5نرم افزار امنیتی برای گوشی‌های آندروید

5نرم افزار امنیتی برای گوشی‌های آندروید
  • 1390/8/1
  • مونا صالحی
  • 2

امنیت یکی از عمده نگرانی های افرادیست که زمانی را بدون توجه به عملکرد برنامه‌های نرم افزاری در اینترنت سپری میکند، تلفن های هوشمند مبتنی بر آندروید هم از این قاعده مستثنی نیستند. هنگام دانلود نرم افزار توسط کاربران از وب سایت های تصادفی ارائه کننده نرم افزارهای رایگان آندروییدی ویروس ها و بد افزارها به راحتی به این گوشی های هوشمند منتقل میشوند. برخی مواقع حمله ویروس ها و بدافزارها باعث به خطر افتادن اطلاعات خصوصی و اعتبار مالی کاربران می شود.

تلفن های هوشمند هم مانند هر سیستم کامپیوتری برای حفاظت  کامل از سیستم های خود به برنامه های امنیتی نیاز دارند. در بازار نرم افزار، برنامه های امنیتی زیادی وجود دارد که هرکدام مخصوص مدل‌های مختلف تلفن‌های هوشمند است. در اینجا، 5 تا از برترین برنامه‌های امنیتی که مختص کاربران آندروییدیست جمع‌آوری کردیم.

1. آنتی‌ویروس ای‌وی‌جی

درست مانند نسخه‌‌ رایگان سیستم عامل‌ کامپیوتر‌های شخصی، آنتی‌ویروس ای‌وی‌جی هم برای تلفن های هوشمند آندرویید مناسب است. ای‌وی‌جی یکی از محبوب‌ترین آنتی‌ویروس‌هاست که مانند آنتی‌ویروس نسخه کامپیوترهای‌شخصی‌اش قابل اطمینان است. برخی از ویژگی‌های اساسی نرم‌افزاری:

  • بررسی نرم افزارها در زمان مناسب
  • اسکن تمامی فایل‌های رسانه‌ای و ریشه‌ فایل‌های OS
  • ویژگی دیگر….
  • امکان پشتیبانی و بازیابی
  • حذف عوامل کاهش یا مسدود شدن فرایندOS
  • زمان‌بندی اسکن و افزایش امنیت

ویروس‌کش ای‌وی‌جی علاوه بر ویژگی‌هایی مانند تسک کیلر (task killer)  و محافظ حریم خصوصی، به عنوان یک باتری کیلر (Battry killer) هم شناخته شده است. البته اگر مدیریت استفاده از باتری را بخوبی بدانید مشکلی نخواهید داشت.

2.آنتی‌ویروس نورتون –  نسخه بتا

آنتی‌ویروس نورتون در گوشی‌های آندرویید هنوز به‌ صورت نسخه بتا هستند، بنابراین کاربران انتظار دیدن برخی باگ‌ها (مشکلات نرم افزاری) و برخی آپدیت‌ها قبل از معرفی نسخه نهایی را خواهند داشت. در زیر برخی از ویژگی‌های اصلی بسته‌های امنیتی نورتون را جمع آوری کردیم:

  • محافظت در مقابل ویروس‌های موبایل، بدافزارها (نرم افزارهای مخرب) و دیگر ویروس‌های آلوده
  • ممانعت کاربران از دانلودهای مضر (نامناسب)
  • جلوگیری از استفاده گوشی در هنگام دزدیده شدن یا سرقت آن
  • قابلیت قفل شدن تلفن از طریق کنترل از راه دور 
  • ویژگی حفاظتی وب که از تمام اطلاعات شخصی محافظت می‌کند.

برای خرید نسخه کامل باید بسته امنیتی را کامل تهیه کنید. ابتدا نسخه رایگان را امتحان کنید واگر راضی بودید نسخه کامل را تهیه کنید.

3.محافظ امنیتی تلفن همراه

این نرم‌افزار به دلیل سادگی و ویژگی‌های امنیتی بالا محبوبیت ویژه‌ای در بین کاربران دارد و برنده جوایز متعدد امنیت تلفن همراه شده است. نرم افزار محافظ ویژگی‌های مهم زیر را دارا می‌باشد:

  • محافظت در مقابل حملات فیشینگ، بدافزار، نرم افزارهای جاسوسی و دیگر ویروس‌های خطرناک
  • قابلیت محافظت از اطلاعات هویتی در سرقت یا کلاهبرداری بانکی
  • راهنما (مشاور) خصوصی  به منظور جلوگیری از حملات به حریم خصوصی که به کاربران توصیه می‌کند کدام نرام افزارها برای دانلود مناسب هستند.
  • قابلیت قفل شدن گوشی از طریق پلت‌فرم از راه دور در مواقع سرقت گوشی که آنرا بی‌استفاده نشان میدهد.
  • پشتیبانی قوی اطلاعات تلفن همراه
  • ویژگی مدیریتی فایل‌ها که به مدیریت موثر فایل‌ها کمک می‌کند.

میتوانید این نرم افزار را بصورت رایگان دانلود کنید. نسخه رایگان ویژگی‌های امنیتی اولیه را داراست اما برای حافظت کامل باید  ماهانه 2.99 دلار پرداخت کنید.

4.لست‌پس (LastPass)

هنگام استفاده از تلفن‌های آندرویید باید حساب کاربری‌های متعددی برای دسترسی به ایمیل، نرم افزار بانکداری تلفن همراه، خرید و دیگر فعالیت‌های از این قبیل ایجاد کنید. معمولا کاربران به اشتباه از یک رمز عبور ساده برای تمام حساب‌های کاربری به منظور مدیریت راحت استفاده میکنند. ریسک امنیتی این کار بالاست. بهترین راه‌کار استفاده از پسورد‌های متفاوت برای حساب های کاربری مختلف و نرم‌افزار امنیتی لست‌پس است.

لست‌پس مانند سرور پسورد عمل می‌کند. فقط باید از پسوردهای متعدد که روی سرور امنیتی ذخیره می‌شود استفاده کنید. هر زمان که بصورت آنلاین وارد بخش مدیریت می‌شوید اطلاعات کاربری بصورت خودکار روی مرورگر ایجاد می‌شود. بنابراین می‌توانید به راحتی وارد حساب کاربری خود شوید. مانند همه نرم افزارهای امنیتی به‌منظور کارایی بیشتر باید نسخه اصلی را بجای نسخه رایگان خریداری کنید.

5.اف‌سکیور تلفن همراه

استفاده از مرورگر اینترنت به هر طریقی ریسک امنیتی زیادی به همراه دارد. مرورگر کامپیوترهای شخصی نرم افزارهای مقاومی برای محافظت سیستم از  اف سکیور موبایل، سوئیت امنیتی با ویژگی‌های مشابه برای تلفن‌های هوشمند است که کاربران را از وب سایت‌های مشکوک آگاه می‌کند.

این نرم افزار بصورت رایگان موجود است و به عنوان محافظ مانع ورود شما به صفحات آلوده وب می‌شود. اف‌سکیور نسخه های گوناگونی دارد و برای انواع مختلف گوشی طراحی شده است. نسخه 7.0 برای تمام گوشی‌های سیمبین نوکیا و تلفن‌های آندروییدی مناسب است. نسخه 6.2 برای گوشی‌های سامسونگ و نسخه 5.1 برای گوشی‌های سونی‌اریکسون طراحی شده‌اند.

به یاد داشته باشید،تلفن‌های هوشمند به تنهایی مناسب امنیت و حفظ حریم خصوصی نیستند و شما هم مسئول ایمنی تلفن های هوشمند هستید. نرم افزارها را از هر سایتی دانلود نکنید و قوانین اولیه امنیتی سیستم کامپیوتر‌های شخصی را رعایت کنید.

منبع:tipsotricks

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه
  1. سلام.
    تو بحث موبایل شرکتهای دیگری نیز محصولات خوبی دارند .

    Juniper Network
    Webroot
    Trend Micro
    Bullguard

    موفق باشید .
    دیسنا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *