آموزش حل مشکل IDM و دیگر دانلود منجرها در مرورگر گوگل کروم

آموزش حل مشکل IDM و دیگر دانلود منجرها در مرورگر گوگل کروم
  • 1390/6/3
  • مهدی صمصامی
  • 178

شاید شما هم مثل من و بسیاری از کاربران دیگر برای جستجو در اینترنت از مرورگر محبوب شرکت گوگل یعنی Google Chrome استفاده می‏کنید. مطمئنا کسی را پیدا نخواهید کرد که مدتی وقت برای جستجو در اینترنت صرف کند و نیاز به دانلود فایل یا نرم افزار و یا هر چیز دیگری نداشته باشد. به همین دلیل سرعت دانلود فایل یک فاکتور مهم در استفاده از اینترنت است. معمولا کاربران برای دانلود راحت تر و همچنین با سرعت بالاتر به جای استفاده امکانات خود مرورگر برای دانلود، از نرم افزارهای Download Manager یا مدیریت دانلود استفاده می کنند. وظیفه اینگونه نرم افزارها علاوه بر افزایش سرعت دریافت فایل، مدیریت و زمانبندی فایل های دریافتی نیز می باشد.

یکی از محبوب ترین و همچنین قدرتمندترین نرم افزارهای مدیریت دانلود، نرم افزار Internet Download Manager می باشد که بین کاربران به اختصار به IDM مشهور شده است. این نرم افزار به راحتی با مرورگرها ارتباط برقرار کرده و وظیفه دانلود فایل های شما را بر عهده می گیرد. اما مشکل اصلی همین جاست، در تست هایی که من انجام دادم IDM و چند نرم افزار مدیریت دانلود دیگر تقریبا به درستی با همه مرورگرها به درستی کار می کند و مشکل خیلی زیادی با آن ها ندارد به جز در یک مورد که آن هم همان مرورگر ما یعنی Chrome است!!

مشکلی که در هنگام استفاده از IDM و دیگر دانلود منجرها بر روی کروم پیش می آید، مربوط به شیوه دانلود فایل بر روی آن است. مثلا شما شرتکات (میانبر) های IDM را در منوی کلیک راست کروم هنگام راست کلیک کردن بر روی لینک مشاهده نخواهید کرد، با اینکه در لیست مرورگرهای قابل پشتیبانی در IDM، کروم هم جز انتخاب شده ها قرار دارد. یا با کلیک بر روی لینک ها، همه آن ها با IDM دانلود نمی شوند و بعضی ها و یا بیشترشان به طور پیشفرض با خود مرورگر دانلود می شوند که در این اوقات شما مجبورید که با کپی کردن لینک آن ها در مرورگر، آن ها را دانلود کنید. شاید انجام این کار خیلی برای شما خوشایند نباشد. برای حل این مشکل می توانیم از افزونه بسیار خوب و کاربردی Downloaders استفاده کنیم.

در زیر می توانید لیست نرم افزارهایی که افزونه از آن ها پشتیبانی می کند، را مشاهده کنید :

BitComet, Download Master, FlashGet 2, FlashGet 3.x, FlashGet Mini, FlashGet, Free Download Manager, FreshDownload, GetRight, GigaGet, HiDownload, InstantGet, Internet Download Accelerator, Internet Download Manager, LeechGet 2002, LeechGet, Mass Downloader, Net Transport 2, Net Transport, NetAnts, Orbit, QQDownload, ReGet, Star Downloader, Thunder (Old), Thunder Mini, Thunder Web, Thunder, TrueDownloader, WellGet, iGetter, wxDownload Fast

برای شروع کار با این افزونه ابتدا آن را از لینک انتهای مقاله دانلود کنید. سپس بعد از نصب افزونه با کلیک بر روی گزینه آچار یا همان تنظیمات کروم، به بخش افزونه ها می رویم.


در صفحه جدید، از لیست افزونه ها بخش گزینه ها یا Options افزونه Downloaders را انتخاب می کنیم.


در بخش تنظیمات، ابتدا از لیست دانلود منجرها، نرم افزار دانلود منجر خود یعنی IDM یا هر نرم افزار دیگری را که مایلید را انتخاب نمایید و گزینه روبروی آن را روی حالت All links only قرار دهید.


پس از آن در بخش Integration mode settings، گزینه Use left click to download را انتخاب کنید. سپس در جعبه متن پایین آن با پاک کردن محتوایت خط اول، محتویات فایل متنی که لینک آن در آخر صفحه وجود دارد را جایگزین آن کنید. دقت کنید متن های درون فایل txt در آخر صفحه فقط باید جایگزین خط اول شوند.


با این کار شما فرمت های مورد نظر خود برای دانلود را به لیست افزونه اضافه کرده اید. اگر مایل به اضافه فرمت دیگری هستید، طبق الگوی نوشتن فرمت ها، آن را اضافه کنید.

بعد از اعمال این تغییرات بر روی دکمه Save and Close در پایین صفحه تنظیمات افزونه کلیک کنید تا تغییرات اعمال شوند.


سپس یک بار مرورگر را ببندید و دوباره آن را اجرا کنید. خواهید دید که اگر تنظیمات گفته شده را به شکل صحیح انجام داده باشید، مشکل شما برطرف خواهد شد. همچنین علاوه بر بخش های گفته شده تنظیماتی دیگری نیز مانند تغییر گزینه های مربوط به منوی راست کلیک و تغییر عناوین آن ها در بخش Context menu settings وجود دارند که می توانید به طور دلخواه آن ها را تغییر دهید.

امیدوارم از این مطلب استفاده کرده باشید. اگر شما هم نظر خاصی در این باره دارید، لطفا آن را بیان کنید…

فایل ها :

دانلود افزونه Downloaders
فایل متنی فرمت فایل ها

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 178 دیدگاه
  1. سلام دوس من
    وقتی می خوام فایل ویدئو دانلود کنم با idm این پیام رو میده
    .the server replies that you don’t have permissions to download this file
    details:
    http/1.1 403 forbidden
    ممنون میشم بگید دردش از کجاست!

  2. سلام
    من هنگامی که به برخی از سایت ها می روم یک پنجره باز میشود با عنوان download file info . چطوری این پنجره را در idm غیر فعال کنم؟
    ممنون

  3. سلام
    خسته نباشی
    خوبی؟
    آقا من همیشه از فایر فاکس استفاده میکنم و دانلود منیجر خودش اتوماتیک اگ تو سایت یا صفحه ای ک رفتی یه پیغام میده ک یه فایل قابل دانلود هستش اگ خواستم اوکی میدم نخواستم لغوش میکنم و از این بابت مشکلی ندارم چون فلش گت هم دارم و سرعت دانلودم هم عالیه!
    فقط یه مشکلی داره اونم اینه ک من آی پیم نمیدونم چجوریه ک تو بعضی از صفحات اینترنت مثل چتروم یا سایت ها ک میرم میگه آی پی شما مسدود شده!
    تغییر آی پی با خود کامپیوتررو بلدم
    نرم افزارش هم دارم اما تغییر داده نمیشه!
    یکی از این دو تا راهنمایی هایی ک میگمو میخوام!
    یکی این ک وقتی میخوام آی پیمو عوض کنم توی runوقتی یه گزینه و متن انگلیسی رو میزنی باید برای آی پیت تایم اوت بده ک یعنی آی پیت خاموشه و میتونی آی پیو عوض کنی ک مال من تایم اوت نمیده و وقتی میخوام آی پی رو عوض کنم ارور میده و آی پی عوض نمیشه!
    با نرم افزار هم ک آی پی خودمو بر نمیداره و آی پی خودم و آی پی جدید رو با هم نشون میده و فعال میکنه!
    ولی من از یه جایی شنیدم ک خود فایر فاکس و کروم آی پی رو میتونه تغییر بده!
    شما بلدین این چجوریه؟
    میتونین بهم کمک کنین تو این موضوع ک چجوری آی پیمو عوض کنم؟
    ممنون میشم کمکم کنین

  4. سلام
    من افزونه رو دانلود کردم ولی نمی دونم با چه برنامه ای بازش کنم تا نصب بشه
    لطفا راهنمایی کنید

  5. سلام دوس من
    وقتی می خوام فایل ویدئو دانلود کنم با idm این پیام رو میده
    .the server replies that you don’t have permissions to download this file
    details:
    http/1.1 403 forbidden
    ممنون میشم بگید دردش از کجاست!

  6. منم دقیقا مشکل امیر رو دارم بی زحمت راهنمایی کنید,وقتی می خوام فایل ویدئو دانلود کنم با idm این پیام رو میدهthe server replies that you don’t have permissions to download this file
    details:
    http/1.1 403 forbidden

  7. salam khaste nabashi agha,merc babate rahnemayit ,man ghablan moshkele dl ba idm tu google chrome dashtam ba hamin ravesh baqrtaraf karde budam moshkelo vali jadidan dobare nemiare ke dl konam,hamin formatha ham tu extensions am save shode alan bayad chikar konam?

  8. http://www.rivioo.com/blog/learning/computer-learning/%D9%81%D8%B9%D8%A7%D9%84-%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D9%88-%DA%A9%D8%B1%DA%A9-%D8%A7%DB%8C%D9%86%D8%AA%D8%B1%D9%86%D8%AA-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%84%D9%88%D8%AF-%D9%85%D9%86%DB%8C%D8%AC%D8%B1-idm/

  9. این سایت مسخره چیه یا راهنمایی درست کن یا بی خود میکنی سر مردمو شیره میمالی بسته تا کی دروغ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  10. سلام و خسته نباشید خدمت شما
    من این فایل رو دانلود کردم ولی بعد از باز کردن فایل zip یه فایل با پسوند crs به من میده که قابل نصب نیست لطفا راهنمایی کنید ممنون.

    1. سلام؛ من قبلا از idm تو ویندوز ویستا استفاده می کردم تا یک صفحه ویدئویی باز می شد یه پنجره کوچک واسه دانلود باز میشد ولی بعد از نصب ویندوز 7 رو این دستگاهم این صفحه دیگه نمیاد البته دستگاه دیگم با همین ویندوز و همین idm این مشکل رو نداره؛ یه نفر راهنمایی کنه.
      چندبارم از نصب خارج کردم.

    2. مرورگر و IDM تون رو بروز کنید… مشکل حل میشه

  11. سلام…
    من یه مشکلی دارم اگر راهنماییم کنید ممنون میشم..
    این اکستنشن روی ورژن جدید کروم نصب نمیشه در صورتی که من قبلن اینو رو مرور گرم نصب کرده بودم…
    چرا نصب نمیشه؟

  12. با سلام خدمت آقای مهدی

    دیکشنری بابیلون در google chrom کار نمی کند ولی در بقیه مرور گر ها کار می کند.
    چه باید بکنم . قربان شما علی

    1. دیکشنری بابیلون کلا از دم فیلتر شده چون ساخت اسرائیله

    2. سلام مهدی آقا واقعا متشکرم که کاربرا رو از نرم افزار های جاسوسی مثل بابیلون واگه اطلاعات دوستان به روز باشه yahoo masenger(اگه اسمشو درست نوشته باشم !)
      مطلع میکند من مقالات متعددی راجع به این نرم افزار ها خوندم
      یه سوال
      اگاهی جامع سئو براحتی و رایگان طراح سایت شوید راسته ؟ برای طراحی سایت دانش تخصصی نیاز داره ؟؟
      با تشکر

  13. سلام من همین مشکلی که chrome با دانلود منیجر داره را با مرور گر web freer دارم یعنی با هم مچ نمیشن راهنمایی کنید

    1. سلام من مرور گر web freer دارم با idm با هم مچ نمیشن راهنمایی کنید

    2. idm توی webfreer کار نمیکنه راه حل چیه ممنون چند نفر دیگم برسیدن جوابی ندادین

  14. بینهایت ممنونم . این مطلب واقعا عالی و کاربردی بود . مدت کمیه که با کروم کار می کردم و با این مشکل مواجه بودم . مشکلمو حل کردید . واقعا ممنون .

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *