سرگرمی روز جمعه : ماشین اکتشاف

سرگرمی روز جمعه : ماشین اکتشاف
  • 1390/7/8
  • مهرداد ارجمندی
  • 0

بالاخره زنده ماندیم  تا  یک بار دیگر جمعه را بعد از یک هفته کاری سنگین ببینیم . طبق معمول زمان آن رسیده تا بعد از کلی کار حسابی تفریح کنیم. در بازی این هفته ماموریت شما این است که ماشین معدنی خود را به کار انداخته تا به موفقیت و گنج خود برسید . خوب بهتر است به سراغ بازی برویم ، آیا آماده بازی هستید ؟

ماشین معدن

هدف بازی این است که با ماشین پر قدرتی که دارید ، حسابی زمین را بکنید تا به گنج های مورد نظر برسید و به تدریج ماشین خودتان را به روز کنید و تمام چیزهایی را که می توانید بدست آورید ؛ استخراج کنید .

به سه شیوه متفاوت می توانید بازی کنید ، در ابتدا می توانید این سه شیوه را انتخاب کنید و بازی را شروع کنید .

شما بازی را در میان یک شهر کوچک آغاز می کنید و در حین بازی و شروع آن ، پیام هایی را در بالای پنجره به صورت نوارهایی که پایین می آیند، مشاهده می کنید . بعد از خواندن هرکدام با کلید اسپیس می توانید آنها را ببندید .

در این شهر کوچک ساختمانها از چپ به راست شامل : مغازه تعمیرات مکانیکی ، ایستگاه پمپ سوخت ، ایستگاه حمل و نقل، برج ذخیره سازی ( که برای ذخیره کردن بازی می توانید به آنجا بروید و بازی خود به خود ذخیره می شود ) ، خریدار کالاهای معدنی ؛ فروشگاه به روز رسانی ماشین و در نهایت بیلبورد نشان دهنده وضعیت که در آنجا می توانید پیام ها اخطارها و غیره را ببینید .

تمام چیزی که برای بازی کردن نیاز دارید کلید های جهتی کیبورد (بالا پایین چپ راست ) و کلید اسپیس است . همچنین می توانید با استفاده از موس آیتم هایی را که در اطرافتان است انتخاب کنید .

بر روی زبانه سمت چپ کلیک کنید تا آیتم ها اضافه مستقلی را ببنید ،  مانند سوخت اضافه ؛ و خیلی چیزهای دیگر. که این جور چیزهای در هنگامی که مشغول کندن زمین هستید خیلی بدرتان می خورد. به عنوان مثال یکی از مشکلات شما در طول بازی سوخت و تمام شدن آن است که با حمل یک مخزن سوخت اضافه این مشکل هم حل می شود .

زبانه ای در سمت راست یک نقشه به شما نشان می دهد که در آن می توانید ناحیه های بالا و یا پایین مکانی که در آن هستید را ببینید .

در مقابل ساختمان ها توقف کنید و کلید اسپیس را بزنید تا تا با صاحبان مغازه ارتباط برقرار کنید و تجارتتان را در شهر آغاز کنید .

برای اینکه کار کندن و معدن خود را آغاز کنید به سادگی نقطه ای از سطحی را که بر روی آن قرار دارید انتخاب کنید و با کلید جهتی پایین کار کندن را آغاز کنید . همین طور که مشغول کندن هستید  با چشم دیگرتان حواستان به گوشه پنجره بازی باشد :

پنجره بالایی عمق زمینی را که در آن نفوذ کرده اید نشان می دهد .

و پنجره پایینی سمت چپ مقدار کالاهایی را که می توانید حمل کنید و همچنین سلامتی مکانیکی ماشین معدن شما را نشان می دهد .

پنجره پایینی سمت راست مقدار سوخت و همچنین دما را نشان می دهد .

مانیتور سمت راست بالا فقط زمانی کاربردی است که در بالای سطح زمین هستید و یا سوخت می خرید یا مشغول تعمیرات هستید و یا در حال به روز رسانی هستید .

مشاهده می کنید که در هنگامی که در حال اکتشاف در زیر زمین هستید ناحیه هایی که تاریک هستند روشن و قابل دیدن می شوند و باز هنگامی که از آنها دور می شوید آن ناحیه ها خاموش و ناحیه های دیگری روشن می شود . در هنگامی که در نزدیکی های سطح زمین هستید این ناحیه های پنهان به صورت رنگ مشکی هستند ولی هنگامی که پایین تر می روید این ناحیه ها به رنگ سفید در می آیند که این به نظر یک اشکال نرم افزاری است .

همانطور که مشغول کشف و کندن هستید سعی کنید که معادن مختلفی را بررسی و اکتشاف کنید معادنی مانند زغال سنگ ، آهن، طلا؛ یاقوت کبود ، زمرد ، الماس و غیره تا وقتی که به سطح آمدید بتوانید آنها را بفروشید . هرچه که به عمق پایین تری بروید به معادن باارزشی برخورد می کنید .

همینطور به اکتشاف و جستجوی خود ادامه دهید تا زمانی که قسمت بارتان پر شود و یا برای سوخت گیری نیازمند به آمدن به روی زمین باشید . هنگامی که به سطح زمین آمدید به سراغ خریدار کالا ها بروید و سپس با فشردن کلید اسپیس موادی را که استخراج کرده اید را می فروشید . از آنجا می توانید برای خود سوخت بخرید همچنین ماشینتان را تعمیر کنید و یا آن را در صورت تمایل به روز کنید . مطمئن شوید که هر بار که به سطح زمین می آیید به سراغ برج ذخیره می روید و بازی را تا آن مرحله ذخیره کنید .

موفق باشید و امیدوارم از این بازی لذت ببرید .

از این جا می توانید این بازی را مشاهده کنید .

منبع : How-To Geek

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *