دسترسی به اطلاعات مرورگر اپرا ، در هر زمان ، در هر مکان ، با OPERA LiNK

دسترسی به اطلاعات مرورگر اپرا ، در هر زمان ، در هر مکان ، با OPERA LiNK
  • 1390/6/27
  • علیرضا
  • 9

همیشه نمتوانید لپ تاپ خود را همه جا ببرید و یا اگر از یک کامپیوتر دسکتاپ استفاده کنید که دیگر بحثی باقی نخواهد ماند . ولی نیاز ما به اطلاعاتمان نیازیست که مکان و زمان نمیشناسد . از هر جایی باید به آن دسترسی داشته باشیم .

دلیل ایجاد سیستم عاملی مانند Chrome OS چیست ؟ شاید خیلی از دلایل را من ندانم ولی مهمترین چیزی که در مورد این سیستم عامل میدانم اینست که ” در هر زمان و در هر مکان به اطلاعات خود دسترسی داریم ” . حالا بحث ما در مورد سیستم عامل کروم نیست ولی با این مثال قصد داشتم تا اهمیت دسترسی به اطلاعات در هر زمان و مکانی را به شما نشان دهم . البته این مورد فقط مربوط سیستم عاملی مانند کروم نمیشود و اهمیت همگام سازی اطلاعات در نرم افزارهای کوچک و بزرگ نیز وجود دارد .
امروز قصد داریم تا در مورد مرورگر مطرح اپرا صحبت کنیم . اپرا در کشور ما یکی از پرطرفدارترین مرورگرهای اینترنتی است . مرورگری که سرعت ، امنیت و امکانات بسیار زیادی را در اختیار کاربر قرار میدهد .

یکی از امکاناتی که در این مرورگر مطرح وجود دارد و قابلیت همگام سازی اطلاعات اپرا را در اختیار ما قرار میدهد ، قابلیتی با نام OPERA LiNK است . با استفاده از این قابلیت ، اطلاعات شما مثل بوکمارک ها ، کلمات عبور ، پرکننده های فرم ها و موارد دیگر با سرورهای این شرکت همگام سازی شده و از آن به بعد شما میتوانید از هر مکان و در هر زمانی به آنها دسترسی داشته باشید .

اگر موافق باشید به سراغ بحث اصلی و روش استفاده از آن برویم . با گویا آی تی همراه باشید ………..

ابتدا اپرا را باز کرده و از منوی Opera زیر منوی Synchronize Opera را انتخاب کنید . منوی دیگری ظاهر خواهد شد که Enable Synchronization نام دارد و باید روی آن کلیک کنید .

اکنون پنجره ای باز شده و ورود شما به اپرا لینک را خوش آمد میگوید ! روی دکمه Next کلیک کنید .

در مرحله بعدی باید اطلاعات مورد نظر از قبیل نام کاربری ، کلمه عبور و ایمیل خود را وارد کنید . پس از آن باید شرایط استفاده از این سرویس را با تیک زدن گزینه I agree to the terms and conditions ، قبول کنید . به منظور مطالعه این شرایط میتوانید روی دکمه Show کلیک کنید . روی دکمه Next کلیک کنید .

پس از ساخته شدن حساب کاربری شما ، باید مشخص کنید که چه مواردی همگام سازی شوند . 8 موردی که میتوانید همگام سازی کنید عبارتند از : بوکمارک ها ، موارد موجود در نوار بوکمارک ، تاریخچه ی موارد تایپ شده ، اسپید دیال ، نوت ها ، موتورهای جستجو ، قوانین مربوط به مسدودسازی محتوا و کلمات عبور .

پس از انتخاب موارد مورد نظرتان ، روی دکمه Finish کلیک کنید . به همین راحتی کار تمام شد ………

اکنون فرض را بر این میگیریم که شما ویندوز را عوض کرده و یا نسخه قبلی اپرا را پاک و نسخه جدید را نصب کرده اید . حالا میخواهید اطلاعات خود را روی اپرا بازگردانی کنید . کافیست مسیر Opera Link را طی کنید ( opera > Synchronize Opera > Enable Synchronization ) . در پنجره جدید ( منظور پنجره بعد از خوش آمدگویی است ) روی دکمه I already have an account کلیک کنید .

سپس نام کاربری و کلمه عبوری که در هنگام ثبت نام انتخاب کرده اید را وارد کنید .

پس از آن دوباره باید موارد مورد نظر برای همگام سازی را انتخاب کنید . کلیک روی دکمه Finish آخرین مرحله ی کار است .

در هنگام مسافرت میتوانید از نسخه پرتابل اپرا استفاده کرده و اطلاعات خود را هر جایی و هر زمانی بازیابی کنید .

دانلود آخرین نسخه مرورگر OPERA

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 9 دیدگاه
  1. ممنون. خیلی جالب بود. من سالهاست که از Opera استفاده می کنم. اما از این امکانش تا حالا استفاده نکرده بودم.
    Opera تکه!

  2. salam hamshahri. az rahnamaiit mamnoon. man ba opera mobile hamishe webgardi mikonam. hamishe in soali ke shoma javab dadi too zehnam bood . fadat besham kako joon

  3. سلام میتونم بپرسم چرا اپرای من نمیتونه وارد ایمیل هام بشه از همه همین طوریه یا مال من اینجوریه

    1. سرعت اينترنتتون رو چك كنيد… مرورگرتون رو بروزرساني كنيد… شايد مشكل حل بشه….

  4. سلام
    آیا امکانش هست که در speedial اپرا سایت ها را بر اساس تعداد بازدید آنها توسط کارب استفاده کننده از مرورگر مرتب کرد؟ چون همونطور که میدونید متأسفانه speedidal اپرا ساکن هست.

  5. سلام
    آیا امکانش هست که در speedial اپرا سایت ها را بر اساس تعداد بازدید آنها، توسط کاربر استفاده کننده از مرورگر، مرتب کرد؟ چون همونطور که میدونید متأسفانه speedidal اپرا ساکن هست.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *