چگونه دستگاه سامسونگ اندرویدی خود را بروز رسانی کنید؟

چگونه دستگاه سامسونگ اندرویدی خود را بروز رسانی کنید؟
  • 1390/9/27
  • ITTeach
  • 137

من با نگاه کردن به تلفن همراه پرکاربرد خود می توانم بگویم که در درجه اول برای تماس های تلفنی و ارسال پیام های گاه به گاه از آن استفاده می کنم. من از اینترنت، برنامه های کاربردی و یا چیزهای فانتری دیگری که این گوشی های هوسمند دارند استفاده ای نمی کنم. اگر حق انتخاب داشتم گوشی همراهی می خریدم که دوربین یا گیمیک هایی را که نیاز ندارم نداشته باشد. من گوشی سامسونگ GT-S8500 خود را هنگام تجدید قرارداد با شرکت T-Mobile دریافت کردم. یکسالی می شود که من این گوشی را دارم و تابحال هیچ زحمتی برای اتصال به اینترنت و یا بررسی اینکه سامسونگ چه سیستم عامل جدیدی را منتشر کرده است به خودم نداده ام.

اما این موضوع امروز تغییر کرد یعنی زمانیکه تصمیم گرفتم ببینم چگونه می شود سیستم عامل این گوشی را بروزرسانی کرد و از آنجاییکه احتمالا من تنها کسی نیستم که این مسئله را کشف کرده است، تصمیم گرفتم یک متن آموزشی کامل درباره چگونگی انجام این کار بنویسم. شما برای بررسی و نصب بروزرسانی به تجهیزات زیر نیاز دارید: گوشی آندرویدی سامسونگ، کابل USB برای اتصال گوشی به کامپیوتر و نرم افزار سامسونگ Kies که بروزرسانی ها و چیزهای دیگر را اداره می کند.

ابتدا سامسونگ Kies را نصب کنید. این کار کمی زمان می برد. پس از نصب این برنامه مخصوص تلفن های همراه ممکن است کامپیوتر شما بدون هیچ هشداری ریستارت شود. کار بعدی که باید انجام دهید این است که تمام برنامه های کاربردی باز گوشی خود را ببندید. می توانید با پایین نگه داشتن دکمه میانی گوشی این کار را بکنید تا یک صفحه جدید با گزینه بستن تمام برنامه های درحال اجرا برای شما باز شود. با استفاده از کابل USB گوشی خود را به کامپیوتر وصل کنید و سامسونگ  Kies را بعنوان روش اتصال USB انتخاب نمایید. نرم افزار را اجرا کنید. تلفن شما باید بلافاصله شناخته شود.

سامسونگ Kies در صورتیکه کامپیوتر به اینترنت متصل باشد بصورت خودکار تمام بروزرسانی ها را پیدا می کند.

من به همه توصیه می کنم این فرایند را متوقف کرده تا ابتدا تنظیمات گوشی و اطلاعات به کامپیوتر فرستاده شوند. ممکن است بروزرسانی نرم افزار باعث شود اطلاعاتی از گوشی حذف شده و یا تغییر یابد. بنابراین همیشه بهتر است مطمئن شوید که می توانید در اینصورت اطلاعات خود را بازگردانید.

بر روی Import/Export کلیک کنید. از کلید Export برای گرفتن نسخه پشتیبان از اطلاعات گوشی خود بر روی کامپیوتر استفاده نمایید. می توانید از اطلاعات مخاطبین، عکس، موسیقی، ویدیو، برنامه ها و غیره نسخه پشتیبان تهیه کنید.

پس از اینکه از اطلاعات خود نسخه پشتیبان گرفتید به برگه اطلاعات اولیه در نرم افزار سامسونگ Kies برگردید. بر روی کلید بروزرسانی نرم افزار کلیک کرده تا بروزرسانی آغاز شود.

سپس یک صفحه اطلاعاتی نمایش داده می شود. سامسونگ برای اطمینان یافتن از اینکه بروزرسانی سیستم عامل کامل و بدون هیچ خطایی انجام می گیرد نکاتی را ارائه می کند. شرکت پیشنهاد می کند تا تلفن را به یک منبع تغذیه وصل کنید تا قبل از پردازش اطلاعات به گوشی برگردند و هرگز هنگام بروزرسانی از گوشی خود استفاده نکرده و دستگاه های دیگری را نیز به کامپیوتر وصل نکنید.

این فرایند حدودا ۳۰ دقیقه زمان می برد اما معمولا سریعتر است. ارتقا نرم افزار گوشی من فقط ۵ دقیقه طول کشید.

وقتی که همه چیز انجام شد شما یک پیام موفقیت دریافت خواهید کرد و دستگاه باید مجددا راه اندازی شود. (گوشی من بصورت خودکار ریستارت شد) شما باید ابتدا این مسئله را بررسی کنید که اطلاعات ذخیره شده در گوشی همچنان قابل دسترسی هستند یا خیر. اگر اینگونه نبود از ویژگی Import نرم افزار سامسونگ Kies برای اپلود مجدد اطلاعات به گوشی خود استفاده کنید.

آیا تابحال گوشی هوشمند خود را بروزرسانی کرده اید؟ اگر اینگونه می باشد چگونه این فرایند را توضیح می دهید؟

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 137 دیدگاه
  1. ممنون از مطلب خوبتون من گالکسی اس دارم اما با اومدن ورژن جدید اجازه آپدیت نمیداد و من بصورت دستی آپدیت کردم.

    1. alisinaemamy73@gmail.com لطفا بگین چجوری این کارو کردین….خیلی نیاز دارم

    2. سلام ببخشيد من يه سامسونگ گالكسي S ADVANCدارم اونو چه جوري اپديت كنم اگه به ايميلم بفرستين ممنون ميشم

    3. سلام من هم گلکسی اس gt-19000دارم و هنگام دانلود نرم افزار ها و گیم ها eror میده که fairmwareرو بروز رسانی کنم اما طبق گفته شما در بالا sumsung kiesرو دانلود کردم نصب شد اما ری استارت نشد سپس کابل و گوشی رو وصل کردم اما گوشیم رو نشناخت !!!!! چکار باید کنم؟؟؟ لطفا با email من رو راهنمایی کنید و در ضمن یه نفر کامنت گذاشته دستی بروز رسانی کرده یعنی چه طوری؟ یه نفر دیگه گفته که گوشی رو به تنظیمات کارخانه برده و بروز کرده اون وقت نرم افزار ها و اطلاعات داخل گوشیمون که توسط خودمون جمع آوری شده پاک نمیشه؟؟؟ ببخشید که سوالاتم زیاده ولی واقعا به راهنمایی هایتان نیاز دارم .ممنونم.

    4. salam manam hamin soalo daram age j dadid to site khodeton bezarid lotfan mamnon

    5. سلام من گوشیم گلگسی اِس ادونسه میخواستم ببین شما چجوری گوشیتون رو به روز کردید ممنون میشم اگه راهنماییم کنید

    6. دوست عزیز من گوشیم گلکسی اس داز مدل S7562 و به موبایل تقریبا آشنام اگر خواستی بهم email بزن در خدمتت هستم و تمام مسائل این گوشیرو در فایل های آموزشی که در حال درست کردن انها هستم برات میفرستم.
      از روت و انروت و نصب ریکاوری مود و ……

  2. سلام.یه سوال داشتم و میدونم که به این پست ربطی نداره ولی اگه جواب بدین ممنون میشم.
    وقتی با کروم میخوام وارد سایت شما بشم یه فایل به اسم download رو دانلود میکنه که حجمش حدودا 24 کیلوبایته بعدش هم وارد سایت نمیشه، همه جوره امتحان کردم بازم هی اون فایل رو دانلود میکنه (به محض زدن دکمه اینتر برای ورود به سایت) .
    منتظرم…..خدانگهدار.

  3. سلام دوست عزیز.
    با اینکه عنوان مقاله اصلی هم آپدیت دیوایس اندرویدیه ولی گوشی مورد بحث ویو ۱ یا همون s8500 هست که گوشی سامسونگ با سیستم عامل بادا است.
    گویا نویسنده اصلی متن همونطوری که گفت چندان نسبت به این مسایل آشنا نبوده که تیتر زده آپدیت سامسونگ اندرویدی!

    در کل تمامی گوشیهای سامسونگ که قابلیت اتصال به کیز رو داشته باشند به این نحو آپدیت میشن چه بادا چه اندروید.

  4. ممنون.یه سوال:
    اگه زمانی اندروید4واسه گالکسی اس 2عرضه بشه ازهمین طریق می شه اونوارتقا داد؟

    1. من اندروید ۴ راروی گوشیم نصب کردم کالکسی s2 دارمسوال دارم می تونم بازم ورژن قبلی را نصب کنم یا نه

  5. سلام. اگر گوشی توسط نرم افزار شناسایی نشد چی؟
    این مسئله برای من اتفاق افتاده و نمی دانم چه کنم.

    1. اگر گوشیتون به وسیله برنامه شناسایی نشد گوشی خود را به تنظیمات کارخانه ببرید و هیچ تنظیماتی روی گوشیتون انجام ندهید و اپدیتش کنید .

    2. سلام آقا یاسر آیا در صورت انجام عملیات بالا اطلاعات و نرم افزارهای دانلود شدمون پاک نمیشه؟

  6. ببخشید من گوشی Samsung S5260 Star II دارم ولی نمیدونم سیستم عاملش چیه اگه کسی میدونه خبر بده ممنوم میشم.

    1. دوست من گوشی شما اصلا سیستم عامل نداره فقط جاوا داره

    2. تو اینترنت بزن مشخصات گوشی Samsung S5260 Star II اونوقت سایت مرجع موبایل رو انتخاب کن و سیستم عامل گوشی خودت رو ببین .
      یه راه دیگه هم داره توی تنظیمات گوشی گزینه ی درباره ی تلفن رو بزن و بیا پایین اونجا نوشته

  7. گوشی از طریق نرم افزار شناسایی نمی شه . چه کار کنم ؟
    نرم افزار ورژنش 2.3 است . گوشی خودم هم galaxi mini gt-s5570 است .

    1. منم همین مشکل رو دارم.
      قبلا”سپاسگزار از توضیح شما

    2. دوستان دقت کنید اگر برنامه مدیریت گوشی Kies رو نصب کردین باید سیستم رو حتما ری استارت کنید تا درایور USB که نصب شده شناسایی بشه. البته گاهی بعد از متصل کردن گوشی به سیستم تازه برنامه Kies شروع به نصب درایور گوشیتون میکنه که در کنار علامت ساعت مشخص هست. اما اگر بازم شناسایی نشد. یک بار با خود برنامه Kies گذینه Troubleshoot در قسمت USB cable connection در همون صفحه نخست برنامه به حل مشکل بپردازین. با این کار برنامه با اتصال به مرکز شروع به نصب درایور USB گوشی میکند اما در نهایت اگر باز نتوانستید. فایل SAMSUNG USB Driver for Mobile Phone را از اینترنت دانلود و نصب کنید حتما مشکل حل میشه. راستی یادتون نره باید USB debugging را در گوشی فعال کرده باشید. این تمام موضع امیدوارم این توضیح دمه دستی مشکلتونو حل کنه. اگر نشه باید یه فایل آموزشی درست و در اختیار دوستان بزاریم.
      به امید موفقیت

  8. سلام من هم گلکسی اس gt-19000دارم و هنگام دانلود نرم افزار ها و گیم ها eror میده که fairmwareرو بروز رسانی کنم اما طبق گفته شما در بالا sumsung kiesرو دانلود کردم نصب شد اما ری استارت نشد سپس کابل و گوشی رو وصل کردم اما گوشیم رو نشناخت !!!!! چکار باید کنم؟؟؟ لطفا با email من رو راهنمایی کنید و در ضمن یه نفر کامنت گذاشته دستی بروز رسانی کرده یعنی چه طوری؟ یه نفر دیگه گفته که گوشی رو به تنظیمات کارخانه برده و بروز کرده اون وقت نرم افزار ها و اطلاعات داخل گوشیمون که توسط خودمون جمع آوری شده پاک نمیشه؟؟؟ ببخشید که سوالاتم زیاده ولی واقعا به راهنمایی هایتان نیاز دارم .ممنونم.

  9. سلام من گالکسی s2دارم بااین گوشی هرکاری کردم به صفحه اصلی فیس بوک فارسیم برم نشد در حالی که بانوکیاx6راحت میتونستم لطفا راهنماییم کنید

  10. سلام من وقتی گوشی ادونس سامسونگ رو می گرفتم فروشنده گفت باید براتون ستاب کنم تا بتونید چیز هایی مانند وردو نصب کنید
    آیا چنین چیزی درسته که براش هزینه ای می گرفت می گفت اگه ارجینال باشه 135 قیمتش میشه

    1. سلام.به نظرتون پیغام مال چیه؟
      model name:gt-i9070
      gt-i9070 does not support initialising

  11. ببخشید
    من گوشیمو به کامپیوتر وصل کردم برنامه گوشیمو شناخت.وقتی برای ابدیت رفتم ورزن گوشیمو ساپورت نمیکنه میشه راه نشونم بدین ممنون

  12. سلام خسته نباشید
    من موقعی که میرم تو سامسونگ اپس که برنامه ای دانلود کنم بعضی از برنامه ها خطا می ده و مینویسه که سیستم شما با این برنامه ناسازگار است و دستگاه خود را بروز کنید و بعد یه عدد پایینش مینویسه 8001 لطفا مرا راهنمایی کنید

  13. بابا تو گوشیت سیستمش بادا هست.بعد میگی بیان آندرویدیها آپدیت کنن از این طریق .زززززززززززززززززکککککککککیییییییی

  14. سلام …من گلکسی مینی دارم…..شناسایی میشه ولی اون صفحه برای آپدیت نمیاد….کمک کنین …ممنووووووووووون

  15. باسلام من گلکسی ایس دارم و یک بار بابرنامه odin گوشیم رو بروز کردم ولی بعذ از بروز شدن گوشی دیگه روشن نشد و بردمش مبایلی گفت بوتش بهم ریخته و برام درستش کرد ولی از من 70.000 تومن گرفت مخواستم ببینم با این برنامه هیچ خطری گوشی نداره؟؟؟

    با تشکر

  16. سلام من اس 2 دارم میخواستم بدونم با این برنامه گوشیم رو آبدیت کنم گوشی قابلیت زبان فارسی رو داره یا نه وی سوال دیگه اینکه گوشی من روت شده هست با این برنامه آبدیت میشه چون آبدیت معمولی که از طریق سافت ور آبدیت هست نمیشه و یسوال دیگه اینکه بعد از آبدیت گوشیم برنامه ها و اس ام اس ها و مسیج هام پاک میشه یا نه.
    ممنون میشم اگر به سوالام پاسخ بدید

  17. سلام من همه این کارا کردم حالا تو (تصویر سوم) گیر افتادم میشه کمکم کنی گوشیم مینی به ایمیلم ارسال کنید ممنون

  18. سلام از این طریق گوشی گلکسی یانگ یا همون((galaxy young (gt-s5360)) رو هم میشه آپدیت کرد؟؟؟؟

Comments are closed.