نیازهای کاربر ، عامل برتری یک مرورگر نسبت به سایرین !

نیازهای کاربر ، عامل برتری یک مرورگر نسبت به سایرین !
  • 1390/8/28
  • علیرضا
  • 36

همیشه در هنگام وبگردی و بازدید از سایت های مختلف ، با عناوینی همچون مقایسه مرورگرها ، جنگ مرورگرها ، چرا فلان مرورگر بهتر است و از این موارد برخورد میکنیم که اغلب هم ترجمه شده ی مطالب وبسایت های خارجی هستند . البته قصد نداریم که بگوییم این مطالب مفید نیستند و ارزشی ندارند . بلکه هدف ما اینست که بگوییم تنها نباید به این موارد اکتفا کرد و یک مرورگر را بهترین دانست .

به عنوان مثال کسی که در یک شرکت نرم افزاری کار میکند ، ممکن است از لپ تاپ های ظریف و سبک وزن استفاده کند ؛ در صورتی که یک مهندس ساختمان معمولا از لپ تاپی با بدنه محکم تر و با دوام تر استفاده میکند . اینجاست که باید متوجه شویم هر کسی بر حسب نیازهای خود لوازم کارش را انتخاب میکند .

در مورد مرورگرها نیز این قضیه صدق میکند . هر کدام از ما بنابر نیازهایی که داریم یک مرورگر را انتخاب میکنیم . یکی کارش وبگردی و رفتن از این سایت به سایت دیگر است . یکی طراح وب که همیشه در حال طراحی و نوشتن کدهاست و ….. . اما انصاف نیست که یک مرورگر را برتر از دیگری بدانیم و روزها و ماه ها و سالها زحمت یک تیم متخصص را با برتری دادن یکی بر دیگری ، نادیده بگیریم .

در این مطلب سعی شده تا این باور را بوجود بیاوریم که نیازهای کاربر ، عامل تعیین کننده ی انتخاب مرورگر است . امید است با خواندن این مطلب از تعصب های بی دلیل برخی کاربران نسبت به مرورگر مورد علاقه شان کاسته شود و با دیدی بازتر به این مسئله نگاه کنند . همچنین در این مطلب هیچ نامی از یک مرورگر به عنوان مرورگر برتر نبرده ایم .

 

1- بارگزاری صفحات :

بعضی کاربران کارشان سر زدن به سایت های مختلف و در کل وبگردیست . این دسته از کاربران دوست دارند صفحات مورد نظرشان به سرعت بارگذاری شده ( مخصوصا اگر در ایران باشند ) و بدون کوچکترین مشکلی نمایش داده شود . برخی از آنها هم اگر مشکلی در بارگذاری سایت های مورد نظرشان بوجود بیاید ، ظالمانه به شرکت سازنده آن مرورگر می تازند . در صورتی که مرورگر تنها بخشی از فرایند بارگزاری صحیح یک سایت است . عوامل دیگری همچون کیفیت و سرعت اتصال شما به اینترنت ، سرورهای وبسایتی که قصد بازدید از آن را دارید ، سازگاری وبسایت مورد نظر با مرورگری که در حال استفاده از آن هستید و موارد دیگر ، همگی میتوانند در این امر دخیل باشند .

به عنوان مثال اگر سرعت اینترنت شما کم باشد ( مخصوصا در کشور ما که این معضل بیداد میکند ) نباید انتظار دیدن ویدئوهایی با کیفیت HD و یا تصاویری با حجم ها چند مگابایتی داشته باشید . واضح است که با این کیفیت و سرعت پایین ، مشکلاتی در دیدن سایت های مورد نظر شما که از موارد یاد شده استفاده میکنند ، بوجود خواهد آمد .

مورد بعدی که میتوان به آن اشاره کرد ، سرورهای وبسایت مورد نظر شماست . ممکن است در آن بازه زمانی که شما قصد بازدید از آن سایت را دارید ، مشکلی در بخش فنی سایت بوجود آمده باشد .

بعضی موارد هم مشکل سازگار نبودن وبسایت مورد نظر با مرورگر مورد استفاده ی شماست . از نمونه های بارزی که میتوان به آن اشاره کرد ، وبسایت دانشگاهای ایرانی هستند . این دسته از وبسایت ها تنها و تنها با مرورگر اینترنت اکسپلورر شرکت مایکروسافت که به صورت پیشفرض روی ویندوز نصب شده است ، سازگارند . البته خود این موضوع هم دلایل مختلفی دارد . مثل بودجه در نظر گرفته شده توسط دانشگاه ها برای راه اندازی وبسایت شان ، مطلع نبودن بسیاری از دانشجویان از وجود مرورگر دیگری به غیر از اینترنت اکسپلورر ، نداشتن تخصص تیم های طراح سایت و موارد دیگری از این دست . پس همیشه تقصیرات را به گردن مرورگرتان نیندازید .

 

2- امکانات وسیع :

داشتن امکانات وسیع یک قابلیت مفید برای هر مرورگر و یا نرم افزاری به حساب می آید ، اما شاید بدرد هر کاربری نخورد . مثلا شاید 90 % افرادی که کارشان وبگردیست ، نیازی به امکانات بسیار زیاد نداشته باشند . داشتن امکانات زیاد بدرد افرادی میخورد که کارشان به نحوی با این ابزارها راه می افتد . به عنوان مثال خیلی کم پیش می آید که یک وبگرد بخواهد سورس کد صفحه ی مورد نظرش را مشاهده کند . در صورتی که ابزار مشاهده سورس کد صفحات وب ، به وفور توسط برنامه نویسان و طراحان وب مورد استفاده قرار میگیرد .

برخی مرورگرها مثل اپرا امکانات زیادی را به صورت درونی در خود دارند که تقریبا نیاز بیشتر کاربران را برطرف میکند . برخی دیگر هم مثل کروم و فایرفاکس ، امکانات را به صورت افزونه ها به خود اضافه میکنند . البته باید گفت که امکان نصب افزونه در مرورگر اپرا نیز فراهم شده است .

 

3- امنیت :

این بحثی است که نمیتوان به سادگی از کنار آن گذشت . شرکت های سازنده مرورگرهای امروزی ، تمام سعی خود را میکنند تا امنیت محصولشان را به حداکثر برسانند . چیزی که واضح است و هیچ شکی هم در آن نیست ، اینست که هیچکدام از مرورگرها امنیت 100% را به کاربران خود نمیدهند . البته هیچ برنامه کامپیوتری نمیتواند این کار را انجام دهد . هر روتین و تکنیک امنیتی سر انجام توسط هکرها در هم خواهد شکست . البته مرورگرهای امروزی روش شناسایی تهدیدهایی مثل فیشینگ ، اجرای کدها از راه دور و موارد دیگر را به خوبی پیاده سازی میکنند . حتی بعضی از آنها با شرکت های امنیتی همکاری نزدیکی دارند . به عنوان مثال میتوان از مرورگر اپرا نام برد که با شرکت معتبر امنیتی AVG همکاری دارد و از بانک اطلاعاتی این شرکت به منظور شناسایی تهدیدها بهره میبرد . اما با این حال نمیتوان همه مرورگرها را در یک سطح امنیتی قرار داد . سال 2009 مرورگر فایرفاکس به عنوان پر اشکال ترین نرم افزار از نظر امنیتی شناخته شد ( منبع ) . این وضعیت در سال 2010 برای مرورگر کروم اتفاق افتاد ( منبع ). در حالی که مرورگر اپرا یکی از کم اشکال ترین ها بود . بسیار خب ، این اتفاقات را میتوان از جنبه های مختلفی بررسی کرد .

بر طبق آمارهای موسسه ی Stat Counter ، فایرفاکس در بازه زمانی بین سالهای 2009 تا 2010 با داشتن چیزی حدود 31 % از سهم بازار مرورگرها ، محبوب ترین مرورگر به شمار میرفت ( البته اگر مرورگر اینترنت اکسپلورر که محبوب اجباری بود را به حساب نیاوریم 😀 ) . هکرها همیشه به چیزی علاقه پیدا میکنند که سود مالی در آن وجود داشته باشد . چرا بیشتر بدافزارها برای سیستم عامل ویندوز نوشته میشوند ؟؟؟ اگر این مورد را از یک طرفدار لینوکس و جامعه متن باز بپرسید ، قطعا به شما خواهد گفت که ویندوز پر از اشکالات امنیتی است . شاید ویندوز مشکلات امنیتی زیادی داشته باشد ، اما هکرها هم برای خوشگذرانی سعی در آلوده کردن کامپیوترهای ویندوزی ندارند . یکی از دلایل عمده آلوده شدن ویندوز ، سهم بسیار بالای آن در بین سایر سیستم عامل هاست . مک او اس و لینوکس شاید روی هم رفته 10 % از کل بازار سیستم عامل ها را در اختیار داشته باشند ، اما ویندوز چیزی در حدود 90 % از بازار سیستم عامل ها را در اختیار دارد و همین قضیه موجب میشود که هکرها وقت و انرژی خود را صرف شکستن سدهای امنیتی ویندوز کنند . چون تعداد سیستم های آلوده شده ی بیشتر ، مساوی با کسب در آمد بیشتر است . و عکس این موضوع هم میتواند مورد بررسی قرار بگیرد . چرا لینوکس کمترین تعداد بدافزارها را دارد ؟؟؟ شاید به دلیل وجود سیستم های امنیتی خوبی باشد که در لینوکس به کار رفته اند . اما درصد کم لینوکس از بازار سیستم عامل ها هم یکی دیگر از دلایلی است که میتوان به آن اشاره کرد . همین مورد برای فایرفاکس نیز صادق است . چون در آن زمان مرورگر فایرفاکس یکی از پر کاربرترین مرورگرها بود ، هکرها شروع به یافتن اشکالات امنیتی آن کردند و همین باعث شد تا فایرفاکس پر اشکال ترین نرم افزار سال 2009 لقب بگیرد .

این اتفاق در بازه زمانی بین سالهای 2010 تا 2011 برای مرورگر کروم اتفاق می افتد . با نگاهی به آمار Stat Counter میبینیم که این مرورگر در این بازه زمانی ، سهمش از 10 % به 20 % رسیده است . همین رشد فوق العاده نظر همه هکرها را جلب میکند تا اشکالات امنیتی کروم را پیدا کرده و عملیات های خرابکارانه ی خود را پیاده سازی کنند . نتیجه این شد که کروم در سال 2010 لقب پر اشکال ترین نرم افزار را از آن خود کرد . شاید اگر اپرا هم به اندازه کروم و فایرفاکس کاربر داشت ، این عناوین را کسب میکرد .

البته باز هم به این نکته اشاره میکنیم که بحث بالا یک زاویه ی دید به این موضوع است و از زوایای دیگری نیز میتوان به این موضوع نگاه کرد .

 

4- رابط کاربری :

رابط کاربری هم مورد توجه بسیاری از کاربران است . در کل یک رابط کاربری مناسب باید ساده باشد و امکان دسترسی سریع به بخش های مختلف را فراهم بیاورد . همچنین باعث خستگی و سردرگمی کاربر نشود . اشغال کردن حداقل فضا از صفحه هم یک مزیت بزرگ به حساب می آید .

 

نتیجه گیری : اکنون شما هستید که تصمیم نهایی را میگیرد . در واقع هیچکس بهتر از شما نمیتواند نیازهایتان را درک کرده و به آنها پاسخ بدهد . اگر لازم شد هر 5 مرورگر مطرح کروم ، فایرفاکس ، اپرا ، سافاری و اینترنت اکسپلورر را امتحان کنید . هر کدام که به همه یا بیشتر نیازهای شما پاسخ داد ، آن مرورگر میتواند به عنوان مرورگر پیشفرض سیستم عامل شما قرار بگیرد . 

متاسفانه برخی کاربران این موضوع را درک نمی کنند و تفکرشان اینست که مرورگر محبوب خودشان بهترین مرورگر برای استفاده توسط سایر کاربران است . 

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 36 دیدگاه
  1. مطلب خوبی بود علیرضا جان
    تا وقتی اوضاع اینترنت و سایتهای ایران اینه باید مثل یه جعبه ابزار هر پنج مرورگر مطرح دم دستت باشه!

  2. ممنون از مطلب شما اما به چند نکته توجه کنید.
    اول اینکه با اینکه لینوکس در دسکتاپ کاربران کمتری داره اما در حدود 70 درصد بازار سرورها رو در اختیار داره که مسلمه هکری که برای تفریح هک نمیکنه اطلاعات سرورها برای با اهمیت تر از اطلاعات یک PC هست. پس میشه گفت که با توجه به اهمیت مطالبی که در سرورها قرار میگیره مسلما هکرها به این بازار بزرگ توجه بیشتری دارند.
    دوما درسته که مرورگر فایرفاکس به عنوان پرمشکل ترین مرورگر شناخته شد اما اکثر مشکلات مرورگر فایرفاکس در درجه کم اهمیت قرار میگیرند. اما نکته بارز تر اینه که فایرفاکس به دلیل اینکه مشکلات امنیتی رو همیشه در معرض دید عموم قرار میده نکات شناخته شده بیشتری داره اما مرورگرهایی مثل سافاری و اینترنت اکسپلورر یا حتی تا حدی اپرا مشکلات امنیتی رو منتظر نمیکنند و ما تعداد مشکلات رو از بروزرسانی های امنیتی اونها میفهمیم که مسلما تعداد کمی هست. مثل این میمونه که بگیم چون فایرفاکس یک نسخه اصلاح امنیتی برای فایرفاکس 7 داده پس یک مشکل داشته که اینطور نیست.
    با تشکر

    1. یه ویروس کوچولو میتونه چند میلیون کاربر معمولی رو ک فقط کلیک کردن بلدن رو الوده کنه…و کلی اطلاعات مثل کارت اعتباریشون و غیره رو براشون بدزده///یا برای حمله به همون سرور های لینوکسی استفاده بشه تازه کسی هم نیست ک یقشون رو بگیره اصن نمیفهمن ک بخوان یقه اشونو بگیرن :دی
      در حالی ک هک کردن یه سرور هم معضلات خودشو داره هم خیلی پیچیده تره ،یه عالمه وکیل و وصیه خفنم میوفتن دنبالت ک چوب تو استینت کنن///

    2. حرف شما درسته اما من میخواستم بگم که یک سرور که اطلاعات کارت هزاران کاربر رو در خودش نگه میداره مقصد بهتری از سیستم های افراد معمولیه. پس این فرضیه که لینوکس کمتر دچار حمله میشه درست نیست.

    3. سلام عرفان جان .

      البته باید این نکته رو هم مدنظر داشته باشیم که دیتاهای موجود توی یه سرور ( مخصوصا اگر اطلاعات مالی باشه ) با پیشرفته ترین ، پیچیده ترین و قدرتمندترین الگوریتم های رمزنگاری ، اینکریپت میشن و دیکریپت کردنشون کار هر کسی نیست و در بعضی مواقع دیکریپت کردنشون تقریبا غیر ممکن میشه . شاید این هم یکی از دلایلی باشه که علاقه ی بیشتری به آلوده کردن کامپیوتر یوزرها دارن . چون در بیشتر موارد کارشون رو راحت انجام میدن و دیتای رمزنگاری شده ای در مقابلشون وجود نداره .

      بازم ممنون از نظر خوبی که دادید ………
      موفق و سربلند باشید ………

  3. علیرضا جان فقط خوشم میاد تبلیغ اپرا کردی در حد لالیگا :))
    مطلب جالبی و درستی بود.
    من مطلبت رو اینجوری برا خودم تشریح میکنم!
    من با اکسپلورر در وب گردی 90 درصد مشکل دارم!
    با سافاری 70 درصد.
    با اپرا 50 درصد
    با فایرفاکس 30 درصد.
    با کروم 10 درصد.
    پس من کروم رو انتخاب میکنم که نزدیک ترین مرورگر به مرورگر ایدئالمه.
    پس من نمیگم کروم بدون اشکاله(10 درصد اشکال داره) ولی همونطور که گفتم ایدئال ترین مرورگره برای من.

    1. سلام سعید جان .
      نه ، اتفاقا خودت میدونی که من یکی از طرفدارای کروم هستم ( مثل خودت ) 😀 .
      واسه منم کروم بیشترین کارایی رو داره . کروم رو دوس دارم در حد کریس 😀 .

      موفق باشی ………..

    2. ممنون از نظرت دوست عزیز
      میشه لطفا بگی برای چی با سافاری 70 درصد مشکل داری؟؟ فقط کنجکاو شدم بدونم… 😀

    3. آقای مهدی ساده برات بگم!
      من کارهای مختلفی با یک مرورگر میکنم تا به مرورگر ایدئالم تبدیلش کنم.(شخصی سازی منظورمه) کارهای کاملا شخصی که شاید هیچ کس نکنه. با کروم 90 درصد اون کارها رو میتونم بکنم. ولی با سافاری اصلا نمیتونم(یعنی فقط 10 درصد میتونم) سافاری اصلا انعطاف پذیر نیست. ایشاله سر فرصت برات مفصل توضیح میدم.

    4. آها… از این لحاظ درسته. فکر کردم منظورتون اینه که مثلا 70 درصد مشکل داره!!! 😀

  4. سلام دوستان . بحث خیلی خوبیه که همه جا میشه ولی بی فایده
    من از بین مرورگر ها با فایرفاکس و کروم خیلی راحتم . همشون رو امتحان کردم .. از بین همه هم کروم و می پسندم ولی !!! ولی یه مشکل اساسی باهاش دارم که اعصابم و خرد میکنه و در نتیجه اکثرا از فایرفاکس استفاده میکنم . من این مشکل و تو انجمن ها مختلف هم مطرح کردم و بقیه هم همین مشکل من و دارن و راه حلی هم فعلا پیدا نکردم و تو سیستم های مختلف و سیستم عامل های مختلف هم تستش کردم
    مشکلش کپی کردن یه لینک و بعضا یه متنه . وقتی میخوام لینک و درگ بگیرم حتما یکی از حرف هارو یا از اول یا از آخر جا میذاره و هر کاری میکنم نمیگیرتش و این خیلی رو اعصابمه . اگه خوب توضیح دادم و متوجه شدید و راه حلی داره لطفا راهنمایی کنید تا من هم همه کارهام و تو یه مرورگر انجام بدم . از بهم ریختگی بوکمارک ها و هاستوریها متنفرم ..اگه نیاز به توضیح بیشتر است هم بگین که بیشتر توضیح بدم همراه با عکس .. در صورت پاسخ به این سوالم . اگه ممکنه لطف کنید یه ایمیل هم بزنید حالا محض اطلاع همراه با لینک همین مطلب بسیار کار مفیدی میکنید . چون پیدا کردن این مطلب و رفرش کردنش صبر ایوب میخواد . حالا سعی میکنم دوباره بیام این صفحه برای پاسخش .. موفق باشید با سپاس

    1. اوه شرمنده مثل اینکه خودتون این پایین یه گزینه گذاشتین که از طریق ایمیل با خبر بشم . و من الآن دیدمش .. موفق باشین

    2. سلام دوست عزیز ، رامین جان .
      اگه موافق باشی بریم سراغ مشکلاتی که داری و ایشالله بتونیم حلش کنیم .
      1- مشکل اول : نمیدونم منظورت رو درست متوجه شدم یا نه ولی الان خودم یک لینک رو Select کردم . هیچ حرفی رو جا ننداخت . نه از اول نه از آخر . اگه بتونی یه مثال همراه با عکس اینجا بزاری ، شاید بهتر بتونیم کمکت کنیم .
      2- مشکل دوم : من الان بیش از دو ساله که از کروم استفاده میکنم . تا حالا به مشکل بهم ریختگی بوکمارک ها و هیستوری بر نخوردم . در مورد هیستوری افزونه های زیادی هستن که میتونن مرتب سازی رو براتون انجام بدن . اگه بازم یه خورده بیشتر توضیح بدی ( مخصوصا با عکس ) ، خیلی عالی میشه .

      موفق باشی ………

    3. علیرضا جان این مشکل اولی که رامین گفت تنها مشکل و بزرگترین مشکل کرومه. وقتی یک متن انگلیسی رو میخوای با موس بکشی و سلکت کنی همیشه یه حرف رو جا میندازه و نمیتونه سلکت کنه. جالبه که این مشکل در متن فارسی نداره. این مشکل واقعا بعضی موقع ها اعصاب آدم رو بهم میریزه و من بارها مجبور شدم اون یک حرف رو بعد از paste کردن متن بهش اضافه کنم!

    4. دقیقا من الان پنج ساله دارم با فایر فاکس استفاده میکنم بهترین نسخش نسخه 3 بود از این ور به بعد خیلی آشغال شده همیشن پیغام ریست میده همین امشب رو آوردم به کروم باز صد رحمت به فایرفاکس فرستادم بابا من وبگردی زیاد میکنم هر مطلب که در مورد گجت ها و سخت افزار باشه(حالم ازبرنامه نویسی داره دیگه بهم میخره تازه شروع کردم با بیسیک نوشتن) میخواستم متن کپی کنم صاف شدم البته یک ترفندی تهشش پیدا کردم که آخرین حرف دابل کلیک کنی بعد موستو رو رو متن بکشی انتخاب میشه. بعدم اینترفیسی که فایر فاکس داره کروم نداره هم یکم تماش رو نگاه کنینی و آپشن ایناش رو حال میکنه آدم ولی یک چیزی هم چی بردم سرعت باز کردن سایتا تو کروم نسبتا بالاست

      محمدرضا 14 ساله از مشهد

    5. mr.mrbh عزیز
      سلام . دمت گرم . این روشت یا ترفندت بلاخره جواب داد و من تونستم متن و کامل بگیرم
      مرسی

  5. سلام
    در مورد مشکل دوم باید بگم که نه شما اشتباه متوجه شدین منظورم بهم ریختگی بوکمارک ها این بود که وقتی از دو یا چند مرورگر استفاده کنی نصفی تو یه مرورگر و نصف دیگه تو یه مرورگر دیگست و من چون با دوتا مرورگر کار میکنم بوکمارکهام یه جا نیست و بهم ریختست . بخاطر این گفتم وگرنه کروم مشکلی نداره . اما مشکل اول رو الان توضیح میدم

    من اخیرا که یعنی فکر میکنم از ورژن 9 به بعد این مشکل برام پیش اومده . ( یا قبلا شاید بوده و من متوجه نشدم.) به هر حال این مشکلیه که من با مرورگر کروم دارم ….Huh
    من برای شما عکس تهیه میکنم تا دوستان دقیقا متوجه بشن
    عکس 1. http://up6.iranblog.com/upload/90/shahrivar/3-5/13144110811.png
    (عکس از ورزن 13 فول )
    همونطور که در بالا میبینید من هر چقدر سعی میکنم که از یه لینک کپی بگیرم و درگ میکنم با موس کامل نمیگیره (حتی گاهی این مشکل رو جز در لینک در متن هم دارم )
    عکس 2.http://up6.iranblog.com/upload/90/shahrivar/3-5/13144110812.png
    در اینجام از یه سمت دیگه سعی داشتم بگیرم.
    عکس 3.http://up6.iranblog.com/upload/90/shahrivar/3-5/13144110813.png
    اینجام که لینک بدون اچ تی تی پی ….

    من میخواستم بدونم که کس دیگه ای هم این مشکل رو با کروم داره یا نه؟ .. من خودم فقط ب کروم این مشکل رو دارم و با فایرفاکس . اینترنت ایکس پلورر و سافاری و اپرا اصلا این مشکل رو ندارم
    ویندوزم سون 32 بیت هست .. در ویندوز ایکس هم امتحان کردم و نتیجه فرقی نداشته ..
    کسی میتونه بگه این مشکل که کلی عصبیم میکنه و باعث میشه از کروم استفاده نکنم و چه جوری میشه حل کرد. یا اگر فقط برای منه چرا و به چه دلیله … چندین ورژن از کروم رو هم تست کردم . هم بتا هم فول . و از سایتهای مختلف هم دانلود کردم. همچنین از سافتگذر .
    .. من دقیقا همین متن رو تو انجمن سافتگذر دارم که چند وقت پیش این مشکل رو اونجا مطرح کردم و اونها هم اشاره کردن همچین مشکلی داشتن لینک انجمن رو هم میذارم تا اونجا کامت هارو مشاهده کنید و بهتر متوجه بشین
    لینک انجمن. http://forum.softgozar.com/thread-2566.html

    (کاربر به اسم Zebel من هستم

    1. سلام رامین جان .
      در مورد مشکل دوم : میتونی از افزونه xmarks استفاده کنی . روی کروم ، فایرفاکس ، آی.ای و سافاری نصب میشه . بعدش که این افزونه رو نصب کردی ، یه اکانت داخل سایت xmarks واسه خودت میسازی . حالا فرض بر اینه که شما از کروم و فایرفاکس استفاده میکنی . اگه افزونه xmarks رو روی این دوتا مرورگر نصب کرده باشی ، تمامی بوکمارک ها و اطلاعات دیگت رو میبره روی سایت خودش و از اونجا روی هر مرورگر دیگه ای ، سینک میشه . حالا دیگه از هر مرورگری که استفاده کنی ، اطلاعاتت رو داری .
      اما در مورد مشکل اول . با حرفت موافقم . لینک هایی که به صورت معمولی گذاشته میشن ، یه خورده سلکت کردنشون مشکله ولی بازم میشه .
      مثلا این عکس رو ببین .

      موفق باشی ……..

    2. سلام علیرضا جان . من ایکس مارک و نصب کردم و واقعا ممنون . همچین چیزی نیاز داشتم و خیلی کمکم کرد .. دمت گرم .. خیلی ممنون
      اما در مورد اون مشکل کپی کردن . عکس رو دیدم . برای منم میشه اینجور جاها اینجوری کپی بگیرم ولی خیلی جاهای دیگه نمیشه حتی با چند بار کلیک کردن و نمی دونم شیفت نگه داشتن و کنترل نگه داتشن و همه رو امتحان کردم . به هیچ وجه متنی یا لینکی که میخوام نمیگیره . البته متن بیشتر انگلیسیش اینجوری میشه . با متن فارسی مشکل خاصی نداره . ولی متن انگلیسی و کپی از لینک ها واقعا عذابم میده 🙁

    3. آره من هم این مشکل رو دارم.
      نمیدونم چرا این اتفاق میفته
      من برای متن ها که روشون دوبار کلیک میکنم تا کامل انتخاب شن و برای لینک ها هم تا اونجایی که میشه با موس و حرف هایی که انتخاب نشن هم با گرفتن کلید shift و کلیدهای چپ یا راست انتخاب میکنم.
      یه مشکل دیگه هم که وجود داره بعضی از طراح ها از تگ -webkit استفاده نمیکنن که باعث میشه بعضی style های css توی کروم درست نشون نده. البته به ندرت دیده میشه اما هست.

    4. منم این مشکل تو رز اول استفاده از کرم دیدم ولی خب اکسپورت اینتپورت کردن بوک مارک برای جی گذاشتن البته اگه هر چند ساعت بخوای بوک مارک های اون یکی ر تو اون یکی و بلعکس بکنی اعصاب آدم بهم میرزه که این سرور علیرضا که من نرفتم باید باحال باشه ولی خب چه کاریه یک مرورگر باز کن

    5. محمد رضا عزیز ،
      از آشناییت خوشحالم . یه ایمیل بهم بزن .
      me [at] mohammadi.be

  6. من خیلی دوست دارم از گوگل کروم استفاده کنم .. ولی یه مشکلی هست که نمیزاره …اونم یه پلاگین که من تو فایرفاکس استفاده میکنم ولی تو گوگل کروم وجود نداره و من به شدت وابسته به این پلاگینم … اسمش Save Image in Folder هستش .. اگه پلاگینی مثل این تو کروم میشناین بهم معرفی کنید .. کارش اینه که وقتی رو عکس کلیک راست میکنی یه لیست از مسیر های از پیش تعریف شده باز میشه و مسیر مورد نظرتو انتخاب میکنی .. ولی عکس ذخیره میشه تو اون آدرس ….

  7. سلام
    بنده بعنوان یکی از طراحان سایت دو دانشگاه معتبر می خوام بهتون بگم که تیم ما هممون از فایرفاکس استفاده می کنیم خیلی هم حرفه ای هستیم ولی یه سایت که درست می کنیم . اینقدر [مخصوصا رییس دانشگاهها ] به پروژه ایراد می گیرن که آدم چیز خور میشه .
    همشون از بالا تا پایین هم ایکس پی با IE6 دارن . ما هیچ گناهی نداریم . یه قانون هست می گه یه سایت خوب یا با IE6 کار نمی کنه یا اگر کار کنه دیگه با چیز دیگه ای کار نمی کنه !

    آدم کلی زحمت میکشه ، یبار اونا کارو خراب می کنن ، یبار شما اینجا می گید تیم طراح و اینا !

    1. سلام عرض میکنم خدمت شما دوست عزیز .
      شما درست مطلب رو نخوندید . بنده عرض کردم دلایل مختلفی داره و یکی از دلایل مربوط به تیم طراح میشه نه همه دلایل . لطفا یه بار دیگه مطلب رو بخونید .
      البته قصد جسارت ندارم ولی گفتن این نکته که خیلی حرفه ای هستین فکر نکنم درست باشه . چون بالاخره هر تیمی یه توانایی هایی داره و نمیتونه بگم ما خیلی حرفه ای هستیم .

      موفق باشید ……….

    2. 🙂 بنده نگفتم من حرفه ای هستم 🙂 کلا به نمایندگی از قشر مظلوم طراح سایت های دانشگاه ها گفتم ( 🙂 ) منظور صحبت من اینه که اکثر گروه های طراح سایت های دانشگاه اگر هم افراد خیلی حرفه ای باشند وقتی مدیران و تصمیم گیر ها کسای دیگه هستند ما کاری نمی تونیم بکنیم 🙂

    3. انشالله که مسئولین ما هم سطح دانششون رو بالاتر ببرن ( یا افرادی بیان که بدونن به جز IE6 مرورگر دیگه ای هم وجود دار 😀 ) تا شما دوستان طراح هم کمتر عذاب بکشید 😀 .
      موفق و سربلند باشید …..

  8. می خواستم بگم بیش از 90 در صد بنیاد mozilla مال گوگل است پس فقط کروم و فایرفاکس بقیه رو ول کنید

  9. آقای زارع یک سوال داشتم :
    چطور میتونم بردر همون قاب سافاری را که تکمه های کلوز و مینی مایز روش قرار داره در وینوز سون شبیه سافاری در مک کرد ؟ یعنی بصورت شیشه ای نباشه، بصورت خاکستری رنگ شود .

    1. سلام مهدی جان .
      اگه بخاید کاملا شبیه مک باشه که باید تم مک رو واسه ویندوز ۷ پیدا کنید .
      ولی اگه میخاید خاکستری باشه و شیشه ای نباشه ، باید حالت Aero رو غیر فعال کنید . این مطلب کمکتون میکنه .
      ولی در کل میتونید روی دسکتاپ راست کلیک کنید و گزینه آخر یعنی Personalize رو بزنید . یعد از قسمت تم ها ، تمی که اسمش Windows 7 Basic هست رو فعال کنید . اینطوری حالت شیشه ای پنجره ها غیر فعال میشه .

      موفق باشی ………..

  10. خیلی جالب بود . کروم دومین مرورگر پر استفاده در جهان شد. این لینک را ببینید :
    http://www.pichgooshti.com/1390/09/google-chrome-becomes-second-most-used-web-browser-globally/

    1. ممنون از لینکی که فرستادین .
      موفق باشید …….

  11. من همۀ کارهامو خیلی راحت با firefox انجام میدم و بعد از اون از chrome استفاده میکنم.
    ممنون از مطالب مفیدتون

  12. من نمیدونم این لامصب فایر فاکس چی داره که نمیتونم ازش دل بکنم با اینکه کلی مشکل داره من ورژن 5 استفاده میکنم ولی هر یک ساعت باید ببندمش چون هنگ میکنه خسته شدم رفتم با مرورگرهای دیگه کار کنم ولی نتونستم دوباره رفتم سراغ فایر فاکس کسی میدونه این مشکل چیه چرا هر یک ساعت هنگ میکنه

  13. مرسی مطالب جالبیه ولی تو همه سایت ها همین ها رو نوشتن اگه مطالب جدیدی بذارین بهتره

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *