Galaxy Nexus در مرور وب از آیفون پیش افتاد، اما هنوز از لحاظ گرافیکی عقب است!

Galaxy Nexus در مرور وب از آیفون پیش افتاد، اما هنوز از لحاظ گرافیکی عقب است!
  • 1390/9/7
  • مهران
  • 6

رقابت قریب الوقوع آیفون 4S با گوشی جدید گوگل – که از اولین گوشی های مبتنی بر سیستم عامل آندروید4.0  معروف به بستنی حصیری می باشد – اجتناب ناپذیر است. بدین منظور برخی نتایج Benchmark (اطلاعات بدست آمده از آزمایشات متعدد در شرایط مختلف روی یک سیستم) را جهت روشن نگه داشتن شعله های آتش این رقابت تنگاتنگ در این مقاله ارایه می دهیم.

گوشی Samsung Galaxy Nexus که به زودی ارایه خواهد شد، توسط benchmark gauntlet تست شده و شرکت AnandTech نتایجی را برای یافتن همه حالات ویژه در مورد همه ورودی ها در بخش مرور وب گردآوری کرده است.

گوشی گوگل از طریق یک جفت Benchmark در قسمت مرورگرها – که Sunspider Javascript Benchmark 0.9.1 و Rightware Browsermark نام دارند – در معرض آزمایشات متعدد قرار داده شد و در نتیجه توانست در هر دو مورد با نتایج بسیار عالی، سربلند بیرون آمده و بالاتر از RAZR  Droid با سیستم عامل Gingerbread و آی فون 4S  با سیستم عاملiOS 5  که جایگاهشان همواره در رده های 2  و 3  تعویض می شود، قرار بگیرد.

همه این نتایج نشان دهنده ی این است که Galaxy nexus  ظاهرا در حال حاضر برای ارائه صفحات وب سریع تر از تمام گوشی های دیگر پیشرو در بازار می باشد. شرکت Anand به ترکیبی از یک پردازنده سریع و پیشرفت های نرم افزاری در نسخه جدید آندروید – بستنی حصیری- معتقد است:

سمت پردازنده از مواردی است که قابل مقایسه با A5 اپل می باشد، هر چند که ما در آیفون 4S دیدم که هسته ها با سنجش زمان به طرز محسوسی بالاتر از فرکانس 800MHz  عمل می کنند…. مزیت اصلی ای که Galaxy Nexus دارد این است که سمت نرم افزار می باشد. مزیت عمده Honeycomb این است که به سوی یک گوشی همراه حتی با عملکرد بهینه تر پیش می رود. یکی از دارندگان پیشین گوشی Galaxy Nexus، Benchmarkهای معمول مرورگر را بر روی گوشی خود اعمال کرد و نتایج را با ما به اشتراک گذاشت. گوگل به طور مشهودی بسیاری از عملیات بهینه سازی مرورگر را در ICS انجام داده به طوریکه عملکرد گوشی اش در حال حاضر حتی بهتر از Honeycomb می باشد.

با این حال این یک پیروزی کامل برای Galaxy Nexus  نیست. این گوشی قادر به رقابت با آی فون4S  در بخش گرافیک نیست. در واقع مقدار قابل توجهی از پردازش های انجام شده توسط GPU beefier  در آخرین نسخه ی آی فون در دو آزمون Benchmark نرخ فریم (FrameRate) انجام شد:

 

 

لازم به ذکر است که Galaxy Nexus هنوز باید مقدار زیادی از GPU خود را برای ارائه یک تجربه خوب اختصاص داده، و داده های حاصل از Benchmark هم همیشه در دنیای واقعی که پر از شبکه های مختلف و برنامه ها باگ دار می باشد، برقرار نیست.

 

منبع: cnet

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 6 دیدگاه
    1. درسته دوست من. نارنجی فقط تحلیل کرده بود و نه ترجمه. ما ترجمه کردیم. من اون مقاله رو خوندم حدود ۲۰ درصد از چیزی که تو مقاله ی اصلی بود رو ورداشته بودن بقیشو از خودشون نوشته بودن. اما این دقیقا ترجمه ی مقاله ی اصلیه

  1. خوشم میاد فقط به خاطر اینکه کسی نگه فلان خبر رو شما پوشش ندادید خبر های 2 سه هفته پیشم همچین با افتخار انتشار میدید
    نمی دونم این سایت برای اطلاع رسانی اخبار گجت ها به فارسی زبانان هست
    یا کل کل برای اینکه ما همه خبرا رو پوشش میدیم ولو آنکه برای هرچند وقت پیش هم که می خواد باشه
    و این اتفاق اولین بار نیست که توی گویا افتاده
    و اینطور که بوش میاد بازهم قرار اتفاق بیفته
    ممنون

    1. سلام دوست من
      هر كس داره كار خودش و ميكنه
      ما نه ادعايي داريم و نه كل كلي
      در كل هم ما آنچنان قدر نيستيم
      بابت نظر سپاسگذاريم
      موفق باشيد

    2. دوست من ما اینجا قرار نیست سر انتشار زود تر یا دیرتر یه خبر با سایتای دیگه رقابت کنیم چون اصولا ما خبرگزاری نیستیم! کار ما فقط اطلاع رسانیه! حالا این اطلاع رسانی می تونه خبر باشه یا آموزش ترفند یا معرفی بازی و … من هم وظیفم اینجا ترجمس و نه چیز دیگه! هر چی سر دبیر بدن بنده هم ترجمه می کنم بدون کم و کاست.

      ممنونم بابت نظرتون دوست عزیز

    3. منم منظورم دقیقا همون شخصی بود که این مطلب رو واسه انتشار انتخاب کردن
      تنها مشکل گویا آی تی این هست که مطلب رو برای کسایی که ماهی یه بار میان کل اخبار رو می خونن می نویسه
      نه برای کسایی که مدام پیگیر خبرها هستن
      و اینو بارها گفتم و باز هم میگم

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *