گذري بر سایت Bitly.com كوتاه كننده آدرس‌های اینترنتی (URL)

  • 1390/5/17
  • ITTeach
  • 4

بسیاری از ما این روزها از طریق اینترنت ارتباطات بسیاری برقرار می‌کنیم، برای مثال ایمیل‌های منظم و ارسال لینک آدرس‌های اینترنتی برای اهداف مختلف. فرایند کپی و ارسال یک آدرس اینترنتی تقریبا دشوار است، اما ما اغلب با آن دسته آدرس‌های بلندی روبرو می‌شویم که هنگام ارسال آنها به یک ایمیل یا انجمن کاملا پر شرارت به نظر می‌رسند.  بیشتر پردازشگرهای توییتر همانند یوروفوکورو (YoruFukurou) آدرس‌های اینترنتی بلند را برای شما کوتاه می‌کنند اما در مواقع دیگر که احتیاج به کوتاه شدن سایر آدرس‌ها دارید Bilty.com در دسترس می‌باشد. اگر تابحال از بیلتی بازدید نکرده‌اید، با مشاهده آنچه که علاوه بر کوتاه سازی آدرس های اینترنتی می‌توانید انجام دهید شگفت زده خواهید شد.

کوتاه کننده آدرس اینترنتی

اگر هرگز از یک کوتاه کننده آدرس اینترنتی استفاده نکرده‌اید، بیتلی حتی بدون اینکه در سایت آنها ثبت نام کنید این کار را برای شما راحت کرده است. شما می‌توانید آدرس بلند را در قسمت ادرس اینترنتی بیلتی کپی کنید.

 

بر روی کلید کوتاه کننده آدرس کلیک کنید و اینجاست که آدرس بلند شما کوتاه شده و آماده استفاده می‌باشد. شما میتوانید این آدرس کوتاه را کپی کرده و هرجایی دوست دارید از آن استفاده کنید. تا آنجا که من می‌دانم، این نسخه کوتاه شده تا زمانیکه در نت موجود باشد، به آدرس اصلی مرتبط است. اما صبر کنید، چیز بیشتری وجود دارد.

ابزار بیلتی

اگر فکر می‌کنید به یک کوتاه کننده ایمیل منظم نیاز دارید به سایت بیلتی رفته و در آن ثبت نام کنید. در آنجا ابزارهای مناسبی برای تسریع در فرایند کوتاه سازی آدرس‌های اینترنتی وجود دارد. سری به صفحه ابزار بزنید و دستور العمل‌های لازم را برای افزودن یک بوک مارکلت و یا افزونه‌های مرورگر به مرورگر وب مورد علاقه خود بررسی کنید. با این روش برای دریافت نسخه کوتاه شده خود مجبور به انجام همه فرایند کپی در Bilty.com نیستید.

شما همچنین می‌توانید یک نوار کناری بیلتی به مرورگر خود بیافزایید. این کار بسیار جالبی است زیرا مجبور نیستید آن را بعنوان لینکی در حساب کاربری بیلتی خود که در نوار کناری نشان داده می‌شود، اضافه کنید. شما علاوه بر ایجاد نسخه‌های کوتاه آدرس اینترنتی در نوار ابزار کناری، می‌توانید در مورد لینک بیلتی خود آمار شخصی دریافت کرده، از درون نوار ابزار کناری توییت (Tweet) ایجاد کنید و ببینید چه کسی به آدرس شما در توییتر، فرندفید (FriendFeed) یا نظرات وبلاگ پیوند خورده است.

آدرس‌های اینترنتی سفارشی و گروهی

گاهی اوقات حتی آدرس‌های اینترنتی کوتاه شده به خصوص برای کاربران دانا و زرنگ فناوری اینترنت کاملا خوب و عالی به نظر نمی‌رسد. در این حالت شما مایل به استفاده از قابلیت سفارشی کردن بیلتی خواهید بود که در آن می‌توانید یک اسم یا برچسب به آدرس کوتاه شده اضافه کرده و آن را قابل تشخیص نمایید.

بنابراین بعنوان مثال هنگامیکه در حال اجرای فرایند کوتاه سازی یک آدرس اینترنتی هستید، باید بر روی کلید سفارشی سازی کلیک کرده و سپس یک برچسب یا عنوان توصیفی به آن بیافزایید و سپس بیلتی باقی کار را انجام خواهد داد.

 

اگر مجموعه‌اي از آدرس‌های اینترنتی دارید که می‌خواهید آنها را به اشتراک بگذارید می توانید آنچه را که ((آدرس‌های اینترنتی گروهی کوتاه)) نام دارد ایجاد کنید. بیلتی یک آدرس سفارشی گروهی برای تمام لینک‌هایی که به گروه افزوده‌اید، اختصاص خواهد داد. وقتی فردی بر روی لینک کلیک می‌کند به صفحه بیلتی شما که تمامی لینک‌های قابل دسترسی در آن موجود می‌باشد، خواهد رفت.

اما این صفحه فقط فهرستی از لینک ها نخواهد بود. بیلتی عکسی را دانلود کرده و عنوانی را برای هر لینک مجموعه قرار داده است. اگر عنوان مربوطه مناسب نباشد شما می توانید بطور دستی آن را اضافه کنید. در اینجا مثالی وجود دارد که من آن را برای مجموعه مقاله هایی که نوشته ام قرار داده ام. http://bit.ly/automatorarticle شما می توانید بعدا برگشته و هرگونه لینک اضافی را به گروه ذخیره شده خود بیافزایید.

قابلیت های قدرت کاربر

اگر شما به منظور اهداف بازاریابی به یک قدرت کاربری آدرس‌های اینترنتی تبدیل شده‌اید و یا فقط می‌خواهید به ترافیکی که آدرس‌های اینترنتی خود می‌گیرند نظارت کنید، بیلتی هر آنچه نیاز دارید به شما ارائه می‌کند.

همانطور که همه آدرس‌های اینترنتی بیلتی شما در حسابتان ذخیره شده‌اند، در واقع می‌توانید بر ترافیکی که آنها می‌گیرند نظارت داشته باشید. بیلتی انواع آمار ردیابی مربوط به آدرس‌های شما را نشان می‌دهد از جمله تعداد کلیک‌ها، منبع کلیک‌ها و سایت‌های مراجعه کننده.

سایر قابلیت‌ها

اگر به اندازه کافی در Bilty.com جای گرفته باشید، قابلیت‌های دیگری برای سفارشی سازی لینک‌ها و صفحات آماری خود پیدا خواهید کرد. می‌توانید در قسمت تنظیمات حساب کاربری بیلتی خود از میان چیزهای دیگر یک نام سفارشی کوتاه برای لینک‌های بیلتی خود بسازید. بعنوان مثال نیویورک تایمز برای دامنه کوتاه خود از عبارت “nyti.ms” استفاده می‌کند.

این فرایند کمی زمان می‌برد، اما اگر می‌خواهید صفحه‌ای حرفه‌ای از آدرس‌های اینترنتی خود داشته باشید ارزشش را دارد. شما همچنین می‌توانید به منظور جمع آوری متریک‌ها برای تمام کاربرانی که لینک‌های خود را کوتاه کرده‌اند، یک دامنه ردیابی ایجاد کنید.

این امکان را به ما بدهید تا بدانیم نظر شما در مورد بیلتی و سایر سایت‌های مشابه چیست؟

منبع: makeuseof

 

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 4 دیدگاه
  1. کاش نمونه های ایرانی که بچه های خودمون هم زحمت کشیدن رو هم معرفی می کردین مثل yourl.ir

    1. سلام حامد جان . نمونش رو تغریبا من دارم روش کار میکنم. ایشالله که ظرف ۲۰ روز آینده میاد بالا روی دامنه :
      yon.ir

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *