آپدیت امنیتی جدیدی برای فلش پلیر ارائه شد!

آپدیت امنیتی جدیدی برای فلش پلیر ارائه شد!
  • 1390/8/22
  • مهران
  • 0

ادوبی آپدیت امنیتی جدید برای فلش پلیر ارائه کرد

 

به روز رسانی امنیتی جدیدی برای ادوبی فلش پلیر امروز منتشر شد که چندین آسیب پذیری امنیتی خطرناک را که در این نرم افزار شناسایی شده، رفع می کند. نسخه های آسیب پذیر عبارتند از  نسخه های دسکتاپ تمامی ادوبی فلش پلیرهای 11.0.1.152 و قبل از آن برای ویندوز، مکینتاش اپل، لینوکس و سولاریس و همچنین ادوبی فلش پلیر 11.0.1.153 یا نسخه های پییشین برای سیستم عامل آندروید. ادوبی ایر 3.0 و  نسخه های قبلی نیز توسط آسیب پذیری های امنیتی تحت تاثیر قرار می گیرند.

از کاربران فلش خواسته شده تا برای بررسی نسخه فلش نصب شده روی کامپیوتر خود از صفحه در باره ی فلش بازدید کنند. به جای این کار می توانید روی محتوای فلش راست کلیک کرده و از این طریق در منوی راست کلیک ورژن فلش پلیر نصب شده را مشاهده نمایید.

شرکت ادوبی به کاربران پیشنهاد می کند فلش پلیرهای خود را به جدیدترین نسخه (11.1.102.55) آپدیت نمایند. جدید ترین فلش پلیر را می توانید از این آدرس دریافت و نصب نمایید. همچنین می توانید از این آدرس اقدام به دانلود نصب کننده های آفلاین این نرم افزار بکنید. کاربران اندروید می توانند از اندروید مارکت اقدام به بروزرسانی فلش پلیر خود نمایند. کاربران گوگل کروم نیاز به آپدیت دستی ندارند چون مرورگر به طور خودکار این کار را انجام می دهد.

این پچ امنیتی چند اشکال مربوط به حافظه را که آسیب پذیری های سرریز بافر و سرریز پشته نام دارند رفع نموده این آسیب پذیری ها در فلش پلیر ادوبی به هکر ها اجازه می دهد تا با نوشتن Exploit باعث ایجاد Crash در سیستمهایی که از فناوری های فلش شرکت ادوبی استفاده می کنند، شده و سپس هکر می تواند از این طریق به سیستم آلوده نفوذ نماید.

کاربران علاقه مند می توانند بولتن امنیتی وب سایت Adobe را بخوانند. در این بولتن اطلاعات اضافی در باره هر آسیب پذیری یافت شده و لینک های دانلود به فن آوری های مختلف تحت تاثیر این آسیب پذیری ها ارائه شده است.

نسخه ی بعدی فلش (که ادوبی فلش 11.2 می باشد) به روز رسانی خودکار خاموش بر روی ویندوز را معرفی نماید. به این معنی که به روز نگه داشتن نسخه نصب شده فلش برای کاربران ویندوز روی سیستم خود آسانتر خواهد شد. برای جزئیات بیشتر به این لینک رجوع کنید: فلش پلیر 11.2 روز رسانی خودکار را معرفی می کند.

منبع: ghacks

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *