چگونه دستگاه سامسونگ اندرویدی خود را بروز رسانی کنید؟

چگونه دستگاه سامسونگ اندرویدی خود را بروز رسانی کنید؟
  • 1390/9/27
  • ITTeach
  • 137

من با نگاه کردن به تلفن همراه پرکاربرد خود می توانم بگویم که در درجه اول برای تماس های تلفنی و ارسال پیام های گاه به گاه از آن استفاده می کنم. من از اینترنت، برنامه های کاربردی و یا چیزهای فانتری دیگری که این گوشی های هوسمند دارند استفاده ای نمی کنم. اگر حق انتخاب داشتم گوشی همراهی می خریدم که دوربین یا گیمیک هایی را که نیاز ندارم نداشته باشد. من گوشی سامسونگ GT-S8500 خود را هنگام تجدید قرارداد با شرکت T-Mobile دریافت کردم. یکسالی می شود که من این گوشی را دارم و تابحال هیچ زحمتی برای اتصال به اینترنت و یا بررسی اینکه سامسونگ چه سیستم عامل جدیدی را منتشر کرده است به خودم نداده ام.

اما این موضوع امروز تغییر کرد یعنی زمانیکه تصمیم گرفتم ببینم چگونه می شود سیستم عامل این گوشی را بروزرسانی کرد و از آنجاییکه احتمالا من تنها کسی نیستم که این مسئله را کشف کرده است، تصمیم گرفتم یک متن آموزشی کامل درباره چگونگی انجام این کار بنویسم. شما برای بررسی و نصب بروزرسانی به تجهیزات زیر نیاز دارید: گوشی آندرویدی سامسونگ، کابل USB برای اتصال گوشی به کامپیوتر و نرم افزار سامسونگ Kies که بروزرسانی ها و چیزهای دیگر را اداره می کند.

ابتدا سامسونگ Kies را نصب کنید. این کار کمی زمان می برد. پس از نصب این برنامه مخصوص تلفن های همراه ممکن است کامپیوتر شما بدون هیچ هشداری ریستارت شود. کار بعدی که باید انجام دهید این است که تمام برنامه های کاربردی باز گوشی خود را ببندید. می توانید با پایین نگه داشتن دکمه میانی گوشی این کار را بکنید تا یک صفحه جدید با گزینه بستن تمام برنامه های درحال اجرا برای شما باز شود. با استفاده از کابل USB گوشی خود را به کامپیوتر وصل کنید و سامسونگ  Kies را بعنوان روش اتصال USB انتخاب نمایید. نرم افزار را اجرا کنید. تلفن شما باید بلافاصله شناخته شود.

سامسونگ Kies در صورتیکه کامپیوتر به اینترنت متصل باشد بصورت خودکار تمام بروزرسانی ها را پیدا می کند.

من به همه توصیه می کنم این فرایند را متوقف کرده تا ابتدا تنظیمات گوشی و اطلاعات به کامپیوتر فرستاده شوند. ممکن است بروزرسانی نرم افزار باعث شود اطلاعاتی از گوشی حذف شده و یا تغییر یابد. بنابراین همیشه بهتر است مطمئن شوید که می توانید در اینصورت اطلاعات خود را بازگردانید.

بر روی Import/Export کلیک کنید. از کلید Export برای گرفتن نسخه پشتیبان از اطلاعات گوشی خود بر روی کامپیوتر استفاده نمایید. می توانید از اطلاعات مخاطبین، عکس، موسیقی، ویدیو، برنامه ها و غیره نسخه پشتیبان تهیه کنید.

پس از اینکه از اطلاعات خود نسخه پشتیبان گرفتید به برگه اطلاعات اولیه در نرم افزار سامسونگ Kies برگردید. بر روی کلید بروزرسانی نرم افزار کلیک کرده تا بروزرسانی آغاز شود.

سپس یک صفحه اطلاعاتی نمایش داده می شود. سامسونگ برای اطمینان یافتن از اینکه بروزرسانی سیستم عامل کامل و بدون هیچ خطایی انجام می گیرد نکاتی را ارائه می کند. شرکت پیشنهاد می کند تا تلفن را به یک منبع تغذیه وصل کنید تا قبل از پردازش اطلاعات به گوشی برگردند و هرگز هنگام بروزرسانی از گوشی خود استفاده نکرده و دستگاه های دیگری را نیز به کامپیوتر وصل نکنید.

این فرایند حدودا ۳۰ دقیقه زمان می برد اما معمولا سریعتر است. ارتقا نرم افزار گوشی من فقط ۵ دقیقه طول کشید.

وقتی که همه چیز انجام شد شما یک پیام موفقیت دریافت خواهید کرد و دستگاه باید مجددا راه اندازی شود. (گوشی من بصورت خودکار ریستارت شد) شما باید ابتدا این مسئله را بررسی کنید که اطلاعات ذخیره شده در گوشی همچنان قابل دسترسی هستند یا خیر. اگر اینگونه نبود از ویژگی Import نرم افزار سامسونگ Kies برای اپلود مجدد اطلاعات به گوشی خود استفاده کنید.

آیا تابحال گوشی هوشمند خود را بروزرسانی کرده اید؟ اگر اینگونه می باشد چگونه این فرایند را توضیح می دهید؟

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 137 دیدگاه
  1. سلام وقتی مخوا هم این برنامه رو نصب کنم eroor میدهد

  2. سلام.من گلکسی نوت رو دارم و میخواستم با کیس ابدیتش کنم وقتی firmware رو دانلود کرد بعد از مدتی این رو می نویسهpreparing firmware upgrade components…. و 1خط زرد وسفید در حرکتند و تموم نمیشه؟
    چکارش کنم

  3. سلام گوشی من galaxy y GT-S5369 با ارور مواجه میشم

  4. سلام من گالاگسی i9003دارم من حدود دو بار گوشیم رو آپ کردم اما گوشیم دیگه اپدیت نمیشه ولی گوشی های دیگه میشن تمام مراحلی که گفتین رو انجام دادم ریست کردم همه کار گوشیم هم روت نشده ولیkiesوژن جدید رو بهم میده ولی گوشیمو آپ نمیکنه از خوده گوشی هم آپدیت نمیشه ارور آپدیت میده یعنی از قسمت update software
    تو رو خدا راهنماییم کنید مردم

  5. با سلام خدمت شما
    می خواستم بگم چطوری میشه گلاکسی ایس رو آبدیت کرد
    با تشکر

  6. سلام من گالکسی فیت دارم ورژن اندروید اون۲٫۳ هست و اکثر برنامه ها رو اجرا نمیکنه با اینکه من برای ورژن خود گوشی دانلود میکنم ولی اجرانمیکه لطفا کمکم کنید.

    1. سلام منم گالکسی جیو دارم سی دی کیس دارم میشه بگین چه جوری اپدیت کنم به ایمیلم ارسال کنید

  7. سلام
    من گالکسی جیو دارم میشه بگین چه جوری ابدیت میشه؟
    لطفا جوابو به ایمیلم بفرستد ممنون میشم

  8. سلام گوشی گلکسی y s5360 چگونه آپدیت میشود خواهش میکنم اگر امکان دارد طریقه آپدیت شدن این گوشی را به ایمیل من بفرستید

  9. سلام من گوشی s5260 دارم میخواستم بدونم چگونه میتونم این گوشی رو آپدیت کنم ممنون میشم کمکم کنید برام ایمیلش کنید ممنون میشم

  10. سلام من گلکسی p5100 دارم بعد از این که از سامسونگ اپس برنامه دانلود میکنم فایل برنامه رو منو نمیاد باید چیکار کنم؟ لطفا به ایمیلم جواب بدید ممنون

  11. لطفا طریقه اپدیدت گوشی گلکسی یانگ هم بگذارید

  12. سلام ببخشید چطور میشه از اس ام اس های گوشی galaxy fit بکاپ گرفت؟میشه من و راهنمایی کنید؟

    1. سلام باخود گوشي از اس ام اس هاي گلكسي فيت بكاپ گرفت بايد نرم افزار مربوط به بكاپ راروي گوشي نصب كرد

  13. سلام گوشیه من گلکسی نکسوزه .samsung kies و نصب کردم ولی گوشیمو نمیشناسه . ممنون میشم اگه منو راهنمایی کنید

  14. سلام دوست عزیز من گالاکسی w gt-i8150 دارم من میزارم نا 99% میره و اونجوری ثابت میمونه میشه منم راهنمایی کنی

  15. سلام دوستان .
    ممنون میشم اگه نحوه ابدیت گوشی سامسونگ GT-S5360 برام ایمیل کنید .

  16. باسلام.اگه لطف کنید نحوه ی upاندرویدgalaxy young GT5360 رو به ایمیل من هم بفرستید ممنون میشم.pleas pleas pleas pleas

Comments are closed.