پاک کردن کامل اینترنت اکسپلورر 9 مایکروسافت

پاک کردن کامل اینترنت اکسپلورر 9 مایکروسافت
  • 1390/9/10
  • ITTeach
  • 9

کاربران ویندوز که اخیرا اینترنت اکسپلورر 9 را بر روی یکی از نسخه های پشتیبان ویندوز نصب کرده اند احتمالا تصمیم گرفته اند آن را دوباره پاک کنند. دلیل مشترک  پاک کردن آن هم این است که این مرورگر وارد عمل می شود و مشکل را عیب یابی می کند اما آن را حل نمی کند.

اکثر کاربران ویندوز می توانند از Control Panel سیستم عامل خود مرورگر را حذف کنند اگرچه برخی کاربران گزارش داده اند که پاک کردن اینترنت اکسپلورر آن را کاملا از سیستم عامل کامپیوترشان حذف نکرده است . فهمیدن اینکه حذف اینترنت اکسپلورر موفقیت آمیز بوده است کار پیچیده ای نیست. شما می توانید ابتدا مرورگر را امتحان کرده و نسخه ان را از طریق Settings > About Internet Explorer بررسی کنید.

اگر اینترنت اکسپلورر 9 ذکر شده است یا اکر مرورگر در کل راه اندازی نشده است زمان آن است که یک پاکسازی کامل برای حذف مرورگر انجام دهید.

مایکروسافت برنامه Fix It را برای حل مشکل پاک کردن اینترنت اکسپلورر 9 راه اندازی کرده است. Fix It برنامه کم حجمی است که مسائل خاص سیستم عامل را بدون تعامل با کاربر حل می کند. تنها کاری که باید انجام داد این است که Fix It را با بیشترین اختیارات ممکن اجرا کرد. برنامه خودش باقی کار را انجام می دهد. Fix It حذف اینترنت اکسپلورر 9 قبل از آغاز به حذف یک System Restore را اجرا می کند. برنامه بصورت خودکار اینترنت اکسپلورر 9 را حذف کرده و با سرعت سیستم را مجددا راه اندازی میکند.

مایکروسافت درصورتیکه حذف اینترنت اکسپلورر 9 بدرستی صورت نگیرد کتابچه راهنمای Fix It را هم ارسال میکند.

 

برای حذف اینترنت اکسپلورر 9 مراحل زیر را دنبال کنید:

–          کامپیوتر را log on کنید.

–          تمام پنجره های اینترنت اکسپلورر را ببندید.

–          Notepad را باز کنید.

–          متن HTML زیر را در Notepad کپی کرده تا به یک متن ساده تبدیل شود:

–       FORFILES /P %WINDIR%servicingPackages /M Microsoft-Windows-InternetExplorer-*9.*.mum /c “cmd /c echo Uninstalling package @fname && start /w pkgmgr /up:@fname /norestart”

–          بر روی start و  سپسrun کلیک کنید.

–          دستور زیر را در جعبه باز شده کپی کرده و یا تایپ کنید و سپس enter را بزنید: cmd

–          پس از اینکه فرمان اجرا شد و پنجره فرمان بازگشت، مرحله 7 را تکرار کرده و سپس به مرحله 9 بروید.

–          کامپیوتر را ریستارت کرده تا حذف اینترنت اکسپلورر 9 کامل انجام شود. بااین کار نسخه قبلی اینترنت اکسپلورر بر روی سیستم شما نصب خواهد شد.

Fix It مشکل حدف اینترنت اکسپلورر را برای کاربرای ویندوز حل کرده است. آیا شما آخرین نسخه مرورگر مایکروسافت را امتحان کرده اید؟ حکم شما چیست؟

منبع: techdows

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 9 دیدگاه
  1. با عرض خسته نباشید . بنده چهار مرورگر نسب کردهام . فقط فایرفوکس کار میکند . بقیه اصلا تکان نمیخورند نمی دانم چرا اگر ممکن اباشد . جواب سوالم را برایم بفرستید . کمال تشکر را دارم . یوسفی. از زحمات شما خیلی تشکر میکنم

  2. با سلام و خسته نباشید ، من روی سیستمم اکسپلورر 9 نصب کردم و بعداً آنرا پاک کردم ولی انگار به طورکامل پاک نشده چون دیگر ورژن قیلی را که می خواهم نصب کنم پیام میده که اکسپلورر نصبه وبا برنامه UNINSTAL GOLD هم پاکش کردم ولی باز هم همون پیام را میده.

  3. باسلام وخسته نباشید
    موقع بازکردن اینترنت اکسپلور یک صفحه خودکار بازمیشود .برای حذف کردن آن خیلی تلاش کردم اما موفق نشدم .لطفا راهنماییم فرمایید .ممنون

  4. سلام من می خوام همه ی اینترنت اکسپلوررهای نصب شده روی کامپیوترم که ورزن 6-7 هستو تو کنترل پنل نیست رو حذف کنم چیکار باید بکنم؟

    1. سلام من اینترنت اکسپلورر 11 رو دارم و میخوام 8 رو بریزم و 11 رو حذف کنم هر کاری میکنم به هر ترفندی پاک نمیشه چیکار کنم؟موقع حذفش پیام میده باید اجازه از trustinstaller داشته باشم..میشه کمک کنین .سایت دانشگام با ورژن 8 کار میکنه

  5. برای این کار:
    ابتدا بر روی منوی Start کلیک کنید.
    سپس عبارت appwiz.cpl را در محدوده جستجو وارد کرده و Enter بزنید.
    در پنجره باز شده، از قسمت سمت چپ بر روی View installed updates کلیک کنید.
    اکنون چند لحظه صبر کنید تا نتایج موجود نمایان شود.
    حال بر روی Windows Internet Explorer راست کلیک کنید و Uninstall را انتخاب نمایید و مراحل حذف این مرورگر را طی کنید.

  6. سلام اینترنت اکسپلود 9 من هیچ سایتی به جز گوگل رو باز نمیکنه؟ویندوز هم رو عوض کردم،ولی هیچ تاثیری نداشته؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *