MSI : مادربوردهای سری X79 دارای قطعات ارتشی کلاس و امکاناتی بی نظیر

MSI : مادربوردهای سری X79 دارای قطعات ارتشی کلاس و امکاناتی بی نظیر
  • 1390/8/27
  • عليرضا شیری
  • 1

کمپانی MSI یکی از بزرگترین تولید کنندگان عرصه ی کارت گرافیک و مادربورد امروز از عرضه ی چند مادربورد جدید خبر داد. این مادربورد ها همگی دارای چیپ ست قدرتمند X79 اینتل هستند و یکی از بهترین انتخاب های کاربران برای یک سیستم فوق العاده حرفه ای می باشند. مدل های عرضه شده X79A-GD64 (8D)، X79A-GD65، X79A-GD45 و  X79MA-GD45است. سوکت پردازنده در این چیپ ست LGA 2011 است و در واقع پردازنده های نسل دوم سری Core i7 را پشتیبانی می کنند.

X78A-GD65 (8D) دارای 8  عدد DIMM برای حافظه است که هر یک 16 گیگابایت حافظه از نوع DDR3 را پشتیبانی می کند، روی هم رفته 128 گیگابایت حافظه روی این مادربورد قابل استفاده است!

MSI برای تولید بهترین و با کیفیت ترین مادربوردهای X79 از قطعات Military Class III استفاده کرده که روی جعبه ی برد هم مشاهده می کنید، این قطعات عمر کاری بسیار بالا و پایداری فوق العاده ای دارند. با استفاده از DrMOS II که نسل بعدی DrMOS هاست، محافظت حرارتی بهینه تر از محصولات قبلی شده است و عمر کاری قطعات مادربورد ماکسیمم می شود. حتی در محیط های گرم تر و در حالی که سیستم به شدت اورکلاک شده باشد ، DrMOS II کار خود را به بهترین شکل انجام می دهد.

مادربوردهای سری X79 کمپانی MSI دارای شکاف PCI Express Gen 3 هستند، شکافی که پهنای باند بیشتری نسبت به نسل دوم PCI Express ها دارد و برای استفاده از کارت گرافیک های فوق العاده سریع و دو هسته ای انتخاب خوبی می باشد. MSI از Click BIOS II نیز در این بردها استفاده کرده است. این قابلیت که تنها به محصولات MSI اختصاص دارد، برای استفاده از بیشترین کارایی سیستم و راحتی کاربر در تغییر تنظیمات سیستم مفید است.

وقتی سایر قابلیت ها و امکانات سری X79 مثل پشتیبانی از SLI سه تایی (استفاده از چند کارت گرافیک NVIDIA به صورت موازی برای قدرت پردازش بالاتر با تکنولوژی SLI ممکن است، در مورد AMD تکنولوژی CrossFireX به کار می رود) و CrossFire به صورت 4 تایی، صدای باکیفیت THX TruStudio PRO ، چند بایوسی بودن نسخه ی دوم (Multi-BIOS II) ، مرکز کنترل 2 (یا Control Center II) و Super Charger، را در نظر بگیریم متوجه می شویم که بهترین انتخاب برای کاربران حرفه ای هستند.

 

 

 

قطعات کلاس 3 ارتشی و نسل بعد DrMOS

سری X79 از خازن هایی  ظرفیت بالا (Hi-c CAP) با هسته ای از جنس تانتالوم استفاده می کند، چوک های آن سوپر فریتی است (SFC) و خازن ها حالت جامد (Solid CAP) هستند. MSI در حال استفاده از نسل دوم DrMOS هاست در حالی که رقبا تازه به فکر استفاده از DrMOS افتاده اند. DrMOS II در بدترین شرایط محیطی و در حالی سیستم به شدت اورکلاک شده نیز می تواند عمر کاری اجزاء مادربورد را به بهترین شکل بالا ببرد. تمام قطعات مورد استفاده در تست MIL-STD810G موفق بوده و می توان انتظار داشت که بهترین کیفیت و بالاترین پایداری را داشته باشند.

 

پهنای باند شکاف PCI Express Gen 3

پهنای باند شکاف نسل سوم PCI Express دو برابر نسل قبل است، 32 گیگابایت در ثانیه! البته می توان پشتیبانی از نسل سوم را در بایوس تنظیم کرد که کاربر در صورت داشتن کارت گرافیکی که با PCI Express Gen 3 هماهنگ نیست هم بتواند از آن استفاده کند.

Click BIOS II اولین UEFI هماهنگ با Windows

نرم افزار Click BIOS II اولین نرم افزاری است که قادر به ایجاد یک واسط گرافیکی برای هر دو محیط BIOS مادربورد و سیستم عامل Windows است. می توان تنظیمات سخت افزاری سیستم را به راحتی با موس و حتی با یک LCD لمسی انجام داد! با این نرم افزار نه تنها می توان تنظیمات مربوط به اورکلاک سیستم را روی یک درایو USB ذخیره کرد بلکه می توان آن را آپلود کرده و با دیگران به اشتراک گذاشت. تمام این راه حل های ساده و امکانات راحت نتیجه ی کار مداوم MSI و نو آوری هایش است.

ساده ترین تکنولوژی اورکلاک: OC Genie II

OC Genie II که مختص محصولات MSI است برای اورکلاک کردن سیستم در کمتر از 1 ثانیه به کار می رود. سرعت پردازنده ی اصلی CPU و همچنین حافظه ی سیستم بدون بر هم خوردن پایداری آن به راحتی افزایش می باید. به عنوان مثال اگر کاربر OC Genie II را فعال کند، سرعت کاری یک پردازنده ی قدرتمند Core i7 3960X از حالت پیش فرض که 3.3 گیگاهرتز است به 4 گیگاهرتز افزایش می یابد، یعنی حدود 21 درصد اورکلاک! بنابراین کاربر از افزایش سرعت پردازش سیستم نیز لذت خواهد برد آن هم بدون تنظیمات وقت گیر و پیچیده ای که یک اورکلاکر باید بلد باشد.

استفاده از چند کارت گرافیک به صورت موازی

مادربوردهای سری X79 برای هر دو نوع کارت گرافیک NVIDIA و AMD بسیار مناسب است و می توان چند کارت گرافیک را به صورت موازی مورد استفاده قرار داد، بنابراین برای بازی خور ها انتخاب بسیار خوبی هستند. هر دو نوع تکنولوژی موازی کردن کارت گرافیک ها یعنی AMD CrossFireX و NVIDIA SLI در این بردها وجود دارد.

تکنولوژی صدای THX TruStudio PRO بهترین تجربه ی صوتی

MSI در سری X79 از تکنولوژی صدای THX استفاده کرده است که صدایی با بهترین کیفیت ایجاد می کند. وقتی بازی می کنید، فیلم های بلوری (Blu-ray) تماشا می کنید یا از دیگر سرگرمی های صوتی تصویری لذت می برید، در بهترین کیفیت صدای محیطی را تجربه کنید و در آن غرق شوید.

Multi-BIOS II برای سوییچ کردن امن و راحت بین بایوس ها

تکنولوژی Multi-BIOS II برای سوییچ کردن بین دو بایوس روی مادربورد به کار می رود. وقتی یک بایوس اصلی سیستم در اثر تنظیمات اشتباه برای اورکلاک یا به هر دلیل دیگری خراب شده و سیستم بالا نمی آید، بایوس دوم را با یک سوییچ به بایوس اصلی منتقل کرده و به کار خود ادامه دهید. یک سوییچ مخصوص این کار روی مادربورد های سری X79 تعبیه شده است.

Super Charger برای شارژ کردن iPad، iPhone و سایر گوشی ها در حالتی که سیستم اصلا روشن نیست!

با مادربوردهای سری X79 کمپانی MSI می توان گوشی یا دیگر وسایل همراه مثل تبلت را شارژ کرد آن هم بدون اینکه سیستم روشن باشد. این کار با استفاده از تکنولوژی Super Charger برای شارژ سریع وسایل ممکن می شود. با استفاده از پورت USB 2.0 می توان وسایل را به راحتی شارژ کرد.

منبع:

techpowerup

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *