نمایشگر 3 بعدی Sony در روز 13 نوامبر به قیمت 500 دلار به بازار می آید

نمایشگر 3 بعدی Sony در روز 13 نوامبر به قیمت 500 دلار به بازار می آید
  • 1390/8/6
  • عليرضا شیری
  • 3

نمایشگر 3 بعدی Playstation که در نمایشگاه E3 (مخفف Electronic Entertainment Expo به معنی نمایشگاه سرگرمی های الکترونیکی است که هر ساله برگزار می شود) نمایش داده شد را به یاد دارید؟

این نمایشگر فقط برای نمایش عرضه نشده بود، بلکه به زودی روانه ی بازار خواهد شد. سونی به تازگی اعلام کرده است که دارندگان کنسول PS3 در آمریکا و برخی نقاط دیگر دنیا از روز 13 نوامبر می توانند این نمایشگر را تهیه کنند.

قیمت نمایشگر 3 بعدی سونی 499 دلار آمریکا اعلام شده است که شامل خود نمایشگر و 2 عدد عینک 3 بعدی است. بازی MotorStorm Apocalypse به صورت دیسک بلوری و 1 عدد کابل HDMI نیز همراه آن است. تنها کاری که باید بکنید این است که کنسول PS3 خود را به نمایشگر متصل کنید و همه چیز برای تجربه ی دنیای سه بعدی آماده می شود.

نمایشگر Sony هر دو نوع محتوای 2 یا 3 بعدی را پشتیبانی می کند. اگر از تکنولوژی 3 بعدی فعال (Active 3D) استفاده کنید، رزولوشن تصویر Full HD است اما اگر از تکنولوژی 3D به صورت منفعل یا Passive استفاده کنید، رزولوشن تصویر نصف خواهد شد. فرق این دو تکنولوژی اسن است که در نسخه ی Active 3D باید عینک Active به کاربرده شود ولی در نسخه ی Passive همان طور که از نام آن پیداست عینک Passive که دو لنز رنگی دارد، به کار برده می شود.

اما مشخصات دیگر نمایشگر چیست؟ این نمایشگر دو پورت اتصال کابل HDMI نسخه ی 1.4 دارد، یک پورت Component و یک خروجی هدفون استریو نیز روی آن تعبیه شده است. این پنل 3 بعدی فرکانسی برابر با 240 هرتز دارد، یک بلندگوی ساب (Subwoofer) نیز داخل آن نصب شده است.

قابلیت کلیدی این محصول امکانی مربوط به بازی در حالت two-player (یا حالت بازی 2 نفره دارد) است. توانایی خاص این نمایشگر در بازی هایی مشخص می شود که حالت بازی 2 نفره را دارند و بازی را بسیار لذت بخش می کند.

معمولا بازی 2 نفره در حالتی اجرا می شود که نصف صفحه نمایش برای یک بازیکن و نصف دیگر برای بازیکن دوم است. در صفحه نمایش های 3 بعدی متداول هر نیم صفحه به صورت 2 بعدی نمایش داده می شود، حتی اگر بازیکن عینک 3 بعدی هم بزند باز هم تصویر 2 بعدی است، اما نمایشگر جدید سونی تنها نمایشگر بازار است که از امکان SimulView two-player پشتیبانی می کند.

در زمان عرضه ی این نمایشگر (تقریبا 2 هفته دیگر) می توانید چند عنوان بازی مثل MotorStorm Apocalypse، Gran Turismo 5، Killzone 3 و Super Stardust HD را با آن بازی کنید و عناوین بیشتری نیز در راه است.

منبع:

hothardware

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 3 دیدگاه
  1. واقعا جالبه و قیمت مناسبی هم داره…
    البته توی بازار ما قیمتش یکمی چند برابر میشه!

  2. حیف که ما توی ایران باید این و با چندیـــــــن برابر قیمت بخریم !
    واقعاً قیمت مناسبی داره توی بازار جهانی.
    واقعاً حیف …. !

  3. واقعا اگه ایران قیمت ها رو چند برابر نمی کرد و دلار ارزون می شد می تونستم برم همین الآن بخرمش..

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *