین میتوانید خودتان آی پی را وارد کنید و محل شبکه رو پیدا کنید که برای این کار در زیر نقشه و در کادر Remote Address آدرس رو تایپ کنید و سپس روی گزینه locate کلیک کنید ، بعد از چند لحظه نقشه برای شما آماده میشود. در پایین تصویر این امکان رو میبینید:

 

قسمت 3 – در این قسمت که visual-tracert نام دارد میتوانید با وارد کردن آدرس وب سایت آن را ردیابی کنید و در نقشه ای که به شما نشان میدهد میتوانید مسیر و جهت این رد یابی رو ببینید. این نقشه توسط گوگل برای شما آماده میشود و در 3 حالت Map و Satellite و Hybrid میتوانید نقشه و محل رو مشاهده کنید. برای ردیابی 2 حالت دارد Host Trace و p…y trace که گزینه دوم به شما اطلاعات کاملی میدهد و بازدید کندگانی که از ایران به سایت رجوع کرده اند را نشان میدهد ، در عکس زیر از گزینه دوم استفاده شده که نقشه مربوط به سایت gooyait.com هست:

قسمت 4 – در این قسمت که phone-location نام دارد میتوانید با وارد کردن شماره تلفن آدرس محل قرار گرفته شده شماره تلفن را روی نقشه توسط گوگل پیدا کنید ، برای این کار در قسمت Phone Number 3 کادر وجود دارد که در 2 کادر اول باید شماره های 3 رقمی و در کادر سوم شماره 4 رقمی مورد نظر رو وارد کنید به طور مثال 5555555555 سپس روی دکمه Lookup کلیک کنید. این امکان به درد شماره تلفن های ایران نمیخورد و شما نمیتوانید از آن برای شماره های ایرانی استفاده کنید ، همچنین اگر میخواهید آدرس کامل یک شماره تلفن را ببینید باید حق اشتراک بپردازید ، هزینه آن ماهی 3.33 دلار است و با آن میتوانید موقعیت دقیق تر شماره تلفن را ببینید ، برای دیدن این عمل روی گزینه View Sample Report کلیک کنید.

قسمت 5 – در این قسمت که reverse-email-lookup نام دارد میتوانید توسط 2 قسمت Search By Name و Search By E-mail اطلاعاتی را از دارنده و ایمیل به دست آوردید. متاسفانه قسمت Search By Name سایت خراب بود و موقع وارد کردن اطلاعات ارور از طرف سایت می آمد و نتوانستم آن را امتحان کنم. در قسمت Search By Name فقط کافی است ایمیل مورد نظر را تایپ کنید و روی دکمه Search By Name کلیک کنید سپس به اطلاعاتی از ایمیل مانند ، آی پی ایمیل ، شهر و کشور ، و سرویس دهنده ایمیل رو برای شما نمایش میدهد ، برای اطلاعات کامل باید حق اشتراک بپردازید که با پرداخت اشتراک ماهانه میتوانید اطلاعات کامل تری از ایمیل ها را به دست آورید.

قسمت 6 – در این قسمت که نام آن web-sites-on-web-server هست یکی از پر کاربرد ترین قسمت ها برای وبمستر ها و کاربران عادی هست ، در این قسمت میتوانید تمام سایت هایی که روی سرور یک سایت مشخص قرار گرفته اند رو مشاهده کنید ، به زبان ساده تر یعنی اینکه میتوانید ببینید روی سرور سایت شما چه سایت های دیگری قرار گرفته اند. برای انجام این کار کافی است در قسمت Remote Address آدرس سایت را وارد کنید و روی دکمه check کلیک کنید یا Enter را فشار دهید. سپس بعد از چند ثانیه تمام سایت ها در پایین لیست میشود و تعداد سایت ها را نشان میدهد. به طور مثال ما در اینجا سایت gooyait.com رو چک کردیم و روی سرور این سایت حدود 308 سایت دیگر قرار گرفته بود. در کنار این ، به شما ای پی سرور را هم میدهد ، به طور مثال ای پی سرور سایت گویا آی تی 95.211.87.120 بود. این قسمت کاربرد های زیادی دارد ، به طور مثال اگر سایت شما بالا نیامد و به مدیر سرور و پشتیبان هاست خود دسترسی نداشتید میتوانید در این قسمت آدرس سایت خود را چک کنید و روی سایت های دیگر کلیک کنید و ببینید که سایت های دیگر هم مثله سایت شما بالا می آید یا خیر ، اگر دیگر سایت ها بالا بیایند یعنی اینکه مشکل از سایت شما هست ولی اگر اکثر سایت ها مثله سایت شما بالا نیایند یعنی اینکه مشکل از سرور است و مربوط به اطلاعات داخل هاست و سایت شما نمیباشد.

قسمت 7 – در این قسمت که whois-lookup نام دارد میتوانید اطلاعاتی از دارنده و خود دومین را ببینید ، این قسمت سایت درست مانند سایت http://who.is/ عمل میکند ، ولی سبک تر و سریعتر ، برای این کار در کادر Remote Address آدرس دومین را تایپ کنید مانند gooyait.com و سپس روی دکمه Check کلیک کنید. بعد از چند لحظه اطلاعاتی مانند DNS ، نام و صاحب امتیاز دومین و دیگر اطلاعات مربوط به دارنده دومین در پایین قرار میگیرند. این قسمت مشکلی با سایت های ایرانی و دومین های ایرانی .ir ندارد و میتوانید تقریبا تمام دومین ها را چک کنید.

قسمت 8 – در این قسمت که نام آن igoogle است میتوانید اطلاعات مختصری از شبکه خود مانند آی پی آدرس ، هاست نیم و سرویس دهنده اینترنت شما را ببینید ، برای استفاده از این امکان فقط کافی است وارد قسمت 8 شوید.

قسمت 9 – در این قسمت که vista نام دارد به درد ویندوز ویستا میخورد و با آن میتوانید در سمت راست دسکتاپ خود (به صورت پیش فرض) اطلاعاتی مانند اطلاعات قسمت 8 را ببینید.

قسمت 10 – در این قسمت دیگر خبری از امکانات و خدمات نیست و فقط آدرس سایت های اسپانسر لیست شده اند.

قسمت 11 – در این قسمت میتوانید با سازنده سایت و دیگر امکانات سایت آشنا شوید و اگر مایل هستید میتوانید به سایت کمک مالی کنید.

این سایت یکی از بهترین و سبک ترین و ساده ترین سایت هایی هست که میتوانید اطلاعات مختلفی را از ایمیل ها ، تلفن ها ، دومین ها ، سایت ها ، سرور ها و… را به دست آورید. البته سایت های دیگری در این زمینه هستند که در پایین به معرفی آنها میپردازیم:

dawhois.com

www.alexa.com/siteinfo

who.is

www.wmtips.com/tools/info/

در آخر هم میخواهیم سایت مفیدی را به شما معرفی کنیم که به وسیله آن میتوانید از سالم بودن سایت مورد نظر مطلع شوید و ببینید که این سایت فقط برای شما باز نمیشود یا برای همه اینطور است ، آدرس سایت www.isup.me هست و برای استفاده از آن کافی است در کادر جلوی Is آدرس سایت مورد نظر را تایپ کنید و سپس روی گزینه or just me? کلیک کنید.

اگر پیغام It’s just you آمد یعنی اینکه سایت سالم است و فقط برای شما باز نمیشود. ولی اگر پیغام It’s not just you! آمد یعنی اینکه کلا سایت مشکل دارد و برای همه این سایت باز نمیشود. همچنین میتوانید به وسیله این سایت آپ تایم سایت ها را هم چک کنید که 30 روز آزمایشی و رایگان میتوانید از آن استفاده کنید. برای استفاده از این امکان به این آدرس رجوع کنید http://login.isup.me/plans

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *