نقد و برسی تخصصی LG Optimus 3D !؟

نقد و برسی تخصصی LG Optimus 3D !؟
  • 1390/7/10
  • م. خاتمی
  • 1

بسم الله الرحمن الرحيم

مقدمه:

اگر کمي با تکنولوژي 3D آشنا باشيد و اخبار آن را دنبال کنيد خواهيد ديد که  تکنولوژِي 3D هم اکنون بيش تر از هر موقعي طرف دار دارد و عده ي زيادي را مجذوب خود کرده است و گيرايي آن روز به روز بيش تر ميشود.اما شايد يکي از دلايل مهمي که باعث شده کم تر از اين تکنولوژِي استفاده شود قيمت گران آن است ، در کنار آن داشتن عينک هاي مخصوص و گاه خسته کننده نيز يکي ديگر از عواملي است که شايد باعث شده عده ي کمتري به سوي 3D بروند.اما موضوع به همين جا خلاصه نميشود کمپاني بزرگ و قدرتمند ال جي LG فکر همه جا را کرده است ، هم قيمت و هم عينک !!ال جي يکي از به روز ترين توليد کنندگان وسايل الکترونيک در جهان است که ميتوان گفت نام آن براي کم تر کسي نا آشنا مي آيد.در حال حاضر ال جي بيش تر تمرکز خود را روي تلفن هاي همراه قدرتمند و حرفه اي  و تلويزيون هاي هوشمند خود جمع کرده است ، که در اين راه موفقيت هاي بسياري نيز به دست آورده است . در اين مقاله قصد معرفي و نقد و برسي تلفن فوق هوشمند آپتيموس سه بعدي ساخت شرکت ال جي را داريم که شايد بهترين گزينه براي کساني باشد که ميخواهند 3D را هميشه در کنار خود داشته باشند و از آن لذت ببرند .چند وقتي است که ال جي با توليد مدل هاي مختلف تلفن هاي هوشمند خود با بهره گيري از سيستم عامل قدرتمند آندرويد وارد دنياي آندرويد و موبايل هاي هوشمند شده است . اين تلفن هاي هوشمند با وجود امکانات پيش رفته و قيمت نسبتا مناسب باعث شده اند تا خيلي از کاربران و علاقه مندان به دنياي آندرويد از اين تلفن ها بهره ببرند ، يکي از تازه ترين توليدات شرکت ال جي اسمارت فوني است که ترکيبي از آندرويد ، تکنولوژي سه بعدي و 2 بعدي ميباشد!!اين اسمارت فون زيبا باعث شده است تا خيلي ها مجذوب امکانات و قدرت آن شوند و به هر صورتي که شده آن را تهيه کنند .شايد اسمارت فوني را نتوان يافت که با اپتيموس سه بعدي ال جي  برابري کند يا از آن بهتر باشد ! آپتيموس سه بعدي آماده است تا با اسمارت فون هاي مشابه خود رقابت کند . در ادامه با ما باشيد تا به طور دقيق تر به برسي ويژگي هاي مثبت و منفي اين اسمارت فون بپردازيم.

سيستم عامل:

ال جي آپتيموس سه بعدي از سيستم عامل قدرتمند آندرويد نسخه Froyo با رابط کاربري LG 3D  بهره ميبرد که قابليت ارتقا به Gingerbread را دارا ميباشد . حالا با داشتن يک اسمارت فون پيشرفته مثل آپتيموس سه بعدي و بهره گيري از آخرين نسخه آندرويد به راحتي در بين هزاران اپ و نرم افزار مختلف جست و جو کنيد و برنامه مورد نظر خود را انتخاب کنيد و  از کارکردن با آن لذت ببريد.

پردازنده:

آپتيموس سه بعدي از يک پردازنده فوق العاده قوي بهره ميبرد که به شما اين امکان را ميدهد تا بين برنامه هاي مختلف جا به جا شويد ،بازي کنيد ، فيلم تماشا کنيد و يا …. آپتيموس سه بعدي داراي يک پردازنده ي 2 هسته اي 1 GHz از نوع PowerVR SG540 GPU ، ARM Cortez  A9 و TI OMAP 4430 Chipsetاست. همچنين آپتيموس سه بعدي از يک رم 512 مگابايتي بهره ميبرد که به شما در سريع تر انجام شدن کارهايتان کمک ميکند و به قولي زمان را بهينه مصرف ميکند.

حافظه :

شايد براي شما هم مهم باشد که يک تلفن هوشمند مانند آپتيموس سه بعدي چقدر فضا داشته باشد !
يکي از نگراني هاي کاربران در خريد انواع تلفن هاي هوشمند اين است که ميترسند بعد از مدتي با مشکل کم بود فضا رو به رو شوند ! در اين مدل از تلفن هاي هوشمند ال جي فضاي داخلي  نسبتا مناسبي قرار داده شده است که ميزان اين فضا 8 گيگابايت است اما ممکن است برايتان سوال پيش بيايد که تنها 8 گيگابايت ؟! در جواب بايد بگوييم که علاوه بر حافظه داخلي 8 گيگابايتي شما ميتوانيد با استفاده از کارت حافظه خارجي ميکرو اس دي MicroSD حافظه تلفن همراه خود را تا 32 گيگابايت ديگر افزايش دهيد !
ممکن است اين مقدار فضا هم براي بعضي از کاربران حرفه اي کم باشد چرا که با وجود دوربين فيلم برداري با کيفيت بالا و انواع مختلف برنامه ها بيش تر فضا ي آپتيموس سه بعدي گرفته خواهد شد اما به طور کل به نظر ميزان حافظه پشتيباني شده در اين مدل مناسب مي آيد.

صفحه نمايش :


يکي از مهم ترين بخش هاي يک اسمارت فون هوشمند صفحه نمايش آن است چون کاربر به طور مستقيم با آن در ارتباط است و کارهايش را  انجام ميدهد . براي همين وقتي براي خريد يک تلفن همراه هوشمند به بازار ميرويد بايد به کيفيت صفحه نمايش و حساسيت آن توجه کنيد . آپتيموس سه بعدي فکر اينجا را هم کرده است چون همان طور که گفته شد کاربر به طور مستقيم با آن در ارتباط است پس بايد صفحه نمايش داراي کيفيت بالايي باشد تا کاربر از کارکردن با تلفن همراه هوشمند خسته نشود. ال جي آپتيموس سه بعدي داراي يک صفحه نمايش به ابعاد 4.3 اينچ از نوع خازني سه بعدي  با کيفيت تصوير 16 ميليون رنگ  WVGA 800×480 resolution و صفحه نمايش از نوع لمسي LCD ميباشد که لذت تماشا فيلم ،کارکردن با برنامه ها يا بازي کردن در تلفن همراهتان را دوبرابر ميکند .
حالت سه بعدي اين تلفن همراه تنها در حالت افقي کار ميکند که نيازي هم به  عينک ندارد و از اين بابت بسيار لذت بخش ميباشد اما کمي زمان ميبرد تا چشم هايتان به صفحه نمايش عادت کند و بتواند عمق دقيق تصاوير را دريافت کند .ال جي با استفاده از parallax  barrier به شما اين امکان را ميدهد تا بدون نياز به عينک به صفحه نمايش آپتيموس سه بعدي نگاه کنيد و همه چيز را يه بعدي ببينيد البته استفاده از يک صفحه نمايش باکيفيت بالاتر ميتوانست براي آپتيموس سه بعدي يک امتياز مثبت به حساب آيد به طور کلي کنتراست و روشنايي صفحه نيز در حد خوب است . براي اين که همه چيز را سه بعدي ببينيد بايد ثابت به صفحه نگاه کنيد و زياد تکان نخوريد چرا که تصوير دريافتي شما در اين صورت 2 بعدي و معمولي خواهد بود نه 3 بعدي!!
به طور پيش فرض 5 بازي 3 بعدي نيز در اين اسمارت فون قرار گرفته شده و  منو هاي آن نيز به صورت 3 بعدي مي باشند که کارکردن با اين تلفن هوشمند را جذاب تر ميکند.

دوربين:


آپتيموس 3 بعدي داراي 2 دوربين 5 مگاپيکسلي با فلاش LED و فوکس اتوماتيک  و قابليت تشخيص لبخند ميباشد و توانايي تصوير برداري 3 بعدي با کيفيت 3 مگاپيکسل را نيز دارد.فيلم برداري در آپتيموس سه بعدي با دو کيفيت مختلف فيلم برداري با سرعت 30fps فريم بر ثانيه و با کيفيت P 1080 و فيلم برداري به صورت سه بعدي با سرعت 30 فريم بر ثانيه و کيفيت 720p.

(The cameras can record 1080p in 2D (30 fps) or 720p in 3D (30 fps) video)

مي باشد. به طور کلي کيفيت تصوير برداري و فيلم برداري در آپتيموس سه بعدي  باتوجه به اين که هنگام نمايش  کمي نويز دار و بي کيفيت ميشود اما به طور کل خوب و قابل قبول  ميباشد.
حالا با استفاده از آپتيموس سه بعدي به راحتي ميتوانيد تصاوير سه بعدي ضبط کنيد و از ديدن آن ها لذت ببريد !!

اما هنوز تمام نشده است !! آپتیموس سه بعدی داری یک دوربین 1.3 مگاپیکسلی در جلوی خود می باشد که به شما امکان تماس ویدیوئی و ویدئو کنفرانس را میدهد .

طراحی و دیگر امکانات !؟ :

LG Optimus 3D  از بدنه ای تمام پلاستیکی بهره می برد که ظاهری فلز مانند به آن داده است که زیبایی آپتیموس سه بعدی را دوبرابر کرده است .

در قسمتی که صفحه نمایش قرار گرفته است ترکیبی از فلز را مشاهده میکنیم .کمی پایین تر از صفحه نمایش به 4 کلید همیشگی گوشی های  آندرویدی برخورد میکنیم ، کلید های خانه ، منو ، برگشت و جست و جو . این کلید ها داری نور پس زمینه  میباشند که زیبایی آپتیموس سه بعدی را دو چندان میکنند. این کلید ها همانند دیگر تلفن های آندرویدی قابلیت فشاری و نگه داشتن به مدت طولانی را دارا میباشند.

کمی بالاتر از صفحه نمایش  می توانید دوربین مکالمه ویدئویی 1.3 مگاپیکسلی و سمت چپ آن سنسور های مجاورت و خروجی صدای مکالمات تلفنی را مشاهده نمایید . در سمت چپ LG Optimus 3D شاهد دو خروجی HDMI و MicroUSB هستیم که پوششی محافظ از جنس پلاستیک نرم  برای جلوگیری از ورود گرد و خاک از آن ها کمک میکند. حالا دیگر نگران اتصال به تلویزیون HD نباشید چرا که با HDMI آپتیموس سه بعدی دیگر به راحتی هر چه تمام تر میتوانید به تلویزیون مورد نظر خود متصل شوید!

در سمت راست ال جی آپتیموس سه بعدی نیز  دکمه 3D اختصاصی قرار گرفته است و کمی پایین تر از آن کلید های کنترل صدا که بسیار تخت میباشند و کارکردن با آن ها کمی مشکل است !

در بالای گوشی هم  سوکت خروجی  صدا ی 3.5 میلیمتری استاندارد قرار گرفته است و همین طور کلید  خاموش ،روشن و قفل گوشی که جنسی همانند کلید های کنترل صدا ی آن دارند. چیز دیگری که در این قسمت به چشم میخورد میکروفون دوم برای گوشی است که قابلیت ضبط صدای استریو را دارا می باشد.

و در قسمت پایینی گوشی نیز میکروفون اصلی آن که مربوط به مکالمات صوتی  می باشد همراه با یک شیار برای بازکردن در پشت گوشی قرار گرفته است.

در سمت پشتی آپتیموس سه بعدی شاهد دو دوربین 5 مگاپیکسلی هستیم که بین آن ها فلاش LED قرار گرفته است . کمی پایین تر از  دوربین در قسمت پایینی گوشی شیار مربوط به بلندگو گوشی قرار گرفته است.

در زیر کاور باتری  اسلات کارت حافظه MicroSD قرار گرفته است که به شما این امکان را میدهد سریع و بدون دردسر کارت حافظه خود را بردارید یا دوباره آن را سرجایش قرار دهید. و اما باتری آپتیموس 3 بعدی ،باتری 1500 میلی آمپری از نوع Li-ion  می باشد که به شما این امکان را میدهد تا در حالت آماده به کار تا حداکثر 100 ساعت و چیزی حدود 4 ساعت مکالمه ی مداوم را پشتیبانی کند. اگر بخواهید با آپتیموس سه بعدی هم فیلم بگرید و هم باز کنید و بین نرم افزار های مختلف جا به جا شوید تعجب نکنید چرا که شارژ باتری شما پس از  حدود 2 ساعت به اتمام خواهد رسید !!

امکانات ارتباطی و جانبی :

ال جی آپتیموس سه بعدی تقریبا تمام امکانات ارتباطی را که یک کاربر از یک تلفن هوشمند انتظار دارد در خود جای داده است و به جرات می توان گفت پاسخ گو بسیاری از نیاز های ارتباطی شما خواهد بود ، آنتن دهی آن هم جای تعریف دارد چرا که در ضعیف ترین نقاط آنتن دهی نیز توانایی دریافت را دارا می باشد و تلاش میکند همیشه دردسترس باشد !

از جمله امکانات ارتباطی آن میتوان به Wi-Fi 802.11 b/g/n with DLNA ، جی پی اس (GPS) به همراه  A-GPS ،شتاب سنج ، حسگر مجاورت و حسگر  تنظیم کننده نور،پشتیبانی از چهار باند GSM و پشتیبانی از 3G، پشتیبانی از HSDPA با سرعت 21 مگابایت در ثانیه و HSUPA با سرعت 5.76 مگابیت بر ثانیه،بولوتوث V3.0 و … .

پشتیبانی از فلش 10.1 به شما در مرور هر چه بهتر صفحات وب کمک میکند ، ویرایشگر آفیس ،صدای دالبی SRS ،شماره گیری صوتی و هوشمند ، کنترل حرکتی ،  قابلیت پشتیبانی از فرمت های XviD و DivX و … از دیگر امکانات این اسمارت فون قدرتمند می باشد.

نرم افزار و رابط کاربری :


ال جی آپتیموس سه بعدی از نسخه 2.2 آندروید Froyo استفاده میکند که کمی تعجب آور است که چرا روی این گوشی هوشمند نسخه 2.3 آندروید نصب نشده است که این موضوع جای نگرانی ندارد چرا که بسته بروز رسانی آن به شما این امکان میدهد تا از نسخه 2.2 به 2.3 آندروید کوچ کنید !

به طور کلی کاکردن با منو ها و برنامه های موجود در گوشی بسیار جالب است اما همان طور که گفته شد اگر میخواهید از حالت سه بعدی استفاده کنید باید تلفن را به حالت افقی قرار دهید که کمی تعجب آور است البته نکته جالب و لذت بخش آن این است که دیگر نیازی به عینک برای دیدن به صورت سه بعدی ندارید هر چند که این امکان باعث میشود تا نتوانید به طور دقیق تصاویر را از زاویه های مختلف  ببینید اما برای تماشای مستقیم و نگاه کردن به صورت طبیعی به صفحه نمایش بسیار مناسب می باشد و به شما در دیدن هرچه بهتر سه بعدی کمک میکند.

برای گوشی راهنمایی قرار داده شده است که به شما در کارکردن و نگاه کردن به صفحه و دیدن صحیح تصاویر دریافتی به صورت سه بعدی بسیار کمک میکند ، برنامه فضای 3 سه بعدی به شما این امکان را میدهد تا مانند چرخ و فلک بین گزینه های مختلف بچرخید و لذت ببرید !!

رابط کاربری ال جی آپتیموس سه بعدی بسیار جذاب می باشد و با داشتن جلوه های ویژه و زیبا شما را بیش تر از آن چیزی که تصورش را بکنید مجذوب خود میکند و شاید هنگام کارکردن با آن اصلا احساس خستگی نکنید!

نتیجه گیری :

ال جی آپتیموس  سه بعدی همان طور که  اشاره شد دارای امکانات فراوان و پیش رفته ای می باشد که به شما در انجام هرچه بهتر کارهایتان کمک میکند، از جمله ویژگی های مثبت آن میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

– دیدن تصاویر سه بعدی بدون نیاز به عینک

– پردازنده سریع دو هسته ای

– ضبط عکس و ویدئو به صورت 3D

– ضبط ویدئو با کیفیت 1080P در حالت 2D

– خروجی HDMI

– استفاده از جلوه های ویژه و جذاب

هر چند که آپتیموس سه بعدی دارای ویژگی های مثبت بسیاری است اما در کنار این ویژگی ها مثبت چند ویژگی منفی هم به چشم میخورد که زیاد بزرگ نیستند و میشود از کنار آن ها گذر کرد :

– نداشتن رادیو موج اف ام

– عملکرد نه چندان خوب صفحه نمایش در محیط  باز

– استفاده از سیستم عامل آندروید 2.2 (با استفاده از بسته بروز رسانی میتوانید آن را به 2.3 ارتقاء دهید)

حالا شما با استفاده از آپتیموس سه بعدی میتوانید به راحتی و با سرعتی دو برابر بازی کنید ، فیلم ببینید یا میان نرم افزار های مختلف جا به جا شوید بدون آن که کمی احساس خستگی کنید !

به طور کلی میتوان گفت که آپتیموس سه بعدی یکی از بهترین تلفن های همراه هوشمند سه بعدی در بازار می باشد که با قیمتی نسبتا مناسب در حال فروش است . به نظر میرسد کاربران زیادی از این تلفن همراه استفاده کنند چرا که دارای بالاترین تکنولوژی تصویر 3 بعدی می باشد و در کنار آن بهره گیری از پردازنده 2 هسته ای هم به شما کمک خواهد کرد تا با سرعتی دو برابر کارهایتان را انجام دهید .

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *