بکاپ گیری از ایمیل های برنامه Thunderbird

  • 1390/4/29
  • علیرضا
  • 1

برنامه های مدیریت ایمیل همیشه بهترین راه حل برای فرار از سر زدن همیشگی به اکانت های ایمیل از طریق وبسایت مربوطه بوده اند . این برنامه ها در بازه های زمانی که شما برایشان مشخص میکنید ، ایمیل شما را چک کرده و در صورت وجود ایمیل جدید ، آنها را به شما نشان میدهند . بعضی از ایمیل ها دارای محتوای مهمی هستند و شما میخواهید آنها را روی سیستم خود ذخیره کرده و شاید به دلایل محرمانه آنها را از حساب ایمیلتان پاک کنید . پس بهترین راه اینست که از آن ها پشتیبان گیری کرده و سپس حذفشان کنید . در این آموزش ما از برنامه Thunderbird شرکت موزیلا به عنوان برنامه مدیریت ایمیل ها استفاده کرده ایم .

به منظور پشتیبان گیری ما از برنامه Mozbackup استفاده خواهیم کرد که کار ما را فوق العاده راحت میکند . پس ابتدا این برنامه را از اینجا دریافت کرده و مراحل زیر را طی کنید .

توجه : قبل از انجام مراحل زیر ، برنامه Thunderbird را به صورت کامل ببندید .

1- پس از باز کردن برنامه Mozbackup یک بار روی دکمه Next کلیک کنید تا وارد مرحله انتخاب برنامه مورد نظر برای پشتیبان گیری از آن شوید .

2- در این مرحله ابتدا باید از قسمت Operation گزینه Backup a profile را انتخاب کرده و سپس از لیستی که برای شما نمایش داده میشود ، گزینه دوم یعنی Mozilla Thunderbird را انتخاب کنید .

3- مرحله سوم جاییست که شما باید مسیر ذخیره فایل پشتیبان را انتخاب کنید . از قسمت Save backup to directory و با زدن دکمه Browse این کار قابل انجام است .

4- پس از کلیک کردن روی دکمه Next در مرحله قبل از شما پرسیده میشود که آیا قصد دارید از کلمه عبور به منظور محافظت از فایل پشتیبان استفاده کنید ؟ در صورتی که موافق انجام این کار هستید روی دکمه Yes کلیک کنید . اکنون یک پنجره کوچک باز شده و از شما درخواست میکند که دوبار کلمه عبور مورد نظرتان را وارد کنید .

البته به شما توصیه میکنیم که در صورت حساس بودن ایمیل هایی که ذخیره میکنید ، ضمن استفاده از این روش ، از روش های امنیتی بیشتری مثل برنامه های رمزنگاری نیز استفاده کنید . توصیه ما به شما استفاده از برنامه TrueCrypt است که امنیتی 99.9 درصدی به فایل های حساس شما میدهد . آموزش رمزنگاری فایل ها با استفاده از این برنامه را میتوانید در گویا آی تی بخوانید .

5- مرحله آخر ! در اینجا باید مواردی که قصد پشتیبان گیری از آنها را دارید ، مشخص کنید .

لازم به ذکر است که اگر تنها قصد ذخیره ایمیل هایتان را دارید ، کافیست فقط گزینه Emails را فعال بگذارید .

6- در پایان دکمه Finish را کلیک کنید .

 

بازگردانی موارد پشتیبان گیری شده :

1- دوباره برنامه Mozbackup را باز کنید . یک بار Next بزنید .

2- در اینجا ابتدا گزینه Restore a profile را انتخاب کرده و سپس از لیست پایین ، گزینه Mozilla Thunderbird را کلیک کنید ( این مرحله دقیقا مثل مرحله 2 قسمت پشتیبان گیری از ایمیل هاست که در بالا توضیح داده شد . تنها تفاوت آن نیز انتخاب گزینه Restore a profile است ) .

3- اکنون به قسمتی میرسیم که باید فایل پشتیبان را در برنامه باز کنید . پس از قسمت Restore backup form directory روی دکمه Browse کلیک کرده و فایل پشتیبان را از روی سیستم انتخاب کنید .

4- اگر روی فایل پشتیبان کلمه عبور قرار داده باشید ، پنجره ای باز شده و از شما میخواهد که کلمه عبور را وارد کنید . اما در صورتی که کلمه عبوری انتخاب نکرده باشید ، این قسمت ظاهر نخواهد شد .

5- در این قسمت باز هم باید موارد مورد نظر به منظور بازگردانی را انتخاب کنید . اگر پیغامی ظاهر شد ، گزینه Yes را انتخاب کنید .

6- در پایان نیز گزینه Finish را کلیک کنید .

 

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. یک کار دیگه هم میشه کرد که نیازی به برنامه نیست. پوشه %app data% -> mozilla -> thunberbird پشتیبان گرفت.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *