گوگل چه ميزان برق مصرف مي‌كند؟

گوگل چه ميزان برق مصرف مي‌كند؟
  • 1390/6/30
  • ITTeach
  • 3

گوگل سالها اطلاعات مربوط به انرژی مورد استفاده خود را به صورت یک راز حفظ کرده بود اما هم اکنون این غول جستجو با جزئیات کامل به معرض عموم در آمده است. گوگل در چند پست وبلاگ خود درباره انرژی صحبت کرده و لینکی را به یک صفحه با تصویری بزرگ ارجاع داده است تا بتوانید اطلاعاتی کسب کنید.

بزرگترین ادعای شرکت این است که هیچگونه اثر کربنی ندارد که خود شاهکار بزرگی برای یک غول فناوری همچون گوگل می باشد. چگونه ممکن است؟

گوگل می گوید نیمی از انرژی الکتریکی مرکز داده را مورد استفاده قرار می دهد اگرچه بیشتر ذخیرات از امکانات واقعی بدست می آیند نه سرورها. علاوه بر این، 30% از انرژی شرکت با استفاده از منابع تجدیدپذیری همچون باد و انرژی خورشیدی تامین می شود. (گوگل قصد دارد تا سال 2012 این میزان را به 35% برساند) ساختمان های اداری شرکت با طرح هایی همچون پانل های خورشیدی و برنامه دوچرخه سواری و به منظور صرفه جویی در انرژی بسیار کوشا می باشند. گوگل معتقد است چنین اقداماتی سالانه 10000 تن دی اکسید کربن در جهان منتشر می کند. البته گوگل هنوز مقدار زیادی انرژی بکار می برد اما برای کاهش میزان اثر کربنی و رساندن آن به سفر تلاش بسیاری میکند.

اورس هولزل، معاون ارشد بخش فنی در یکی از پست های وبلاگ می گوید: (( با سرمایه گذاری صدها میلیون دلار در پروژه های انرژی تجدیدپذیر می توانیم حدود 7/1 گیگاوات انرژی قابل تجدید تولید کنیم. این همان میزان انرژی مورد استفاده در بیش از 350000 خانه و به مراتب بیشتر از میزان انرژی مورد نیاز عملیات های ما می باشد.))

بنابراین گوگل چقدر انرژی مصرف می کند؟

– گوگل در سال 2010 حدود 46/1 میلیون تن گربی دی اکسید تولید کرد. (قبل از آفست)

– گوگل در سال 2010 حدود 2259998 مگاوات ساعت از الکتربسیته استفاده کرده بود.

– یک جستجوی ساده 0003/0 کیلووات ساعت یا 2/0 گرم کربن دی اکسید می سوزاند.

– تماشای یک دقیقه از ویدیوهای یوتیوب 0002/0 کیلووات ساعت (یا 1/0 گرم کربن دی اکسید) می خواهد.

– یکسال استفاده از جی میل حدود 2/2 کیلووات (یا 2/1 کیلوگرم کربن دی اکسید) مصرف میکند.

گوگل برای پیدا کردن روش های کارآمد و دوستدار محیط زیست در تلاش بسیاری است که در هزینه های خود شرکت نیز تاثیر بسیاری دارد. (انرژی برق رایگان نیست و همیشه هزینه های سنگینی را به مراکز اطلاعاتی تحمیل میکند) با این وجود، یک مایل فراتر رفتن برای حذف اثر کربنی حرکتی قابل ستایش است.

منبع: hothardware

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 3 دیدگاه
    1. بله
      صرفه جويي رو ميبينيد
      واقعا اين شركت، شركت عجيبيه

  1. والا من که گیج شدم…..
    همین یک هفته پیش یه مطلب تو پیچ گوشتی منتشر کردم که گفته:

    گوگل: ما از سال ۲۰۰۷ تاکنون در حال خنثی کردن کربن بوده‌ ایم

    جالب ترین چیز توی اون مطلب اینه که گفتن گوگل به یک چهارم انرژی خروجی یک نیروگاه هسته ای نیاز داره

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *