نوار ابزار شبکه‌های اجتماعی برای وب‌سایت‌ها – معرفی بهترین‌ها

نوار ابزار شبکه‌های اجتماعی برای وب‌سایت‌ها – معرفی بهترین‌ها
  • 1390/6/19
  • محمدرضا ارجمندی
  • 4

اضافه کردن یک نوار ابزار برای دسترسی به شبکه های اجتماعی به وب سایت شما می تواند یک تجربه کاربری فوق العاده را برای بازدیدکنندگان فراهم کرده و از نظر تجاری نیز سایت و کسب و کار شما را در معرض مزایای بازاریابی بزرگ این شبکه ها قرار دهد. ارتباط بین بازدید کنندگان سایت شما با این ابزار محکم می شود چرا که آنها قادر خواهند بود اخبار و مطالب مورد علاقه را خود به طور مستقیم با یکدیگر به اشتراک گذارند. انقلاب رسانه های اجتماعی سبب شده توسعه دهندگان بهترین های خود را با این نوار ابزار های فوق العاده نرم افزاری ارائه کنند. بنابراین هیچ شک و تردیدی در استفاده از ان نباید به خود راه داد.

استفاده از این نوارابزارها دو مزیت دارد: پیاده سازی آسان و سفارشی کردن آن به میل شما، پس نوار ابزار های اجتماعی ، راه مناسبی برای جلب توجه بیشتر وب گاه شما و تعداد بازدید بیشتر از صفحات سایت یا وبلاگتان می باشد. اگر قبل از این برنامه بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی را با  قدرت دنبال می کرده اید  احتمالا شما حساب شخصی فیس بوک و توییتر باید داشته باشید. به همین ترتیب بازدید کنندگان شما برای بررسی مطالب و به اشتراک گذاشتن  انها مشتاق خواهند بود.

من در این مقاله قصد دارم به طور مفصل درباره سه تا از محبوب ترین نوار ابزارهای ویژه سایت بحث کنم. این نوارابزارها همگی شامل لینک های به اشتراک گذاری استاندارد به همراه اطلاعات مربوط به پروفایل کاربری و امکان سفارشی سازی می باشند. در نهایت انتخاب با شماست که تصمیم بگیرید کدامیک به کار وب سایت شما بیشتر می آید.

پس توصیه می کنم کمی زمان صرف خواندن این مطلب کرده و سپس با هر یک به خوبی کار کنید تا ببینید کدامیک را بیشتر ترجیح می دهید!

توضیحی بر ویژگی ها و امکانات شبکه های اجتماعی

اگر قصد معرفی نوار ابزارهای شبکه های اجتماعی را داشته باشیم ممکن است عاقلانه باشد که ابتدا توضیح دهیم که چگونه ویژگی ها و مزایای این شبکه ها می تواند شما را بهره مند کرده و برایتان مفید به فایده باشد. به عنوان یک وب مستر محتوای قرار گرفته در سایت یا وبلگ شما  واقعا گنج و سرمایه اصلی شماست و هر چه افراد بیشتری بتوانند مطالب شما را یافته و آنها را به شکل آنلاین بازدید کنند بیشتر مطمئن خواهید شد که در حال رشد بازدیدکنندگان وفادار هستید.

توانایی امروزی ارتباط با دیگر کاربران به شکل آنلاین شبیه هیچ یک از توانمندی های قدیم دنیای وب نیست. بازدید کنندگان شما در حال حاضر گزینه ای برای برخورداری کامل از چت گروهی  تحت مرورگر و مکالمات پیغام کوتاه به طور مستقیم از نوار ابزار شما  و نه از طریق مسنجر در اختیار خواهند داشت. این ها همه مزایا نیست، در واقع برجسته ترین مزایا شامل قابلیت به اشتراک گذاری لینک های کوتاه شده صفحات و معرفی انها در بزرگترین شبکه های اجتماعی برای بازاریابی گسترده حقیقی می باشد.

کاربر متوسط ​​شما این در ارتباط با دیگران بودن را می پسندد  و ضمن افزایش مدت بازدید خود از آن لذت خواهد برد. با چنین نوار به اشتراک گذاری قدرتمند رسانه های اجتماعی، دیگر نیازی  ثبت نام از کاربران و ایجاد حساب های کاربری و فرم های سفارشی وجود ندارد. شما بی هیچ دانش برنامه نویسی قادر خواهید بود امکانات نوار ابزار را از صفحه به صفحه ای دیگر در سایت خود بارگذاری کنید!

اگر به طور تصادفی پیش از این هم  برخی از ابزارهای به اشتراک گذاری را  بر روی پست های سایت خود  تعبیه کرده اید آنان نیز قطعا بسیار خوب و موثر هستند. بالاخره شما باید به این نتیجه برسید که اضافه کردن یک نوار ابزار به اشتراک گذاری تنها تعداد کل به اشتراک گذاری پست های شما را افزایش می دهد. برخی کاربران شاید مایل به اشتراک گذاری بهترین پست های شما در فیس بوک یا توئیت آن در توئیتر باشند، اما اگر نیاز به مقدار زیادی کار برای این منظور باشد از این کار منصرف گردند. در طراحی سایت و طراحی تجربه کاربری سریعترین راه حل اغلب بهترین راه حل است!

پروسه نصب مفرح !

همراه با یک مرور کلی هر یک از نوار ابزارها، قصد دارم به شما یک پروتکل استاندارد برای نصب هر یک از آنها ارائه دهم. محبوب ترین نوار ابزارها به طور کامل از سیستم های CMS  یا مدیریت محتوای متداول امروزی پشتیبانی می کنند. به طور ویژه سیستم مدیریت محتوای وردپرس و بلاگر گوگل دو تا از بزرگترین و به طور گسترده پذیرفته شده ترین  سیستم های CMS   برای وبلاگ نویسی آنلاین به شمار می روند.

اگر شما یک وب سایت استاندارد را اداره می کنید همچنین نصب هر یک از نوار ابزار های ذیل که بدان علاقه دارید ممکن خواهد بود. الزامات مورد نیاز برای هر یک از نوار ابزار آنقدر پیچیده نیست که شما قادر به سفارشی سازی HTML برای استفاده از آن نباشید. در واقع ، من کل پروسه سفارشی کردن و تغییر کد ها برای تناسب با وب سایت خود را خیلی آسان و سریع یافتم. اگر شما یک وب سایت تحت زبان HTML / CSS دارید که از سیستم هایCMS در آن به هیچ نحو استفاده نگردیده به هیچ وجه نیاز به مقدار زیاد کار و تنظیمات اضافی نیست، اما شما باید حداقل از دانش پایه در زمینه تگ های HTML و اسکریپت ها قبل از تصمیم به پیاده سازی هر یک از این نوارابزارها برخوردار باشید.

ویژگی های یکپارچه سازی در میان تمام گزینه های کلیدی نوار ابزار ها فوق العاده هستند. لینک به شبکه های اجتماعی محبوبی همچون  توییتر و فیس بوک، از اجزا استاندارد تعبیه شده در هر نوار ابزار بوده و اغلب حاوی هر نام تجاری آنلاین نیز هست، اما در برخی می توانید ایمپورت مستقیم فید های RSS و پشتیبانی از ویدیو های یوتیوب را نیز مشاهده نمایید.

این امکانات به این معنی است که بازدید کنندگان وب گاه شما می توانند آخرین ارسال ها را پیگیری کرده و حتی فیلم های جاسازی شده یوتیوب را بطور مستقیم از وب سایت شما تماشا کنند!

1- Meebo Bar

«میبو» یکی از سرویس های مورد علاقه من در وب 2.0 است. تهیه کنندگان این سرویس یک ارتباط مستقیم با تعداد زیادی از سرویس های حساب های IM (پیام کوتاه) چت از جمله AIM ، یاهو ، MSN ، ICQ ، Jabber ، و چت فیس بوک را ارائه داده است. بنابراین مهم است که توجه داشته باشید نوار ابزار این سرویس نیز از این ویژگی ها ، و بسیاری امکانات دیگر! پشتیبانی خواهد کرد.

مولفه های اجتماعی وب سایت میبو گسترده و همیشه در حال تغییر است. اگر شما تا حالا کاربری در میبو را تجربه کرده باشید  به خوبی درک می کنید که این شرکت تا کنون و در طی این سال هایی که از ارائه سرویس میبو می گذرد تا چه حد آن را متحول کرده است. امکانات ویژه چت آنها آنقدر پیشرفته است که شما به سختی و به ندرت آنها را در هر سرویس دیگری می توانید پیدا کنید. علاوه بر این توانایی به اشتراک گذاری لینک ها و فیلم ها به طور مستقیم در  چت با استانداردهای امروزی بی سابقه است.

نصب و راه اندازی و تنظیمات سفارشی

برای دریافت نوار ابزار سفارشی خود، از بخش های Meebo for sites و یا clickFor Sites  در بالای صفحه اصلی سایت میبو بازدید کنید. این بخش ها شما درست به صفحه نوار ابزار هدایت می کند که برخی از ویژگی های آن را توضیح می دهد و در قالب نمایش یک کلیپ ویدئویی کوتاه امکانات و ظاهر نوار ابزار و انچه برای شما به ارمغان می آورد را توضیح می دهد. شما باید یک دکمه زرد نارنجی رنگ بزرگ در این صفحه مشاهده کنید که رویش نوشته Get it Now (آن را اکنون دریافت کنید!)

با کلیک روی این دکمه نارنجی به صفحه ثبت نام یا ورود به حساب کاربری سایت هدایت می شوید. اگر قبلا یک حساب کاربری در میبو ساخته اید، به سادگی روی login کلیک کنید و به مرحله بعدی خواهید رفت. با این حال کسانی که بدون حساب کاربری می باشند هم تنها چند ثانیه طول می کشد تا اطلاعات درخواستی را پر کرده و قوانین و شرایط را تایید نمایند. شما حتی لازم نیست توسط آدرس ایمیل  هویت خود را تایید کنید (ایمیل فعال سازی وجود ندارد). باز هم یکی دیگر از دیگر مزایای لذیذ وباب دندان و در عین حال راحت.

مرحله دوم ثبت نام نیاز به نام وب سایت و آدرس URL  آن دارد. این اطلاعات در سابقه ثبت و ذخیره می شود و همچنین در داشبورد سفارشی  تا اطمینان حاصل شود که شما نوار ابزار را با هم اشتباه نمی گیرید. اگر قصد دارید فقط از یک نوار ابزار بر روی چند وب سایت استفاده کنید این امر از پانل داشبورد مدیریت شما نیز امکان پذیر است.

حال برای استقرار نوار ابزار جدید در سایت یا وبلاگ خود، شما باید سیستم مدیریت محتوای سایت خود را انتخاب نمائید. اگر یک کاربر وردپرس هستید، میبو همه کارها را با ارائه یک پلاگین سفارشی WP  برایتان ساده نموده است. بنابراین کافیست  همه فایل های آرشیو که با پسوند .zip می باشند را دانلود کرده و پس از اکسترکت کردن آن ها را مانند هر پلاگین استاندارد دیگری در وردپرس نصب کنید. متاسفانه اگر از هر نوع سیستم وبلاگ نویسی دیگر از جمله TypePad ، بلاگر و یا Movable Type  استفاده می کنید باید کد HTML  را به صورت دستی به قالب خود اضافه کنید.

این مسئله ممکن است افرادی را که دانش طراحی وب چندان زیادی ندارند تا حدودی نگران کند، اما دلسرد نشوید! میبو به فکر شما هم بوده و مراحلی دارد که به صورت گام به گام فرایندهای مورد نیاز برای ویرایش هر یک از سیستم مدیریت محتوای سفارشی و یا حتی صفحه شخصی خود در وب که به زبان HTML  نوشته شده است را آموزش می دهد. بعد از این مرحله همه چیز باید مرتب بوده و نوار ابزار به طور موفقیت آمیز بر روی وب سایت شما اجرا شود.

حال می توانیم به سفارشی کردن و شخصی سازی نوار ابزار خود بپردازیم. در ابتدا کار را با یک نوار سفید بدون هیچ آیکون و یا کانکشن روبرو هستید، اما همان طور که بین گزینه های بسیاری متعدد رسانه های اجتماعی مشغول انتخاب هستید میبو تنظیمات شما را به روز رسانی کرده و به طور خودکار آنها را به اسکریپت نوارابزارشما اعمال خواهد کرد.

من  در اینجا چند آیکون در نوار ابزار را که شاید برایتان مبهم باشد لیست کرده ام :

عکس های اخیر از یک فید فلیکر

هر گونه بروز رسانی از فید RSS

کلکسیون فیلمهای یوتیوب از هر کانال

ارسال مقاله یا رای دهی به آن در  Digg

لایک و به اشتراک گذاری URL  در StumbleUpon

به اشتراک گذاری جمعی

اگر این امکان فعال باشد، شما می توانید به بازدید کنندگان این امکان را بدهید که مطالب سایت شما را در حساب خود به اشتراک گذارند. این مسئله به این معنیست که نوار ابزار میبو هم می تواند محتویات  سایت شما را  نمایش دهد و  هم آن را از طریق شبکه جهانی وب به اشتراک بگذارد کاربران شما که می توانند به میبو وارد شوند، ممکن است شخصا حساب های خود را به توییتر ، فیس بوک ، و یا Google Buzz ، و یا چت IM اضافه کنند.

کدهای جاوا اسکریپت از نوار ابزار میبو ، به اشیاء وب امکان کشیده شدن توسط ماوس (drag) را می دهد. اگر آن ها را فعال کنید، بازدید کنندگان شما می توانند با کلیک کردن و کشیدن تصاویر ، فیلم ها ، و یا دیگر فایل های چند رسانه ای به طور مستقیم از صفحه سایت شما به نرم افزار به اشتراک گذاری دلخواه خود عمل به اشتراک گذاری را انجام دهند. با این کار به طور خودکار لینک کوتاه شده جدیدی به مقاله شما داده شده و حساب خود را با فشار یک دکمه به روز رسانی می کنند.

همانطور که شروع به ساخت یک پایگاه طرفداران وفادار می کنید باید بیشتر و بیشتر به انتشار گسترده محتوای توجه داشته باشید. میزان به اشتراک گذاری در شبکه اینترنت نامحدود است و انتخابی با فرصت ها گسترده به شمار می رود. تنها در فیس بوک و توییتر وب سایت شما می تواند ده ها و صدها لینک دهنده را بر روی تنها یک مطلب که با نوار ابزار میبو  به اشتراک گذارده می شود را به دست آورد. برای چک کردن نسخه ی نمایشی زنده از صفحه دموی کسب و کار با عملکرد گزینه های اجتماعی و حتی تبلیغات بازدید کنید.

2- Wibiya Toolbar

نوار ابزار ویبیا نیز به اندازه امکانات میبو و مشابه با آن قابلیت دارد. شما قادر به سفارشی کردن برنامه های کاربردی مجزا در نوار ابزار خود و ادغام خدماتی مانند توییتر و فیس بوک هستید.

نوار همچنین در سمت پایین صفحه وب شما در تمام مرورگر ها نمایش داده می شود. کدهای جاوا اسکریپت نیز در واقع بسیار مشابه اند. بازدید کننده شما نیز قادر خواهند بود برای لینک ها را به سرعت به اشتراک گذاشته و به خدمات اجتماعی و یا فیدهای RSS دسترسی یابند. یکی از حوزه هایی که Wibiya در ان فاقد پشتیبانی است پایگاه چت بزرگ است. اگر چه نوار ابزار از برنامه های چت گروهی پشتیبانی می کند اما Meebo میزبان شبکه بسیار بزرگتری از کاربران  است که به مراتب بیش از آنچه Wibiya ارائه دهد می باشد.

اما نوار ابزار Wibiya فراتر از نشان دادن محبوب ترین شبکه های در رسانه های اجتماعی است. شما می توانید نسخه رایگان پایه ای را بدون هیچ رشته متصل نصب کنید. با این حال اگر شما به دنبال سفارشی سازی با درج نام تجاری و پشتیبانی هستید توصیه می کنم یکی از طرح های برتر این سرویس را با هزینه اشتراک ماهیانه از 10 تا 23 دلار انتخاب کنید.

مراحل نصب

فرایند نصب و راه اندازی این نوار ابزار نیز به شکل گام به گام برای کسانی که در حوزه برنامه نوسیس وب کمتر دارای دانش  فنی هستند در نظر گرفته شده. برای دریافت نوار ابزار به دنبال لینک Get it Now   در بالا صفحه سایت نوار ابزار باشید و همچنین معادل آن لینک را به عنوان یک دکمه مستقیما در  صفحه اصلی Wibiya می توان یافت. این لینک یا دکمه یک صفحه را باز می کند که دارای یک مرحله کوتاه ثبت نام برای ثبت جزئیات نوار ابزار جدید  می باشد.

اگر همه چیز مورد قبول واقع گردد و درست به نظر برسد شما به مرحله 2 هدایت خواهید شد. در اینجا شما باید یک گزینه برای تم نوار ابزار سفارشی خود انتخاب کنید.  Wibiyaبه طور خودکار فایل favicon.ico را از وب سایت شما دریافت کرده و تلاش می کند از این فایل برای ایجاد آرم یا لوگوی سایت شما در نوار ابزار استفاده کند. از آنجا که نوار ابزار  به خود خود  خیلی دراز نیست این نماد لوگو خوب و بی نقص از آب در می آید، اما اگر شما بخواهید از عکس دیگری استفاده کنید Wibiya اجازه می دهد تا شما تصویر جایگزین را آپلود کنید.

پس از انتخاب سبک نوار ابزار خود به مرحله 3 بروید که بخش جذاب نصب است:  Wibiya یک فروشگاه اپلیکیشن نسبتا کامل برای نوار ابزار در اختیارتان می گذارد. در صفحه ثبت نام در ابتدا 12 برنامه محبوب برای انتخاب به شما ارائه می گردد. با این حال توجه کنید که شما قادر به ویرایش تنظیمات حساب کاربری خود و اضافه کردن ویژگی های بسیار جالب هستید، اما در حال حاضر فقط چندتا را انتخاب کرده و Next را بزنید.

برای برخی از برنامه های شما نیاز به وارد نمودن نام کاربری یا  URLدارید. به عنوان مثال ، برای افزودن تویئت های اخیر یا ویدیوهای Youtube Wibiya نیازمند آگاهی از به ترتیب نام کاربری توییتر و  ای دی کانال یوتیوب شما می باشد. اگر ترجیح می دهید این اطلاعات را بعدا اضافه کنید، فقط 1 یا 2 برنامه را در حال حاضر انتخاب کنید ، زیرا شما همیشه می توانید به سفارشی کردن نوار ابزار برنامه ها از طریق داشبورد حساب کاربری بپردازید.

در نهایت پس از اینکه همه چیز پذیرفته شد، شما به صفحه جاسازی نوارابزار برده می شوید. دیگربار کاربران وردپرس خوش شانس هستند که پلاگین های سفارشی Wibiya سازگار با نسخه 2.9 وردپرس را در دسترس دارند، اما نکته غافلگیر کننده آن است که همچنین پلاگین هایی برای برخی از سیستم های CMS  عمده از جمله Drupal و جوملا ارائه شده. برای کاربران بلاگر ، Wibiya در واقع شما  را به داشبورد وبلاگ هدایت نموده و یک ویجت جدید برای شما اضافه خواهد کرد!

هر سیستم دیگری مانند vBulletin ، Tumblr ، TypePad ، و یا HTML  سفارشی نیاز به نصب کد به صورت دستی خواهد داشت. این فرایند چندان هم بد نیست و مشابه نوار ابزار میبو عمل می کند. فقط کافیست مکانی را در کد خود پیدا کنید که کدهای جاوا اسکریپت را بتوان آنجا کپی کرد ( محل ایده آل قبل از بسته شدن تگ</ body> می باشد  ) و بلوک جاسازی نوار ابزار را آنجا کپی/پیست کنید. هنگامی که این کار به پایان رسید Done  را کلیک کنید تا به حساب جدید ایجاد شده خود هدایت شوید.

تنظیمات داشبورد Wibiya

در ابتدا وب سایت Wibiya ممکن است کمی دلهره آور به نظر برسد. بسیاری از تنظیمات را باید دستی انجام داد، اما واقعا نمی توان با بازی کردن با تنظیمات به هدف رسید چرا که ممکن است بالکل به هم بریزد. بنابراین باید کمی زمان در پانل درونی مدیریتی خود صرف کنید و ببینید با چه ویژگی هایی می توانید کار موردنظر خود را انجام دهید.

در وهله اول توصیه میکنم دایرکتوری برنامه های کاربردی وب (web applications) را بازدید کنید. در بالاترین لینک آن بخش، اضافه کردن برنامه ها (Add Applications) را پیدا کنید و بر روی آن کلیک کنید. با این کار به یک صفحه جدید با ده ها برنامه های تحت وب امکان پذیر  برای انتخاب پرش می کنید. به سادگی نشانگر ماوس را روی هر بلوک که ببرید خواهید دید که پیوندی برای نصب ظاهر می شود.

من در زیر لیست کوچکی از برنامه های مورد علاقه Wibiya خود را اضافه کرده ام:

Navigation Links

Window Shopper

Foursquare

Online Games

Google Buzz

Search Predictions

FriendFeed Stream

ContactMe Contact Form

Random Post

کمی زمان صرف کنید و هر یک از برنامه ها  رادر نوار ابزار خود امتحان کنید. تنها از طریق آزمون و خطاسا که می توان ترکیب ایده آلی از برنامه ها را برای وب سایت خود در نوار ابزار بگنجانید. همچنین سعی کنید بازخورد بازدید کنندگان سایت خود را هم مدنظر داشته باشید که  کدام برنامه ها را آنها برای به اشتراک گذاری و تعامل با دیگران مفید یافته اند.

به صفحه آغازین داشبورد باز می گردیم؛ یک تب جدید برای تجزیه و تحلیل داده ها اطلاع را مشاهده می کنیم. روی آن اگر کلیک کنید آمار ترافیک بازدید کننده سایت شما  با به روز رسانی به صورت روزانه ارائه می شود. تنها این مورد نیست، بلکه Wibiya همچنین ترافیک و استفاده از هر یک از برنامه های نوار ابزار را ثبت می کند. این بدان معنیست که شما می توانید ببینید چه کسانی لینک های سایتتان را به اشتراک گذاری کرده اند و روی چه شبکه های اجتماعی (توییتر ، چهار ضلعی، فیس بوک) این به اشتراک گذاری انجام شده و همه این اطلاعات به صورت بلادرنگ است! فن آوری های شگفت انگیزی که در ابتدا من را شگفت زده کرد.

از بالا صفحه روی  Edit Toolbar  کلیک کنید تا به صفحه تنظیمات کلی هدایت شوید. این همان جایست که در آن اکثر ویرایشها را می توایند اعمال کنید تا مواردی از قبیل ظاهر، رنگ ها، محل قرارگیری، و تعامل با نوار ابزار Wibiya خود را سفارشی کنید. اگر شما نمی توانید این لینک را در صفحه پیدا کنید فقط اینجا را کلیک کنید تا بدانجا هدایت شوید (باید ابتدا لاگ این کرده باشید.)

موارد بسیار زیادی برای ویرایش و تنظیم در Wibiya وجود دارد. اگر قانع به استفاده از این نوارابزار شده اید کمی زمان صرف آن کنید، آن را در وب سایت یا وبلاگ آزمایشی نصب و تست کنید. این کار به شما این فرصت را خواهد داد که خودتان با مراحل نصب Wibiya و سفارشی سازی آن  با برنامه های جدید آشنا شوید. به خاطر داشته باشید کارکنان واحد پشتیبانی 24 ساعت شبانه روز و هفت روز آماده پاسخگویی سریع به سوالات و مشکلات شما هستند!

3- BumpIn Toolbar

سومین و آخرین نرم افزار نوار ابزار این مقاله که مناسب وب سایت شما ست کاریست از BumpIn . در وب سایت سازنده توضیحات بسیاری در مورد اینکه  نوار ابزار اجتماعی چیست و چرا چنین نوار ابزاری ارائه شده است می خوانیم. طراحان این نوار ابزار شال تمام ویژگی های استانداردی را که می توان از یک نوار ابزار رسانه های اجتماعی انتظار داشت از جمله یکپارچگی با توییتر و فیس بوک ، لایو چت ، جست وجوی گوگل ، و بسیاری دیگر را در آن گنجانده اند.

به طور خاص پیام رسانی فوری و چت گروهی برای طراحان BumpIn بسیار محبوب و کلیدی بوده است. شبکه BumpIn به شیوه ای اجتماعی طراحی شده که در آن کاربران می توانند دعوت برای چت را به راحتی بین یکدیگر در میان بگذارند. کدهای نوار ابزار ، فوق العاده کم حجم است و خیلی سریع از صفحه ای به صفحه دیگر اجرا می شود.  یکی از بهترین ویژگی هایی که از دیدنش لذت بردم  قابلیت اطلاعیه های فوری برای اطلاع تمام بازدید کنندگان شما است.

این بدان معنیست اگر شما یک پست جدید و یا اطلاعات جدیدی برای به اشتراک گذاشتن داشته باشید می توان آن را به طور مستقیم به تمام بازدیدکنندگان کنونی و آتی در وب سایت فرستاد. بازدید کنندگان در حال مشاهده صفحات سایت شما  پس از تصمیم شما به اصلاع رسانی بلافاصله  یک پیام اطلاع رسانی را از طریق یک کادر ظاهر شونده در صفحه با جزئیات بیشتر و لینک مشاهده می کنند،. این پنجره به هیچ وجه مزاحم نیست و اگر بازدید کننده ای علاقه مند بدان نباشد به راحتی با زدن دکمه ضربدر بسته می شود.

نصب رسانه های اجتماعی BumpIn

برای شروع بر روی دکمه بزرگ نارنجی رنگ با برچسب  Get a socialbar now کلیک کنید. به طور مشابه شما فقط می توانید اینجا را کلیک کنید که شما را به مرحله بعد از کلیک روی آن دکمه نارنجی خواهد برد. نوار ابزار BumpIn برای استفاده کاملا رایگان  و بی نیاز از ثبت نام است ، اما آنها یک سیستم ثبت نام طراحی کرده اند که ثبت نام حساب جدید را به شکل “پرداخت” (checkout) انجام می دهد.

در روش معکوس ، اول انتخاب می کنید مایل به اجرای کدام برنامه ها هستید. در نوار کناری سمت چپ ، شما می توانید لیست نرم افزارها را بر اساس دسته های محبوب ترین ها ، برنامه های اجتماعی ، چت ، و گزینه های دیگر مرتب سازی کنید. برای اضافه کردن هر برنامه به سادگی روی آیکونش کلیک کنید که در صورت نیاز از شما خواسته می شود اطلاعات بیشتری از حساب کاربری خود را ارائه دهید. این ممکن است طولانی ترین مرحله از فرایند باشد، اما به خوبی ارزشش را دارد چرا که یک نتیجه فوق العاده خواهد داشت.

رایج ترین گزینه ها مانند توییتر و فیس بوک به وضوح برای انتخاب در دسترس هستند، اما مورد به اندازه کافی جالب آن است که BumpIn چند ویژگی جدید تهیه کرده که می توان آن را به فید آر اس اس خود  اضافه کنید!

من  موارد مورد علاقه های شخصی خود را در زیر لیست کرده ام:

Rising Posts — داغترین و پربازدیدترین مطالب وب سایت یا وبلاگ شما را نمایش می دهد.

Notifications – به بازدید کنندگان آخرین به روز رسانی های سایت و یا آخرین اخبار را به طور مستقیم از نوار ابزار اطلاع می دهد. راه بسیار خوبی برای معرفی ویژگی ها یا جزئیات جدید وب سایت و تبلیغ آن.

Translate – ترجمه بلافاصله متن صفحه وب سایت شما به ده ها زبان مختلف به انتخاب کاربر.

Top of the Page – یک گزینه نادیده گرفته شده اما محبوب برای توسعه دهندگان وب. این دکمه یک جلوه پیمایشی jQuery برای صفحات سایت  به ارمغان می آورد که کاربر را به بالای صفحه ای که  از آن بازدید کرده بدون نیاز به اسکرول کردن می برد.

پس از انتخاب چند تا از برنامه ها Next را بزنید تا یک کادر محاوره ای خاص ظاهر شود. در این پنجره شما می توانید رنگ ، شفافیت ، مجموعه آیکون ها، و موقعیت نوار ابزار خود را سفارشی کنید. اگر دقت کرده باشید، در پایین همان صفحه که اکنون در آن قرار دارید یک  نمایش از تنظیمات نوار ابزار خود را می بینید! این یک گام بسیار تمیز در فرآیند ثبت نام است که تا کنون در جای دیگری آن را ندیده ایم.

اگر آدرس URL برای وب سایت خود را وارد  کنید می بینید که در قسمت پایین پنجره صفحه لود می شود. این BumpIn  نوار رسانه های اجتماعی را پوشش می دهد و دمویی از ظاهر وب سایت با توجه به سبک فعلی که شما بدان داده اید را نمایش می دهد. اگر همه چیز راضی کننده به نظر می رسد Next  را بزنید برای رفتن به ویرایش برخی از تنظیمات اضافی. در اینجا شما می توانید برخی از تنظیمات پیشرفته تر نمایش را تغییر دهید، تغییر ، اما تنظیمات پیش فرض معمولا خوب و قابل قبول است. هر وقت کارتان تمام شد روی Save and Continue   برای ذخیره کردن تغییرات و حرکت به به فرآیند ثبت نام کلیک کنید.

ثبت نام حساب کاربری و کد HTML

حالا که عملیات سفارشی سازی خود را کامل کردید، باید یک حساب جدید را در BumpIn ثبت نام کنید. نگران نباشید زیرا این سایت برای ثبت نام جزئیاتی بیش از گزینه های دیگر این مقاله از شما نمی خواهند، بنابراین پر کردن فرم نباید بسیار طولانی باشد. هیچ نیازی به پذیرش و یا مرور فرآیند وجود ندارد. هنگامی که همه موارد را تکمیل کردید روی Done کلیک کنید.

اگر هیچ خطایی در گزارش شما وجود نداشته باشد شما باید به صفحه جاسازی کد هدایت شوید. بر خلاف دیگر نوار ابزارها BumpIn بلوک کد HTML  را به طور مستقیم در بالای صفحه نماش می دهد. دستورالعمل جاسازی کد می گوید کد  ایجاد شده را به طور مستقیم قبل از بسته شدن تگ </ BODY>  که مربوط به قالب وب سایت شماست کپی و پیست کنید.

باز هم اگر کاربر وردپرس ، دروپال ، یا جوملا! باشید در این صورت می توانید فایل پلاگین مناسب را به جای کپی کردن کدها دانلود و استفاده کنید. برای دسترسی به این فایل ها به سادگی روی آیکون متناظر با سیستم CMS مورد استفاده خود کلیک کنید تا یک دکمه دانلود به شما نمایش داده شود. این مسئله زمان بسیاری در وقت شما صرفه جویی کرده و کل  پروسه را خیلی ساده می سازد. همچنین کاربران بلاگر از قابلیت ایمپورت کردن خودکار ویجت جدید به طور مستقیم از صفحه ثبت نام  BumpIn بهره مندند.

در نهایت BumpIn یک انتخاب فوق العاده برای وب سایت شماست. هر سه نوار ابزار رسانه های اجتماعی معرفی شده تا اینجای مقاله، به سبک خود واقعا خارق العاده اند. همانطور که پیش از این اشاره کردم باید کمی زمان صرف  کار با هر سیستم کنید تا بفهمید کدامیک بیشتر جوابگوی نیازهای شما و سایت شماست. همه آنها به طور کلی می توانند از سبک مشابهی برای به اشتراک گذاری در رسانه های اجتماعی پشتیبانی کنند، بنابراین در نهایت نوار ابزار انتخابی شما به اولویت ها و قابلیت استفاده شما بستگی دارد.

پلاگین های دیگری برای وردپرس

این همه صحبت از رسانه های اجتماعی مرا تشویق کرد که سری به آرشیو پلاگین های وردپرس بزنم و  برخی از جایگزین های را در ادامه این مقاله برایتان معرفی کنم. اگر چه این پلاگین ها به طور کامل در مقیاس  رسانه های اجتماعی نیست اما سه پلاگین های زیر برای هر وبلاگ WP عالی هستند. حتی اگر شما یک وب مستر استاندارد باشید ممکن است از تست این پلاگین ها همراه با نوار ابزار به اشتراک گذاری جدید خود لذت برده و امتحان کنید که چگونه آنها با هم می توانند به کمک شما بیایند.

نوار وردپرس (WordPress Bar)

نوار وردپرس راه حلی برای کسانیست که در تلاش برای سرمایه گذاری روی تعداد نمایش صفحات برای لینک های خارجی هستند. این قابلیت برای اولین بار در Digg.com استفاده شد که در آن کاربران روی یک لینک خارج از سایت کلیک می کردند و می توانستند به آن صفحه بروند در حالی که نوار Digg  در بالای آن صفحه قرار داشت. خوب، با این افزونه بازدید کنندگان شما به صفحه بلاگ شما از طریق لینک های خارجی هدایت می گردند، اما هنوز هم یک نوار ابزار کوچک در بالای هر صفحه وجود خواهد داشت.

علاوه بر این، شما ممکن است بخواهید از یک یا چند مورد از 16 نوع رسانه اجتماعی به اشتراک گذارنده لینک در این نوار ابزار جدید استفاده کنید. این باعث می شود بازدید کنندگان بسیار ساده تر لینک دلخواه خود را به طور زنده به اشتراک گذاشته و با مقالات وب سایت شما در حالی که در سراسر وب در حال گشت و گذارند به روز باشند. آمار و تجزیه و تحلیل نیز قابل دستیابی است و می تواند در داخل پنل مدیریت وردپرس برایتان به نمایش درآید.

ویدیوی کوتاه زیر بررسی مختصر و مفیدی از ویژگی های نوار وردپرس را به نمایش در می آورد. اسکرین شات های پلاگین حاوی تصاویر جالبی از قدرت رابط کاربری آن است. اگر شما علاقه مند شدید بد نیست نگاهی به آن بیاندازید.

BuzzGrowl

نوار ابزار BuzzGrowl بسیار شبیه به نوار ابزارهای اجتماعی بحث شده در بالاست. پس از نصب شدن، این نوارابزار بلوک کوچکی در گوشه ای از وب سایت شما نمایش می دهد که همانطور که بازدید کنندگان به پایین صفحه اسکرول می کنند همراه با آن به پایین حرکت می کند. این برنامه گزینه به اشتراک گذاری لینک در بسیاری از شبکه های محبوب اجتماعی با تنها یک کلیک  را برای بازدید کننده فراهم می آورد.

سفارشی کردن سبک و نمایش آیکون های اجتماعی نیز به راحتی آب خوردن است. پلاگین همراه با فایل های پشتیبانی ارائه شده که می توانید خودتان آنها را ویرایش کنید تا مناسب قالب سایت شما گردند. همچنین پشتیبانی از  به اشتراک گذاری در فیس بوک و توییتر با یک کلیک که این روزها به شدت مورد توجه می باشد از مزایای آن به شمار می رود و توانایی سفارشی کردن ظاهر و تجربه کاربری تنها به اعتبار این افزونه اضافه می کند.. BuzzGrowl روی نسخه های مختلف وردپرس تا نگارش  3.1.3 آزمایش شده و به درستی کار می کند.

این پلاگین در سیستم رتبه دهی پلاگین های وردپرس موفق به کسب تنها دو ستاره شده و کمتر از 1000 بار در زمان نوشتن این مقاله دانلود شده است. پس هنوز یک پلاگین کمتر شناخته شده برای کاربران وردپرس می باشد که می تواند کاملا جایگزین قابلیت های رسانه ای نوار ابزار های اجتماعی گردد. نگاهی به اسکرین شات های این پلاگین بیاندازید تا ایده بهتری از نحوه کار آن پیدا کنید.

Sharebar

Sharebar یک پلاگین بسیار محبوب وردپرس بوده و شده است و تا نگارش 3 آزمایش و با موفقیت تست شده. این پلاگین یک نوار ابزار به اشتراک گذاری کاملا سفارشی به شکل عمودی بر روی هر یک از پست های وبلاگ یا سایت شما اضافه می کند. این شکل از نوارابزارها از سایت های معروف  Mashable  و TechCrunch   و از یکی دو سال پیش آغاز شد و در حال حاضر محبوب بسیاری از وبلاگ ها و وب سایت ها شده است.

شما گزینه  تغییر تنظیمات Sharebar را از نمایش عمودی به افقی را محفوظ خواهید داشت، همچنین انتخاب بین آیکون های بزرگ و کوچک. شما می توانید اطلاعات خام PHP را برای اجرای کد هر کجا که بخواهید، ویرایش کنید. همچنین توانایی محدود کردن شبکه های به اشتراک گذاری تنها به آنهایی که نیاز است. این انتخاب ها می توانند توییتر ، StumbleUpon ، Google Buzz ، Digg ، Reddit ، یا غیره باشد.

اگر شما وبلاگ یا وب سایت مجله اینترنتی نسبتا محبوبی را مدیریت می کنید Sharebar  را به شدت توصیه  می کنم. چون یک پلاگین فوق العاده است که تقریبا نیاز به ترمیم و نگهداری برای ادامه فعالیت در آینده ندارد، فقط شاید ارتقاء گاه به گاه برای آن مفید باشد. و حتی هنوز هم با وردپرس می توانید آن را از پنل مدیریت هدایت و کنترل کنید.

فایل هایش کم حجم هستند و به درستی از کد های HTML / CSS  با کدهای درون خطی جاوا اسکریپت برای نمایش ابزارک ها تشکیل شده است. همچنین تعدادی از اسکرین شات های این پلاگین اماده شده که شما می توانید آن را از صفحه پلاگین های WP تماشا کنید. اگر شما یک وبلاگ دارید و برنامه ای برای نصب نوار ابزار سفارشی شبکه های اجتماعی در ذهن می پرورانید، واقعا باید Sharebar WP ، را هم مورد توجه قرار دهید.

نتیجه

چشم انداز محبوبیت رسانه های اجتماعی به طور فزاینده ای در سال های اخیر رشد کرده است. امروزه با جمعیت انبوهی از کاربران اینترنت از سراسر دنیا مواجهیم که بیش از هر زمان  دیگری در طول تاریخ در حال رشد و قوی تر شدن تاثیراتشان بر زندگی هستیم. بنابراین هر روز، اهمیت منتشر شدن محتوا و اطلاعات از طریق به اشتراک گذاری در عرصه ده ها شبکه اجتماعی به وسیله کاربران، قابل فهم تر می گردد.

چند نوار ابزار اجتماعی معرفی شده در این مقاله امکانات بسیار خوب و مفیدی را بر روی هر صفحه وب سایت یا وبلاگ شما برای شما و بازدیدکنندگان شما به ارمغان می آورند. آنها می توانند تجربه کاربر را نسبت به مطالب ایستا در وب سایت ها ، مجلات اینترنتی، وبلاگ های دیجیتال ، یا جوامع اجتماعی خبری آنلاین بهبود ببخشند. با امکانات بسیاری که جهت سفارشی کردن ویژگی های به اشتراک گذاری برای هر یک در اختیار دارید این فهرست بی پایان به نظر می رسد! و با چت زنده بازدید کنندگان شما بیشتر از همیشه به یکدیگر متصل هستند.

اگر شما هم مانند بسیاری دیگر از کاربران زمانی را صرف توجه و کار با تنظیمات هریک از نوارابزارهای معرفی شده در این مقاله کردید به ما اطلاع دهید در مورد آنها چه فکر می کنید. آزادانه افکار خود را در مورد سه نوار ابزار مقاله که با هم مرور  کردیم در میان بگذارید  یا لینک های اضافی برای رسانه های دیگر اجتماعی را اگر سراغ دارید به اشتراک بگذارید. و کسانی که تا کنون نوار ابزاری بر روی وب سایت خود پیاده کرده اند، لطفا به ما اطلاع دهید نوار ابزارها چگونه به شما و بازدید کنندگان شما خدمت می کنند.

منبع: HONGKIAT

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 4 دیدگاه
  1. ممنون از پست خوبتون . به افرادی که زیاد در شبکه ای اجتماعی رفت و آمد می کنند پیشنهاد می کنم این پست را هم بخوانند .

    http://www.elmefarda.com/%d8%b9%d8%b6%d9%88%d9%8a%d8%aa-%d8%af%d8%b1-%d8%b4%d8%a8%d9%83%d9%87-%d9%87%d8%a7%d9%8a-%d8%a7%d8%ac%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%b9%d9%8a/

  2. آقا مرسی از پست مفیدت… هلاک این جامعیت پستت هستم.
    در ضمن دوست عزیز خوب نیست آدم به خودش لینک بده…!
    حالا اگه خواستید لینک بدید اول لینکتونو بدید سایت http://bit.ly واستون کوچیک کنه، بعد ما رو بهره مند بفرمایید!

  3. بی نهایت کامل و عالی بود سپاس بیکران فقط چرا خودت از یکیشون استفاده نکردی؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *