نقد کارت گرافیک: PowerColor Radeon HD 6870X2

  • 1390/5/23
  • ناصر حردانی
  • 4

بررسی امروز ما یک کارت گرافیک منحصر به فرد است که ترکیبی از دو پردازندهAMD Barts  XT برای محصولات اصلی طراحی و اختصاص داده شده است،که سطح فوق العاده بالایی از عملکرد داراست.

شاید دلیل اصلی که چرا AMD و Nvidia توسعه دو پردازنده کارت گرافیک هستند این است که آنها می خواهند تأکید بر برتری خود  بیشتر از رقیب تولید کننده محصولات از جمله، به عنوان یک قاعده، مبتنی بر گرانتر بودن قیمت از بالا به پایان GPU ها داشته باشند.ارزیابی کلاک و حتی عملکردی زیر واحدها ممکن است قربانی در جهت نگه داشتن مصرف برق و دفع حرارت از دو پردازنده کارت گرافیک در حد معقول شود. هنوز به طور رسمی AMD RADEON HD 6990 و Nvidia GeForce GTX 590 سریع ترین GPU هایی که در دسترس هستند.

خب ، بسیاری از قوانین استثنا دارند. PowerColor، از شرکت های فرعی شرکت TUL، که در معرض خطر توسعه دو پردازنده کارت گرافیک متوسط به جای پایان GPU ها بالا گرفته شده است. محصول PowerColor کارت گرافیک Radeon HD 6870X2 نامیده می شود.


مشخصات


بسته بندی و لوازم جانبی

این کارت در یک جعبه بزرگ و زیبا که به نظر فولاد مانند نمادهای “X2” در مقابل آن است. از متن در جعبه شما می توانید نام محصول، مقدار حافظه گرافیکی، چه ویدیو خروجی دارد و چند مانیتور پیکربندی آن را پشتیبانی را یاد بگیرند. برچسب، شما را آگاه می کند که بازی 3 DIRT با محصول عرضه شده است.

پشت جعبه اطلاعات بیشتر در اختیار شما قرار میدهد: شرح ویژگی های کلیدی این محصول، سیستم خنک کننده و “پلاتین” PCB. حتی یک نمودار مقایسه عملکرد از کارت دو تراشه PowerColor با کارت گرافیک Nvidia GeForce GTX 580 وجود دارد.

علاوه بازی DiRT 3 coupon، لوازم جانبی شامل دو آداپتور برق ، یک مینی – HDMI -> HDMI آداپتور، یکی DVI – I -> آداپتور VGA، اتصال CrossFire، یک سی دی درایور و راهنمای نصب و راه اندازی درون جعبه قرار داده شده است.

این کارت گرافیک در چین تولید شده. مدت زمان گارانتی 2 سال است. قیمت کارت گرافیک 499 دلار توصیه شده است ، اما در خرده فروشی ها بیشتر از (509 دلار به بالاتر) به فروش می رسانند، همان محصول جدید و منحصر به فردی که از اون انتظار میرورد.
طراحی PCB

محصول PowerColor نسبتا بزرگ است. فقط 1 میلی متر کوتاه تر از طولانی ترین کارت مرجع ، 305 میلی متر کارت گرافیک Radeon HD 6990 است. خوب ، PCB آن است که در واقع تنها 294 میلی متر طول در حالی که بقیه طول آن است به دلیل پوشش پلاستیکی خنک کننده است.



این کارت گرافیک Radeon HD 6870X2 در شرایط از ابعاد دیگر آن (38 * 111 میلی متر) فوق العاده حرارت در لوله های مسی با ضخامت چسبیده از هیت سینک گیر خنک کننده است. نگاهی عمیقتر به برخی از تراشه های حافظه نصب شده بر روی پشت PCB داشته باشید.

کارت گرافیک دارای دو اتصال دهنده دو لینک DVI، یک HDMI و چند مینی DisplayPorts (نسخه 1.2) است.

درپوش پلاستیکی برای محافظت در برابر گرد و غبار وجود قرار داده شده و سایر پایه ها نگهدارنده دریچه برای خروج هوای داغ از سیستم است.

شما می توانید یک CrossFireX  کانکتور و دو کانکتور 8 – پین برق در PCB پیدا کنید.

همانطور که می دانید، AMD Radeon HD 6870 حداکثر 151 وات دارد، به طوری که کارت دارای دو تراشه و نیاز به بیش از 300 وات دارد. PowerColor توصیه میکند از PSU 600W به بالاتر برای یک کامپیوتر با کارت گرافیک Radeon HD 6870X2 داشته باشند.

سیستم خنک کننده با اتصال سراسر به GPU ها بسته شده. ما نگاه دقیق تر به PCB میکنیم.


این دو تراشه XT بارتس در اطراف 45 درجه حرارت تولید می کنند. هر چهار چیپ های حافظه (چهار در سمت معکوس PCB) قرار شده است. شما همچنین می توانید یک تراشه سوئیچ در بین GPU ها ببینید. این کارت با یک سیستم قدرت 13 – فاز نصب شده و ویژگی های اجزای با کیفیت بالا (به اصطلاح پلاتین کیت قدرت) می باشد.چوک های فریت و تگزاس اینسترومنتس 59901M بسته های DrMOS (درایور و combos MOSFET) انتظار می رود که برای اطمینان از عملکرد کارت گرافیک ثابت در طول عمر سرویس دهی کامل داشته باشد.

سیستم برق توسط دو نیمه هادی CHL8214 کنترل و اداره می شود.

این دو تراشه یکسان بارتس XT در فناوری 40nm از فناوری پیشرفته در هفته 46 سال 2010 در کشور تایوان تولید شده است.


منبع : وب سایت xbitlabs

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 4 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *