درایور جدید گرافیک پردازنده های اینتل سرعت پردازش ها را تا ۳۷ درصد افزایش می دهد

درایور جدید گرافیک پردازنده های اینتل سرعت پردازش ها را تا ۳۷ درصد افزایش می دهد
  • 1390/7/4
  • عليرضا شیری
  • 0

کمپانی اینتل نسخه ی جدید درایور چیپ گرافیکی پردازنده های Sandy Bridge (در بسیاری لپ تاپ های جدید از این نوع پردازنده استفاده شده است) را عرضه کرده است و ادعا میکند که سرعت اجرای تعدادی از بازی ها، با نصب این نسخه ی جدید، به شکل قابل توجهی افزایش می یابد.

افزایش سرعت این عناوین در نمودار زیر نمایش داده شده است:

علاوه بر این با نصب نسخه ی جدید، مشکلی که متناوبا با اتصال مانیتور از طریق پورت HDMI پیش می آمد، حل میشود. اشکالی که در رندر WebGL در مرورگرهای FireFox و Chrome وجود داشت نیز برطرف میشود.

برخی اشکالات پردازشی که موجب ظاهر شدن عناصر گرافیکی در برخی بازی ها میشد با نصب درایور جدید قابل حل است، بازی هایی مثل  Assassin’s Creed، Darkspore، TES:Oblivion، Empire: Total War،F1 2010 و Starcraft 2. اشکالاتی که موجب اجرا نشدن برخی بازی ها میشد نیز برطرف شده است، بازی هایی مثل Baattlefield: Bad Company، Crysis 2  و Dragon Age 2. در نهایت باید ذکر کرد که در پکیج جدید درایور به روز شده ای برای OpenGL وجود دارد.

یکی از نکاتی که با عرضه ی این نسخه مشخص میشود این است که درایور گرافیک های اینتل چه قدر در عرصه ی رقابت سازندگان چیپ گرافیکی، ضعیف عمل کرده و عقب است. اینتل درایور محصولی را که ۵ ماه قبل تولید و عرضه کرده را اکنون تصحیح می کند! کمپانی NVIDIA در همین مدت ۳ نسخه درایور تایید شده توسط مایکروسافت (مخفف WHQL یا Windows Hardware Quality Labs  است) عرضه کرده است. ATI دیگر سازنده ی بزرگ چیپ گرافیکی نیز طبق معمول ۵ نسخه برای ۵ ماه عرضه کرده است.

نمیخواهیم از کارهای اینتل شکایت کنیم، در واقع اینتل در چند سال اخیر در بخش طراحی و تولید چیپ گرافیکی، پیشرفت چشمگیری داشته و اکنون در بازی های مدرن هم قدرت گرافیکی پردازنده های اینتل قابل تقدیر است. اما برای رقابت با ۲ کمپانی بزرگ تولید کننده ی چیپ گرافیکی باید مساله درایورها را جدی تر بگیرد. برخی اشکالات برطرف شده در این نسخه، مدت مدیدی حتی بیشتر از ۱ سال وجود داشته اند!

منبع:

hothardware

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *