رانندگی ایمن با Nokia Car Mode

رانندگی ایمن با Nokia Car Mode
  • 1390/6/25
  • ITTeach
  • 0

فرانکفورت، آلمان- نوکیا با معرفی برنامه Nokia Car Mode شتاب خود برای ایجاد قابلیت‌های موبایل در خودرو اعلام کرد. Nokia Car Mode دسترسی آسان به نقشه‌ها، مسیریابی ماهواره‌ای (توسط Nokia Drive)، وضعیت به‌روز شده ترافیک، تماس‌های تصویری و موسیقی را برای رانندگان و مسافرانی که در خودرو هستند فراهم می‌کند؛ بنابراین دیگر نیازی به یک پخش‌کننده موسیقی یا مسیریاب جداگانه نیست. سرویس‌ها و امکانات گوشی‌های هوشمند برای بهینه‌شدن استفاده در خودرو و جلوگیری از حواس‌پرتی هنگام رانندگی طراحی و ارائه شده‌اند.

این برنامه که با استفاده از Qt (کیوت) نوشته شده است، برای گوشی‌های نوکیا 600، نوکیا 700، نوکیا 701 و گوشی‌های قدیمی‌تری که به سیمبین Belle ارتقا داده می‌شوند و همین‌طور نوکیا N9 در دسترس قرار خواهد گرفت.

Nokia Car Mode اولین راهکار برای پشتیبانی از استاندارد MirrorLink است که گوشی‌های تلفن همراه را عمیقانه با صفحه‌نمایش، کلیدهای روی فرمان و بلندگوها مرتبط می‌کند. مشتری‌ها با MirrorLink می‌توانند گوشی‌های هوشمند خود را از طریق داشبورد خودرو کنترل کنند، طوری که گوشی و برنامه‌هایش با خودرو یکی می‌شوند.

در حقیقت، گوشی‌های هوشمند با Nokia Car Mode می‌توانند با دستگاه ICS-X8 جدید آلپاین ارتباط برقرار کنند. این دستگاه به رانندگانِ خودروهای پشتیبانی شده امکان می‌دهد تا از قابلیت‌های MirrorLink استفاده کنند.

فلوریس وَن دِکلاشور، مدیر خدمات خودرو در تجارت Location & Commerce نوکیا می‌گوید: «MirrorLink جهش بزرگی به پیش است و برای رانندگان خودرو فرصتی برای دستیابی به امکانات مورد علاقه گوشی هوشمندشان فراهم می‌کند. کاربران نقشه، موسیقی و بسیاری امکانات دیگر در تلفن همراشان دارند. MirrorLink این امکانات را برای زمانی که در خودرو هستند در اختیارشان قرار می‌دهد.»

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *