چگونه نوار ابزار افزونه‌های فایرفاکس را برای ایجاد فضای بیشتر بهینه‌سازی کنیم؟

چگونه نوار ابزار افزونه‌های فایرفاکس را برای ایجاد فضای بیشتر بهینه‌سازی کنیم؟
  • 1390/6/23
  • ITTeach
  • 0

نوار افزونه در فایرفاکس 4 مطرح گشته و جایگزین نوار وضعیت شد. نوار افزونه نوار ابزاری در پایین صفحه نمایش شما می باشد که نمامی میانبرهای افزونه شما را در خود جای داده و بنابراین دسترسی شما به آنها را آسان کرده است.

در درجه اول نوار وضعیت برای آنکه فضای مرورگر را بیشتر کند؛ حذف شد. اینکار بسیاری از ما را شگفت زده کرد که چرا نوار افزونه های جدید ار لحاظ صرفه جویی در فضای صفحه نمایش مرورگر کاملا غیر بهینه است؟     سه افزونه زیر برای رفع این مشکل وارد عمل شده اند:

1) نوار افزونه را به نوار آدرس انتقال دهید.

نوار ابزار آدرس، افزونه تجربی فایرفاکس است که نیازی به شروع مجدد (ریستارت) ندارد و تمامی کلید های موجود در نوار افزونه شما را در نوار آدرس جاگذاری می کند. (سمت راست نوار که بطور معمول آدرس را در آن می بینید و ستاره ای که برای بوک مارک کردن صفحه قرار دارد.)

شما همیشه می توانید با کلیک کردن بر روی علامت × در نوار آدرس، نوار افزونه را پنهان نمایید.

اشکالات:

– اگر شما افزونه های زیادی داشته باشید، این کلیدها تمام فضای نوار آدرس شما را خواهند گرفت. (این اتفاق برای یکی از پروفایل های فایرفاکس من پیش آمد). این مورد افزونه را کاملا غیر قابل استفاده می کند.

– در صفحات نمایش کوچک و با وجود آدرس های اینترنتی بلند نمی توانید تمام آدرس را در نوار آدرس مشاهده کنید اما این اشکال بزرگی نیست زیرا رزولوشن بیشتر نمایشگرها عرض مناسبی برای نوار ابزار دارند.

2) نوار افزونه را به مجموعه ای از کلیدها تبدیل کنید.

بارلسکو (Barlesque) یک افزونه ساده است که نوار افزونه خاکستری رنگ را تبدیل به مجموعه ای از کلیدهای افزونه می کند. این بدین معنی است که پس از نصب، یک ردیف افقی موازی پنجره مرورگر شما ایجاد خواهد شد. در عوض، کلیدها  فضایی بیشتر از آنچه نیاز دارند اشغال نمی کنند.

قبل:

شما نوار افزونه روشن را در اختیار دارید. مسیر زیر را دنبال کنید:

menu→ toolbars→ Add-on Bar

پس از اینکه افزونه را نصب کردید:

گزینه های افزونه این امکان را به شما می دهند تا:

–  وضعیت ناهنجار را با استفاده از آیکون های کوچک افزونه در نوار آدرس تغییر دهید. (همانطور که از میانبرهای سفارشی صفحه کلید استفاده می کنید)

– کلیدها را در سمت راست و یا چپ در یک ردیف قرار دهید.

– زمان سنج خودکار سقوط را فعال کرده تا بطور خودکار نوار افزونه را پس از زمان تعیین شده تغییر دهید.

3) حداقل عرض را برای نوار افزونه تنظیم کنید.

در اینجا یکی دیگر از افزونه های فایرفاکس موجود می باشد که این امکان را فراهم کرده است تا نوار افزونه خود را به حداقل اندازه برسانید و فضای بیشتری را در صفحه نمایش ایجاد کنید. در واقع، افزونه به شما اجازه می دهد تا عرض، ارتفاع و رنگ نوار افزونه را تنظیم نمایید.

شما به احتمال زیاد پس از نصب این افزونه متعجب خواهید شد، زیرا:

– به نظر می رسد عرض پیش فرض 0 تعییین شده است بنابراین شما در کل نوار افزونه ای      نمی بینید.

– تمامی کلیدهایی که در نوار آدرس خود داشتید حذف خواهند شد. شما باید بر روی نوار افزونه راست کلیک کرده، گزینه ((سفارشی)) را انتخاب کنید و مجددا کلیدهای افزونه خود را به نوار جدید بیافزایید.

پس از اینکه همه چیز درست شد قطعا از آن لذت خواهید برد!

راه های دیگری برای ایجاد فضای بیشتر در نوار افزونه فایرفاکس می شناسید؟ لطفا در قسمت نظرات آنها را با ما در میان بگذارید!

منبع: makeuseof

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *