معرفی یک ویرایشگر صوتی تحت وب عالی!

معرفی یک ویرایشگر صوتی تحت وب عالی!
  • 1390/9/21
  • مهران
  • 1

این بسته نرم افزاری رایگان بوده و کاملا مبتنی بر وب است. نصب و راه اندازی اش بسیار آسان است؛ فقط کافی است پلاگینی را از سایت فایل لب دانلود کنید. پس از یک عملیات نصب کوچک دارای یک ویرایش گر بدون دردسر و کامل خواهید بود که شما را قادر به تغییر فایل های صوتی می کند. به دلیل این که اجرای این ویرایشگر به طور کامل به صورت محلی است نیاز به آپلود هیچگونه فایلی نیست!

 


کنترل رابط کاربری بسیار ساده است. مرورگر را باز کرده به آدرس www.filelab.com  بروید. ویرایشگر صوتی را انتخاب کنید، فایل خود را انتخاب کرده و سپس عملیات ویرایش آغاز کنید.

این رابط کاربری داخل مرورگراست :

در بالای رابط کاربری 2 صفحه اصلی وجود دارد که صفحه اول Audio Effects و صفحه دوم Generate نام دارد. در اینجا صفحه ی اول را به خاطر پرکاربرد بودنش توضیح می دهیم.

Amplify: دسی بل یک مقیاس تجربی است: 0 دسی بل کمترین میزان صدایی است که گوش انسان توانایی شنیدنش را دارد. 01 دسی بل 10 بار قدرتمندتر است. این 10 برابر قوی تر همان 20 دسی بل است. 1000 برابر قدرتمندتر که نزدیک سکوت است 30 دسی بل می باشد. همانطور که می بینید تغییرات جزئی در محدوده دسیبل می تواند قابل توجه باشد. ویرایشگر صوتی FileLab اجازه فعالیت در محدوده ی کمتر از 1dB  و بالاتر تا محدوده ی 6 دسی بل را فراهم می کند.

Fade In/Fade Out: تدوینگر صوتی همچنین امکان Fade in و Fade out کردن خطی فایل صوتی را می دهد. این قابلیت می تواند برای Audio Track ها بسیار مفید واقع شود.

Normalize: این قابلیت اوج شکل موج را پیدا کرده و محدوده ی تمام صداهای دیگر را جایی بین اوج و پایین ترین سطح تنظیم می کند. این یک ابزار خوب برای زمانی است که می خواهید سطح صدا را بالا ببرید. این ویژگی صداهای ضعیف تر را همزمان با کاهش سطح صداهای بیش از حد قوی تقویت می کنند.

Mute: این قابلیت دیگر نیازی به توضیح ندارد. صدای قسمت انتخابی در فایل صوتی تان را قطع می کند.
Invert: این گزینه جای کانال های چپ و راست در درون فایل صوتی را تعویض می کند. می توانید قسمتی را که می خواهید برعکس شود را انتخاب کنید و یا کانالها را در کل فایل به یک باره برعکس کنید. با این کار قطبیت فایل بر روی محور افقی تغییر می کند.

Limiter: این یک الگوریتم فشرده سازی صوتی است که نقطه اوج فایل را یافته و آن را در یک محدوده دسیبل قفل می کند. به طور کلی این گزینه برای حذف اعوجاج سیگنال های صوتی استفاده می شود. در استفاده از این ویژگی تغییر چندانی احساس نخواهید کرد و بر روی سایت نیز شکلی از این محدود کننده قرار داده شده است. در استفاده از این قابلیت یا باید عملیات Clipping به سرعت انجام شود و یا با رهاسازی سریع به کار خاتمه داده شود.

Auto Correction: به طور خودکار با کاهش محدوده دینامیکی، باعث افزایش ویژگی های شنیداری صدا و در نتیجه عادی و یکنواخت کردن صدا می گردد.

Echo: صدای انتخابی را با افکت انتخاب شده تکرار می کند.

Reverb: به صدا اکو اضافه کرده و Reflect های مختلفی به آن می دهد. از این گزینه در مدل سازی آکوستیک یک سالن، آپارتمان خالی، و یا برخی از انواع دیگر اتاق استفاده نمایید.

Tempo Change: تمپو ی صدا را افزایش و یا کاهش می دهد. با این تنظیم موسیقی سریعتر یا آهسته تر پخش می شود اما Pitch بی تاثیر است.

Equalizer: باند فرکانسی خاصی را افزایش یا کاهش داده و یک نمای گرافیکی از منحنی نتیجه EQ را فراهم می کند. با استفاده از این گزینه می توانید صدای بم، میان دامنه یا صدای زیر یک فایل صوتی را تقویت نمایید.

صفحه دوم نرم افزار شما را قادر به تولید سکوت و یا یک سیگنال می کند. سیگنال می تواند صدای یک زنگ، سیم یا صدای 440 هرتزی باشد. این ویژگی می تواند برای آزمایش دستگاه های صوتی مفید باشد.

این نرم افزار پر از ویژگی ها و قابلیت های جدید است، سریع بوده و به طرز شگفت انگیزی برای بسته کاملا رایگان مبتنی بر وب، ظریف و زیبا است.

 

منبع: ghacks.net

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *