مرور وب و ایمیل در سیمبین Anna

مرور وب و ایمیل در سیمبین Anna
  • 1390/6/22
  • ITTeach
  • 0

به‌روزرسانی نرم‌افزار سیمبین Anna فصل نوینی از زندگی برای بسیاری از جدیدترین گوشی‌های

سیمبین موجود در بازار ایجاد کرد. این نسخه امکانات بهبود یافته‌ای نسبت به نسخه سیمبین 3 دارد که یکی از آنها ارتقای عملکرد مرورگر وب و تجربه ایمیل است. پس از نصب نرم‌افزار جدید و تجربه مرور وب و ایمیل، نتایج زیر را مشاهده خواهید کرد:

مرورگر جدید نوکیا با نسخه 7.3 دیگر آن نوار منوی قدیمی که پایین صفحه بود را کنار گذاشته است و به جای آن، دو آیکون در دو گوشه آن قرار دارد: در سمت راست آیکونی وجود دارد که تمام گزینه‌های موجود را در اختیار شما قرار می‌دهد؛ مثل صفحه اصلی، بوک‌مارک‌ها، تنظیمات، افزودن خبرخوان و گزینه‌های بیشتر برای به دست آوردن اطلاعات دیگری در مورد شماره نسخه مرورگر، اطلاعات صفحه و غیره.

آیکونی که در سمت چپ و پایین صفحه‌ به چشم می‌خورد کلید بازگشت است. با فشار دادن آن، قسمتی مشاهده می‌شود که تاریخچه کوچکی از صفحات اینترنتی که هم اکنون باز هستند و همچنین صفحات قبلی در پشت آن و سمت چپ نمایش داده می‌شود. با کشیدن انگشت روی صفحه‌نمایش از چپ به راست می‌توان صفحات را مرور کرد. وقتی صفحه مورد نظر پیدا شد، باید اطمینان حاصل کرد که صفحه اینترنتی در مرکز صفحه‌نمایش قرار گرفته و پس از آن باید کلید انتخاب در پایین صفحه‌ فشار داده شود.

نوار آدرس این بار به رنگ نقره‌ای و باریک در بالای صفحه، یعنی درست همان جایی که کاربران انتظارش دیدنش را دارند به چشم می‌خورد. برای رفتن به آدرس جدید باید روی نوار بالا ضربه زد. با این کار صفحه‌کلیدی باز می‌شود که نیمی از قسمت پایین صفحه را به خود اختصاص می‌دهد و در انتظار انگشتان کاربر برای تایپ آدرس است. برای کسانی که صفحه‌کلید QWERTY می‌خواهند، با فشار دادن آیکون گزینه‌ها در پایین، می‌توان روش‌های تایپ گوناگونی را انتخاب کرد. با چند کلیک می‌توان صفحه‌کلید عددی-الفبایی را به QWERTY تغییر داد.

سیمبین Anna برای کسانی که می‌خواهند همیشه و در تمام طول روز با مردم در ارتباط باشند، بهبودهایی در ایمیل کلاینت مخصوصا برای کاربران تجاری ایجاد کرده است؛ از این به بعد دیگر پشتیبانی کامل از درخواست ملاقات‌ها وجود دارد. اگر به جای یک ایمیل معمولی یک درخواست ملاقات دریافت شد، به جای یک صفحه ایمیل معمولی صفحه‌ای مشاهده می‌شود که موضوع ملاقات، زمان و تاریخ جلسه و حتی مکان آن را نشان می‌دهد و با کلیک روی آن نقشه نوکیا باز می‌شود تا مکان را نمایش دهد.

هنگامی که ایمیلی ایجاد می‌شود، دسترسی به حساب‌های ایمیل یا اکانت‌ها به همان شیوه معمول است. برای افزودن دریافت‌کننده، باید قسمت To را لمس کرد. پس از آن صفحه‌کلیدی به حالت جداگانه باز می‌شود. به این معنی که استفاده از یک پنجره جداگانه برای وارد کردن متن، مانند قبل، اکنون می‌توان مستقیما در همان زمینه تایپ کرد. نکته قابل توجه دیگر این است که همان طور که کاربر نامی را برای ارسال تایپ می‌کند، گوشی به طور اتوماتیک کسانی را که به آن مربوط می‌شوند از دفترتلفن پیدا می‌کند؛ البته درصورتیکه با حروف تایپ شده مطابقت داشته باشد. با این کار روند ارسال ایمیل کمی سریع‌تر می‌شود.

در صفحه‌کلید مجازی یک کلید گزینه‌ها در قسمت وسط پایین صفحه قرار دارد. اینجاست که کاربران هنگام تایپ می‌توانند گزینه صفحه‌کلید QWERTY را پیدا کنند. هنگامی که فشار داده می‌شود، صفحه‌کلید الفبایی- عددی به QWERTY تغییر پیدا می‌کند. اگر کاربران با دو انگشت تایپ می‌کنند یا دستشان کند است، با این کار پاسخ دادن و ایمیل فرستادن به دیگران سرعت بیشتری پیدا می‌کند.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *