گرافیک مجتمع پردازنده های Ivy Bridge رزولوشن 4096×4096 را پشتیبانی می کنند

گرافیک مجتمع پردازنده های Ivy Bridge رزولوشن 4096×4096 را پشتیبانی می کنند
  • 1390/7/1
  • عليرضا شیری
  • 0


پردازنده های نسل بعدی بزرگ ترین سازنده ی چیپ یعنی Intel حدود 6 ماه دیگر وارد بازار می شوند. این پردازنده ها از یک نظر2 برابر معماری کنونی یا Sandy Bridge قدرت دارند. اشتباه نکنید! در مورد سرعت پردازنده صحبت نمی کنیم بلکه بحث در مورد گرافیک مجتمع (منظور IGP مخفف Integrated Graphic Processor است که روز قالب پردازنده قرار دارد) است.

گرافیک مجتمع در Ivy Bridgeها حدود 2 برابر سریع تر بوده و امکانات جدیدی هم دارد، به عنوان مثال رزولوشن 4096 پیکسل در 4096 پیکسل را پشتیبانی می کنند (قابل ذکر است که مانیتورهای Full HD رزولوشن 1920 در 1080 پیکسل را پشتیبانی میکنند. تلویزیون های با کیفیت و بزگر هم همین رزولوشن را دارند).

قابلیت جالبی است، بهترین کارت گرافیک های فعلی مثل مدل های 2 هسته ای AMD HD 6990 یا NVIDIA GTX 590 هم چنین رزولوشنی را در حالت یک مانیتوری پشتیبانی نکرده اند. رزولوشن بسیار بالایی است، محتوایی با این رزولوشن و همین طور مانیتوری برای نمایش آن کمیاب است. همچنین این IGP قوی، توانایی پخش چندین جریان ویدئویی با رزولوشن 4K را دارد.

 

کمپانی NVIDIA بزرگترین سازنده ی چیپ گرافیکی، از امکان پذیر بودن بازی در این رزولوشن فوق العاده بالا صحبت می کند. واقعا جالب است که ببینیم این کمپانی چه کارت گرافیک غول آسایی برای پردازش محتوای 16 مگاپیکسلی طراحی و تولید خواهد کرد . این در حالیست که برخی بازی های امروزی هم برای اجرای درست با رزولوشن Full HD یا 2 مگاپیکسل، به کارت گرافیک قوی نیاز دارند. مساله ی دیگر، کاربردهای این رزولوشن بالا و قیمت آن است که منتظرش هستیم.

منبع:

techpowerup

guru3d

xbitlabs

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *