افزونه MuteTab؛ افزونه‌اي جديد كه خيلي از مشكلات را حل خواهد كرد

  • 1390/5/16
  • ITTeach
  • 0

می دانید چه چیزی واقعا اعصاب من را به هم می ریزد؟ داشتن 15 زبانه باز در حالیکه یکی از آنها موسیقی پخش می کند و شما هم نمی دانید کدام بوده  و مجبور شده تمام آنها را مرور کرده تا زبانه ای را که موسیقی پخش می کند یافته و آم را قطع کنید چون اعصابتان را به هم ریخته است و درست زمانیکه آن را قطع کردید به کل یادتان می رود که مشغول چکاری بوده اید و بنابراین دوباره مجبورید تمام زبانه ها را دوباره مرور کنید تا به صفحه ای که در آن بودید برگردید و در آن زمان هم نمی توانید کار خود را ادامه دهید چون دلتان می خواهد لپ تاپتان را از پنجره بیرون بیاندازید!


این زبانه های مزاحم مرا بسیار ناراحت می کنند بطوریکه چند ماه پیش من دست دعا بلند کردم: آیا کسی می تواند افزونه ای تولید کرده که این زبانه های مزاحم را نابود کند؟؟ خوب به نظر می رسد دعایم در نهایت به شکل افزونه پنهان سازی تب کروم  Mute Tab Chrome extension)) برآورده شده است.

افزونه پنهان سازی زبانه که توسط جارد سون ایجاد شده است صفحات وب را برای تگ های HTML بکار برده همچون <object>, <applet>, <audio> or <video> که صدا تولید می کنند، اسکن کرده و آیکون زبانه صفحات یافت شده را به آیکون خاموشی موسیقی زبانه تغییر می دهد. شما می توانید با راست کلیک کردن بر روی صفحه و انتخاب گزینه بی صدا (MUTE) این برنامه را غیر فعال کنید که یا آن را در حال فعالیت غیرفعال کرده (امن) و یا پلاگین را خاموش می کند (ناامن). نوار بی صدا همچنین این امکان را به شما می دهد تا با کلیک کردن بر روی آیکون نوار بی صدا در نوار مرورگر خود به جزئیات دقیق زبانه ای که موسیقی تولید می کند وارده شوید و مشاهده کنید چه تگی در هر صفحه مقصر است. متاسفانه هیچ راهی برای بی صدا کردن یک بازی فلش جز وجود ندارد جر اینکه کل بازی را بی صدا کنید. (با عرض پوزش از طرفداران Farmville).

در حالیکه مشخص کردن اینکه دقیقا تب های مرورگر تولید صدا می کنند یا خیر هنوز هم غیر ممکن است (بدلیل پلاگین هایی همچون برنامه های فلش در حال اجرا در کروم)، با این حال نوار بی صدا اولین کوششی است که حداقل با دادن راه حل های جزئی این مشکل بزرگ جهانی را حل کرده است. قابلی ندارد!!

سايت‌هايي كه در اين زمينه مطلب نوشته‌اند

8/1/2011 TechCrunch writes that this extension making a noble attempt at solving a #firstworldproblem
8/1/2011 Lifehacker did a writeup with a video that conveniently won’t show due to MuteTab’s most critical bug (working on it…).
8/1/2011Gizmodo has a nice description of the extension (probably easier to understand than mine)
8/1/2011: Posted to Slashdot
7/31/2011: Mentioned on Reddit and visitors were told by a user it “requires all the upvotes now”
7/28/2011: Posted to Reddit in the Chrome subreddit

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *