نگاهی کامل تر بر کنسول سه بعدی و همراه نینتندو (Nintendo 3DS)

  • 1390/5/10
  • ميثاق جراحي
  • 2

نگاهی کامل تر بر کنسول سه بعدی و همراه نینتندو (Nintendo 3DS)

مقدمه :

مدت ها پیش مقاله ای مختصر در مورد این کنسول سه بعدی قبل از عرضه ی آن، در این سایت منتشر شد. حال می خواهیم مقاله ی قبل را گسترش داده و از زاویه ای متفاوت به این کنسول نگاهی بیندازیم.


امروزه با پیشرفت تکنولوژی و فناوری ها شاهد ابزار و لوازم الکترونیکی زیادی هستیم که میکرو پردازنده ها  اعضای اصلی آنها را تشکیل می دهند و تنها دلیل این امر راحتی بشر برای حمل وسایل الکترونیکی مورد نیاز آنهاست.

شاید توسعه ی این امر را مدیون علم IT باشیم که با تلفیقی از دانش الکترونیک باعث این دستاورد برای انسان ها شده است. ساده ترین و عمومی ترین وسیله ی قابل حمل که بیشترین کاربرد را برای هر شخصی به همراه دارد تلفن همراه است، اما موضوع مورد بحث ما به این وسیله ربطی پیدا نمی کند. پس از تلفن های همراه نوبت به نت بوک ها و لوح های همراه که از انها به تبلت ها نام می بریم، رسید که با سیستم و سخت افزاری  در قیاس با کامپیوتر های رومیزی بهترین انتخاب برای آن دسته افرادی هستند که می خواهند دنیای دیجیتال و 0 و 1 ها را با خود به هر جایی ببرند.

ولی در هر وسیله ی قابل حملی، آثاری از بازی ها و سرگرمی ها دیده می شود که برای سیستم عاملی خاص طراحی شدند.  با توسعه ی ریز پردازنده  های گرافیکی نظیر “فناوری تگرا ” باعث شد بازی هایی با گرافیک و کیفیت بسیار بالایی راه خود را به دنیای وسایل قابل حمل مانند گوشی های همراه و تبلت ها باز کنند.

موضوع مورد بحث ما در باره ی کنسولی قابل حمل است که می تواند ما را به دنیای 3 بعدی ببرد و عکس ها و فیلم های سه بعدی بگیرد و حتی انها را به صورت سه بعدی اجرا و پخش کند.

دیگر نیازی به هزینه های زیاد برای خریدن یک صفحه نمایش 3 بعدی برای دیدن فیلم ها، عکس ها و یا بازی های 3بعدی نیست. تمام عناصر مورد نیاز در کنار هم گرد امدند و وسیله ای به نام Nintendo 3DS  را خلق کردند.

نینتندو تری دی اس Nintendo 3DS  اولین کنسول همراه سه بعدی است، که رسما توسط شرکت بزرگ نینتندو در نمایشگاه  فناوری های الکترونیکی (E3)  سال 2010 میلادی  معرفی شد.

این کنسول همراه رقیبی اصلی برای کنسول کهنه کار و جا افتاده ی سونی یعنی Psp playstation portable   است که سازندگان ژاپنی نینتندو طبق وعده ای که داده بودن آن را در 27 مارس 2011 میلادی در سراسر اروپا و امریکا عرضه کردند.

این شاهکار جزو خلاقانه ترین شاهکار های فناوری و دنیای تکنولوژی است. شما حتی می توانید همه چیز  را بدون  نیاز عینک مخصوص به صورت 3بعدی ببینید.

امکانات و ویژگی ها :

از دیگر ویژگی های این کنسول فوق العاده امکان اتصال به شبکه های نینتندو از طریق اینترنت بی سیم و دریافت فیلم، بازی و نرم افزار های مخصوص از این شبکه است. سیستم اتصال به صورت Wifi این کنسول 2.4 GHz 802.11 و با سیستم امنیتی WPA2  می باشد که سرعت دانلود و اپلود بالایی را به همراه خواهد داشت.

این کنسول دارای   قلم مخصوصی است که به کاربران این امکان را می دهد  تا  به صورت لمسی گزینه های مورد نیاز خود را از روی صفحه های نمایش انتخاب کنند. این وسیله ی همراه دارای 2 صفحه نمایش با ابعاد 240x 320  و 800x 240 می باشد.

تا کنون بیش ار ۷۵ عنوان جدید برای این کنسول سه بعدی در حال ساخته شدن است و از جمله شرکت هایی که روی این کنسول سرمایه ی ویژه ای بازی کرده اند شرکت های معروف و بزرگی مانند  Konami   هستند.

کارت های حافظه :

این کنسول همراه دارای حافظه ی داخلی    2GB است و از کارت های جانبی   کنسول قبلی یعنی Nintendo DS   نیز پشتیبانی می کند.

پردازنده ی گرافیکی :

این کنسول  از تراشه ی گرافیکی Pica200   و از رزولوشن ۸۰۰×۲۴۰ در حالت استاندارد پشتیبانی می کند و دارای عرضی به اندازه ی ۵٫۳ و طولی به مساحت ۲٫۹ اینچ است  و عمر باطری این کنسول حداکثر ۱۴ ساعت در حالت استاندارد  می باشد. حالت استاندارد زمانی است که دکمه ی 3بعدی که در کنار صفحه نمایش وجود دارد در حالت خاموش قرار گیرد، زیرا که باعث می شود صفحه نمایش از توان بیشتری برای اجرای سایر موارد استفاده کند.

3DS  دارای دو دوربین عکاسی در دو طرفه بدنه ی خارجی خود بوده که قابلیت عکس برداری به صورت سه بعدی  را دارد به واسطه ی این امکان بسیاری از شرکت های سازنده ی تصاویر متحرک، Animation   با شرکت نینتندو قرار داد های را در زمینه های گرافیکی و سه یعدی بستند. قدرت عکس برداری این کنسول 0.3 به عبارتی   (640×480 pixels) می باشد.

سیستم عامل :

سیستم عامل این کنسول، همان سیستم عامل ارتقاء یافته ی کنسول قبلی یعنی DSi است که توسط خود نینتندو برنامه نویسی شده است و همان DS نام دارد. مبنای این سیستم عامل بیشتر روی بازی هایی است که قابلیت اجرا بر روی این کنسول را دارند.

شکل زیر مقایسه ای تصویری از قابلیت نرم افزاری این کنسول با کنسول های قبلی می باشد :

و در پایان :

این کنسول به قیمت 250 دلار در رنگ بندی های سفید،مشکی،صورتی در آمریکا و اروپا به فروش می رسد و در کنار آن لوازم جانبی متفاوتی هم چون  کیف برای حمل دیسک های بازی و نرم افزار، ابزار تمیز کننده ی صفحه نمایش و محافظی که کنسول را در برابر ضربات حفظ می کند، عرضه شده است.

منبع : http://www.nintendo.com/3ds

http://gear.ign.com/articles

http://en.wikipedia.org/wiki/Nintendo_3DS

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه
  1. یه سایت جالب برای درآمد فقط با خوندن اس ام اس. اگه با روش کارش آشنا بشید حتما عاشقش می شید. این هم لینکش: http://2oo.ir/link

  2. این کنسول به درد بازی میخوره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟و اینکه شما جایی برای روش مدل xl را سراغ دارید؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *