Apple و اولین مانیتوری که از طریق پورت Thunderbolt به کامپیوتر متصل میشود

  • 1390/5/1
  • عليرضا شیری
  • 0

کمپانی Apple امروز نمایشگر جدیدی که با پورت Thunderbolt به کامپیوتر متصل میشود را معرفی کرد. این نمایشگر، اولین نمایشگری است که ورودی و خروجی آن پورت تاندربُلت است. نمایشگر جدید اپل، بهترین ایستگاه برای استفاده از نوت بوک های Mac نیز میباشد.

تنها با استفاده از یک کابل میتوانید نوت بوک Mac خود را که پورت تاندربلت دارد، به نمایشگر بزرگ 27 اینچی (قطر مانیتور 27 اینچ است) متصل کنید و از دوربین FaceTime با رزولشن HD و صدای با کیفیت 2.1 کاناله، پورت اترنت Gigabit ، FireWire 800 و پورت USB 2.0 و تاندربلت استفاده کنید.

این نمایشگر برای استفاده در کنار نوت بوک های همین کمپانی طراحی شده است، بدنه ی باریک نمایشگر جدید اپل دارای پوشش براق آلومینیومی و شیشه ای است.

اتصال شارژر مجتمع MagSafe برای شارژ کردن نوت بوک های MacBook Pro و یا MacBook Air در نظر گرفته شده است. این نمایشگر دارای نسبت تصویر 16 به 9 است وصفحه ی آن به طور کامل و تا لبه ها، شیشه ای است.

با استفاده از تکنولوژی IPS تصاویری بسیار با کیفیت به دست می آید. زاویه ی دید نمایشگر 178 درجه و بسیار گسترده است.

تکنولوژی ورودی خروجی پورت Thunderbolt برای فراهم کردن مسیر ارتباطی دو طرفه با سرعت بسیار بالای 10 گیگابیت بر ثانیه برای مسیر ورودی و خروجی به کار میرود. هر پورت تاندربلت، اتصال مستقیم به شکاف PCI Express را برای وسایل خروجی مثل وسایل ذخیره سازی سریع و آرایه های RAID شده فراهم میکند. این پورت از آداپتورهای که برای اتصال HDMI و DVI و همچنین VGA عرضه شده اند هم پیشتیبانی میکند.

نوت بوک های جدید Mac که دارای پورت تاندربلت ئ کارت گرافیک جداگانه هستند، میتوانند به دو نمایشگر خارجی متصل شوند و تعداد پیشکسل های تصویر نمایشگرها در مجموع بیش از 7 میلیون هم میتواند باشد. اتصال به صورت ستاره ای (daisy chain) با دیگر وسایل دارای پورت تاندربلت و همچنین اتصال به وسایل صدابردای و فیلم برداری هم ممکن است.

این نمایشگر دارای سنسور داخلی برای سنجش شدت نور محیط است، زمانی که نیاز باشد روشنی صفحه نمایش به صورت خودکار بالا میرود و بالعکس، نمایشگر با تنظیم نور در حد نیاز، مصرف انرژی را بهینه میکند. نمایشگر جدید اپل با استفاده از موادی تولید شده که بسیار خوب بازیافت میشوند، شیشه ی بدون آرسنیک و LEDی بدون جیوه در آن مورد استفاده قرار گرفته و در نتیجه موفق به دریافت نشان Energy Star 5.0 و همچنین نشان طلایی وضعیت EPEAT شده است. در تولید کابل ها و اجزای آن از PVC و یا ضد احتراق برم استفاده نشده است.

زمان عرضه و قیمت نمایشگر

جدید اپل تا 60 روز دیگر در فروشگاه اپل www.apple.com موجود خواهد بود، فروشندگان معتبر و خرده فروشان نیز با قیمت پیشنهادی 999 دلار آمریکا میتوانند آن را بفروشند. نمایشگر تاندربلتی اپل به یک نوت بوک Mac با ورودی خروجی (I/O) تاندربلت نیاز دارد.

منبع: techpowerup

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *