معرفی یک بازی مفرح و آموزشی رایگان تحت وب برای کودکان

معرفی یک بازی  مفرح و آموزشی رایگان تحت وب برای کودکان
  • 1390/7/7
  • محمدرضا ارجمندی
  • 1

در بازی هایی که برای کودکان طرح شده طراحان اغلب کوشیده اند  به هر دو جنبه آموزش و سرگرمی تا حد ممکن بپردازند، اما گاهی اوقات یکی فدای دیگری شده یا هیچ کدام به طور مطلوب پیاده نشده است. بازی های کنسولی در کل ارزان نیستند، و شما همیشه قادر به امتحان کردن نسخه پیش نمایش یا دمو برای اطمینان از مناسب بودن بازی برای کودک دلبندتان قبل از اینکه تصمیم به خرید آن بازی بگیرید نخواهید بود.

بازی که امروز خدمتان معرفی می کنیم Bin Weevils نام دارد، یک بازی رایگان، تا حدی چند نفره مخصوص کودکان که با استفاده از نرم افزار  ادوبی فلش یک دنیای مجازی را در مرورگر وب رایانه شما برای کودک جهت سرگرم شدن فراهم می آورد. البته گزینه ای برای پرداخت آبونمان برای استفاده از امکانات اضافی بازی نیز وجود دارد، اگرچه بازی آنچنان گسترده است که ممکن است هرگز نیازی به پرداخت پول برای امکانات بیشتر وجود نداشته باشد. همانند هر سرویس آنلاین ویژه کودکان، ایمنی و امنیت در فضای آنلاین اولویت نخست به شمار می رود و توسعه دهندگان ، یک راهنمای مخصوص پدر و مادران را، با پرسشهای متداول ، اطلاعات ثبت نام و عضویت و یک صفحه ایمنی فراهم کرده اند.

مفاهیم و ایده ها

همانطور که مطلع هستید در اکثر بازی های سنین خردسالی و کودکی، اغلب پدر و مادر ها بیشتر علاقه مند به مفاهیم و ایده های طرح شده در بازی کودک دلبندشان هستند تا سبک گیم پلی و گرافیک بازی. به نظر می رسد بازی «بن ویویلز» دقیقا به این مسئله توجه کرده و تمامی شیوه های سبز و فعل و انفعالات سالم و اجتماعی را مناسب حال کودکان در خود لحاظ نموده است.

به منظور برآوردن نیاز سه خواسته بن ویویلز — گرسنگی ، تناسب اندام و شادی – کودک شما باید جهان پیرامون را کاوش کرده با اشخاص جدید آشنا شده، از مناطق خاصی در بازی بازدید کرده و نفوذ خود را گسترش دهد. علاوه بر این سبک شبیه سری بازی های معروف Sims ، یک سیستم جالب طبقه بندی امتیازی و پولی به نام “مالچ” (Mulch) وجود دارد.

XP  یا همان امتیازات به ازای هر کاری که در بازی انجام شود بدست می آید، از برداشت گیاهان در باغ  گرفته تا مقابله با Weevils  های دیگر (نوعی شپشه گندم) در بازی های چند نفره. سیستم مرحله بندی نیز اساسا برای حفظ سرعت بازی در حالت ثابت وجود دارد و در سطوح بالاتر امکان خرید کالا و دانه های دیگر نیز هست.

قهرمان بازی یک شپشه گندم است که همانطور که در طی مراحل پیشرفت می کنید حرکات جدید را می آموزد، که از این حرکات برای خودنمایی در مقابل سایر ساکنان دنیای بازی می توانید استفاده نمایید. این حرکات خاص برای ایجاد تناسب اندام در موجود تحت کنترل شما استفاده می شود ، و اساسا در زمره ورزش ها امتیاز بندی می شود.

به عنوان یک شپش، شما باید تناسب اندام خود را حفظ کنید، با دیگران معاشرت کرده  و غذا بخورید در حالی که در حال توسعه شخصیت خود هستید و در نهایت محفلی از دوستان را به وجود خواهید آورد. این مفاهیم برای کودکان جذاب است، نه؟

خانه،جای دنج، خانه!

به عنوان یک بازی مخصوص بچه ها، «بن شپشه» نیازی به وارد کردن آدرس ایمیل برای ثبت نام و شروع ندارد. هنگامی که شما شخصیت شپشه گندم خود را به میل خود ایجاد کردید به کودک گزینه ای ارائه می شود  که آدرس ایمیل پدر و مادر خود را ثبت کند و به عنوان پاداش 2000 مالچ (واحد پول بازی) (علاوه بر 1000 مالچ استاندارد برای شروع بازی) به حساب کاربر واریز می شود. ایجاد اولین کاراکتر به آسانی کلیک کردن روی  Play  و سپس Get Started  است، سپس یک نام کاربری و رمز عبور وارد می کنید و بعد بر روی Play Now کلیک می کنید.

شخصیت شما جلوی چشمانتان در یک منطقه کوچک به عنوان لانه ظاهر می شود. از اینجا می توانید به اتاق های اولیه لانه خود دسترسی داشته باشید (در سمت چپ) راه خروجی از لانه  به باغ از طریق لوله و یا استفاده از دکمه نقشه (Map) برای بازدید هر جایی که دوست دارید.

باغ این بازی محیطی نسبتا استاندارد است و در همان ابتدا به شما یک دانه ” رشد سریع” برای شروع داده می شود. این دانه در 15 دقیقه رشد خواهد کرد، پس از آن شما قادر به برداشت کالا برای کسب پول و  XP خواهید بود. هر کدام از دانه ها می تواند برای رشد چند روزی زمان بگیرد (البته منظور روز در مقیاس بازی بن شپشه گندم است، نه روز در مقیاس دنیای واقعی) ، و زمانی که بازیکن به مراحل به اندازه کافی بالا می رسد سطل آبیاری نیز فعال می شود  که موجب می شود گیاهان خاصی را بتوان به طور نامحدود زنده نگه داشت.

از صفحه نمایش باغ شما می توانید با کلیک روی Buy Seeds دانه هایی را برای کشت خریداری کنید به این ترتیب که از میان دانه های موجود، لامپ ها و موارد دیگر یکی را انتخاب می کنید. علاوه بر سطل آبیاری مذکور، مواردی از قبیل نرده ها و سلول های خورشیدی را می توان زمانی که در بازی به مرحله معینی رسید خریداری نمود.. خود لانه نیز نیازمند انرژی است و انرژی مصرف می کند، و سوخت اضافی را می توان با کلیک کردن بر روی ژنراتور در اتاق اصلی خریداری نمود.

اتاق اصلی همچنین راهی برای دسترسی به اتاق لانه شما در خود دارد. این اتاق محلیست که شما می توانید به میل خود آن را تزئین کرده و از هر چیزی که دوست دارید در ان استفاده کنید، از مبلمان گرفته تا دیگر اقلام در دسترس برای فروش در جهان بازی شپش ها! برای شروع در این اتاق یک قفسه و تخم تولد قرار داده شده، که نشانگر تاریخی است که شما شخصیت خود در این بازی را ایجاد کرده اید.

فراتر از لانه

کلیک بر روی نقشه به شما نمای کلی از فعالیت های موجود که می توانید انجام دهید می دهد، از جمله خرید ، پازل کلمات و منطقه دید و بازدید و استقبال به نام پوست پرتقال Ink. در اینجا بازیکنان می توانند با یکدیگر به صورت متنی و  در پایین صفحه نمایش چت کنند و در کادر مخصوص چت برای هم پیام بگذارند.

شما می توانید عمل سفارشی و سپس فعال سازی بن شپشه خود را با کلیک کردن بر روی Change Your Bin Weevil در این صفحه به انجام برسانید. گزینه های بسیار زیادی برای انتخاب وجود دارند تا شخصیت دلخواه خود را منحصر به فرد خلق کنید، و زمانی که کار سفارشی سازی به پایان رسید، شما می توانید از طریق درب سمت راست خارج شوید که با این عمل تغییرات اعمال خواهند شد.

یکی از ویژگی های جالب توجه عبارت است از تماشای ویدئو به شکل استریم. خود بازی بر اساس یک سری ویدئو هی کوتاه Nickelodeon شکل گرفته، و این بخش از ویدئو ها را می توان از بخش سینما تماشا نمود. به عنوان یک عضو با عضویت رایگان، شما فقط یک صفحه نمایش را در اختیار خواهید داشت، اما همین مسئله به عنوان راه جدیدی برای ارائه کردن ویدئو به شکل استریم محسوب می شود، به ویژه با توجه به مخاطبان هدف.

بازی هایی مثل «مسابقه شپشه های گندم»، که یک بخش آنلاین کاملا چند نفره به صورت سه بعدی هستند، به بازیکن این فرصت را می دهند تا در برابر دیگر شپشه ها برای کسب  پول و XP. به رقابتی هیجان انگیز بپردازد. بازی های دیگر شامل جدول کلمات متقاطع و  جستجوی واژگان، بازیهای فکری ، ضرب و شتم شپش، و بازی در استخر می باشد. این موارد فقط قله کوه یخ این بازی است، چون بسیاری از زمینه های دیگر از جمله پارک، بازار، باشگاه و برای مشترکین جزیره غولهای وجود دارد که بازی های مفرح دیگریست.

با مشترک شدن در این بازی، امکان دسترسی به ویژگی های اضافی از جمله حیوانات خانگی ، دسترسی به مناطق جدید ، صفحه نمایش اضافی در بخش سینما و مبلغ سپرده بسیار زیاد  به اندازه 20000 مالچ  به وجود می آید. با این حال گزینه های بازی در حالت رایگان مطمئنا آنقدر قابل توجه هستند که هر بازیکنی را تشویق کنند این بازی را دوباره و چندباره بازی کند.

نتیجه

من  24 سال دارم اما از بازی کردن بن شپشه! لذت بردم، باور کنید– بچه های شما حتما آن را دوست خواهند داشت. این کاراکتر های رنگی با رنگ های روشن  و بامزه، جهان و عناصر ی با جلوه سه بعدی ارزش نگاه کردن و امتحان کردن را دارد، و فراموش نکنید که همه و همه رایگان است بدون پرداخت سر سوزن پولی!

ترکیب عناصری از بازی هایی مانند ماه شب چهارده (Harvest Moon) و عبور حیوانات (Animal Crossing) با قابلیت نتایج انی بازی به صورت آنلاین در یک محیط قابل چت کردن و دارای امکانات متنوع تجربه ای متفاوت را در این بازی برای کودک شما به ارمغان می آورد که حتی ممکن است به کودک دلبند شما مفاهیم مختلفی را آموزش دهد.

آیا شما یا فرزندان شما تاکنون بازی هایی نظیر Bin Weevils را امتحان کرده اید؟ نظرتان را در مورد این بازی یا بازی های مشابه با ما در قسمت نظرات در میان بگذارید.

منبع: makeuseof

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. سلام
    من بیوگرافی شما را خوندم
    راستش نیاز به کمک شما دارم خواهش میکنم به من کمک کنید
    یک سایت سرگرمی برای پروژه پایان دوره ام دارم مینویسم که برای قسمت نقاشی و بازی نیاز به کمک دارم
    زبانی که دارم مینویسم سی شارپ در محیط asp.net
    در قسمت نقاشی میخواهم یک پالت رنگ بگذارم که با هربار ورود کاربر یک صفحه نقاشی بدون رنگ بیاید و اون را با استفاده ازین پالت رنگ کند
    خواهش میکنم به من در انجام این پروژه کمک کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *