چگونه دستگاه سامسونگ اندرویدی خود را بروز رسانی کنید؟

چگونه دستگاه سامسونگ اندرویدی خود را بروز رسانی کنید؟
  • 1390/9/27
  • ITTeach
  • 137

من با نگاه کردن به تلفن همراه پرکاربرد خود می توانم بگویم که در درجه اول برای تماس های تلفنی و ارسال پیام های گاه به گاه از آن استفاده می کنم. من از اینترنت، برنامه های کاربردی و یا چیزهای فانتری دیگری که این گوشی های هوسمند دارند استفاده ای نمی کنم. اگر حق انتخاب داشتم گوشی همراهی می خریدم که دوربین یا گیمیک هایی را که نیاز ندارم نداشته باشد. من گوشی سامسونگ GT-S8500 خود را هنگام تجدید قرارداد با شرکت T-Mobile دریافت کردم. یکسالی می شود که من این گوشی را دارم و تابحال هیچ زحمتی برای اتصال به اینترنت و یا بررسی اینکه سامسونگ چه سیستم عامل جدیدی را منتشر کرده است به خودم نداده ام.

اما این موضوع امروز تغییر کرد یعنی زمانیکه تصمیم گرفتم ببینم چگونه می شود سیستم عامل این گوشی را بروزرسانی کرد و از آنجاییکه احتمالا من تنها کسی نیستم که این مسئله را کشف کرده است، تصمیم گرفتم یک متن آموزشی کامل درباره چگونگی انجام این کار بنویسم. شما برای بررسی و نصب بروزرسانی به تجهیزات زیر نیاز دارید: گوشی آندرویدی سامسونگ، کابل USB برای اتصال گوشی به کامپیوتر و نرم افزار سامسونگ Kies که بروزرسانی ها و چیزهای دیگر را اداره می کند.

ابتدا سامسونگ Kies را نصب کنید. این کار کمی زمان می برد. پس از نصب این برنامه مخصوص تلفن های همراه ممکن است کامپیوتر شما بدون هیچ هشداری ریستارت شود. کار بعدی که باید انجام دهید این است که تمام برنامه های کاربردی باز گوشی خود را ببندید. می توانید با پایین نگه داشتن دکمه میانی گوشی این کار را بکنید تا یک صفحه جدید با گزینه بستن تمام برنامه های درحال اجرا برای شما باز شود. با استفاده از کابل USB گوشی خود را به کامپیوتر وصل کنید و سامسونگ  Kies را بعنوان روش اتصال USB انتخاب نمایید. نرم افزار را اجرا کنید. تلفن شما باید بلافاصله شناخته شود.

سامسونگ Kies در صورتیکه کامپیوتر به اینترنت متصل باشد بصورت خودکار تمام بروزرسانی ها را پیدا می کند.

من به همه توصیه می کنم این فرایند را متوقف کرده تا ابتدا تنظیمات گوشی و اطلاعات به کامپیوتر فرستاده شوند. ممکن است بروزرسانی نرم افزار باعث شود اطلاعاتی از گوشی حذف شده و یا تغییر یابد. بنابراین همیشه بهتر است مطمئن شوید که می توانید در اینصورت اطلاعات خود را بازگردانید.

بر روی Import/Export کلیک کنید. از کلید Export برای گرفتن نسخه پشتیبان از اطلاعات گوشی خود بر روی کامپیوتر استفاده نمایید. می توانید از اطلاعات مخاطبین، عکس، موسیقی، ویدیو، برنامه ها و غیره نسخه پشتیبان تهیه کنید.

پس از اینکه از اطلاعات خود نسخه پشتیبان گرفتید به برگه اطلاعات اولیه در نرم افزار سامسونگ Kies برگردید. بر روی کلید بروزرسانی نرم افزار کلیک کرده تا بروزرسانی آغاز شود.

سپس یک صفحه اطلاعاتی نمایش داده می شود. سامسونگ برای اطمینان یافتن از اینکه بروزرسانی سیستم عامل کامل و بدون هیچ خطایی انجام می گیرد نکاتی را ارائه می کند. شرکت پیشنهاد می کند تا تلفن را به یک منبع تغذیه وصل کنید تا قبل از پردازش اطلاعات به گوشی برگردند و هرگز هنگام بروزرسانی از گوشی خود استفاده نکرده و دستگاه های دیگری را نیز به کامپیوتر وصل نکنید.

این فرایند حدودا ۳۰ دقیقه زمان می برد اما معمولا سریعتر است. ارتقا نرم افزار گوشی من فقط ۵ دقیقه طول کشید.

وقتی که همه چیز انجام شد شما یک پیام موفقیت دریافت خواهید کرد و دستگاه باید مجددا راه اندازی شود. (گوشی من بصورت خودکار ریستارت شد) شما باید ابتدا این مسئله را بررسی کنید که اطلاعات ذخیره شده در گوشی همچنان قابل دسترسی هستند یا خیر. اگر اینگونه نبود از ویژگی Import نرم افزار سامسونگ Kies برای اپلود مجدد اطلاعات به گوشی خود استفاده کنید.

آیا تابحال گوشی هوشمند خود را بروزرسانی کرده اید؟ اگر اینگونه می باشد چگونه این فرایند را توضیح می دهید؟

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 137 دیدگاه
  1. سلام من یه سوال ازتون داشتم ممنون میشم جوابمو بدید.من گوشی سامسونگ نوت 2 دارم یه چند وقتیه پیام software update برام اومده اما هنوز انجام ندادم.تواین مدت گالری عکسام و موزیک هام بعضی اوقات هنگ میکنه و باز نمیشه و پیغام
    not enough space.please delete some pictures,document,… رو میده.در صورتی که نه حافظه گوشیم پره نه برنامه های باز گوشیم زیاده.دلیلش چیه؟ آیا به خاطر آپدیت نکردنشه؟با آپدیت درست میشه؟

  2. سلام گوشی من galaxy y s5360 هست وقتی میزنم مینویسه gt-s5360 not suport یه چیزی تو همین مایه ها.اموزش اون رو به ایمیلم بفرستید لطفا.مرسی

  3. سلام من گلکسی ایس دارم ولی هر کاری میکنم اپدیت نمیشه کمک کنید بگید که به اندروید 4 تبدیل میششششششششششششششششششه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  4. سلام خسته نباشید.
    من گوشی گلکسی یانگ دارم وقتی میخوام اپدیت کنم مینویسی
    Model:gt-s5360
    notsupport intialising لطفا اگه میشه کمکم کنید.بفرستید به ایمیلم .please

  5. تا اونجایی که من شنیدم Samsung Galaxy Ace S5830 قابلیت ارتقا به 2.3 رو داره

  6. لطفا آپدیت اندروید برای ایمیل من بفرستید
    ادونس را بنویسید

  7. سلام من گلکسی اس دوز دار و برنامه کیس رو نصب کردم و گوشیمو شناخت ولی موقع اپدیت کردن میگه گوشی gt-s7562 رو ساپورت نمیکنه
    در ضمن الان دو روزه رو ایکون تماسهام علامت میس کال اومده تمام تماسهامو پاک کردم و چند بار گوشیمو خاموش روشن کردم ولی پاک نمیشه
    لطفا کمک کنید این مشکلات رو رفع کنم

  8. سلام ،من دو تا مشکل دارم ممنون میشم جوابمو برام ایمیل کنید
    من گالکسی مینی 2 یا همون s6500d دارم، چند روز پیش دستم خورد آپدیت گوشیم رفت حالا هرکاری میکنم به سرور وصل شه برای آپدیت نمیشه error میده لطفا راهنمایی کنید
    یه مشکل دیگه م هست چند روز پیش با کابل usb به کامپیوتر وصل شدم آهنگای توی گوشی رو از تو کامپیوتر پاک کردم از اون به بعد هرچی که از تو کامپیوتر میریزم تو گوشی نمیره اونجایی که باید بره تو my file هست ولی نمیره سر جاش تو گوشی.
    ممنون میشم اگه بهم کمک کنید
    karimi_mahshid@ymail.com

  9. میخواستم بدونم روی گوشی galaxy W gt-i8150 هم جواب میده؟

  10. نمیشه ازطریق خود برگوشی به رور رسانی کرد

  11. سلام و خسته نباشید میخواستم ببینم با اینکار آندرویید گوشی تغییر میکنه یا فقط از لحاظ کاربردی تغییر میکنه ممنون

    1. میخواستم ببینم بعد از اپ دیت بازی تمپل ران روی گوشیم نصب میشه گوشیم گالکسی وای جی تی-اس 5360

    2. گوشی من galaxy i9000 وقتی kies واسه اپدیت میره اصلا هیچی نمیشه میاد خونه اول انگار نه انگار

  12. اومدم نصبش کنم.نوشت شما ب اینترنت وصل نیستید در حالی ک وصلم.باید چیکار کنم.ممنون میشم کمک کنید

    1. اومدم نصبش کنم.نوشت شما ب اینترنت وصل نیستید در حالی ک وصلم.باید چیکار کنم.ممنون میشم کمک کنید

  13. اینهای که فرمودید بعد از تحریم سامسونگ هست؟یعنی الانم میشه بروز کرد اخه از 1 خرداد سامسونگ دیگه پشتیبانی نمیکنه

  14. دوستان این روش بخاطر تحریم کشورمان جواب نمیدهد با ارور مواجه میشوید با فیلتر شکن هم برید رام کشومونو نمیشه گرفت یعنی زبان فارسی ندارد.

  15. سلام وقتی من گوشیمو با USB وصل میکنم نمیشناسه چرا؟

    1. یه برنامه مخصوص کیخواد بابد بری دنلود کنی

  16. سلام .من مدل گوشیم گلکسی فیته ونمیدونم یو اس بی رو از کجاش به کامپیوتر وصل کنم؟لطفا می شه راهنمایی کنین.

    1. یک سیم داره که از شارژر موبایل وصل کن به کامپیونر

  17. من اس ادونس دارم به روز رسانیانجام دادم گوشی ریستار شد تکمیل شد یه دفعه خاموش شد دیگه روشن نمیشه اگه میشه راهنماییم کنید

  18. سلام دوستان درست میگن چون بعد از تحریم سامسونگ علیه ما رام های زبان فارسی بلاک شد تو سایت دیگه اپدیت نمیشه حالا اگه بگی چرا ؟ خب معلومه چون اگر با خود گوشی یا تبلت شروع به اپدیت کنی (حتی اکر با ف ی ل ت ر ش ک ن یا و ی پ ی ا ن باشی) و مپلا اندرویدتم نسخه 4.1.2 فارسی باشه وقتی شروع میکنی گوشی سرور سامسونگو برای اندروید 4.2.3 فارسی سرچ میکنه وچون تو سایت وجود نداره مینویسه :شما اخرین نسخه بروز شده را دارید (نمیتونی ام کاریش کنی که برای زبان های دیگر مپلا المانی یا ایتالیایی سرچ کنه مگر اینکه خودت رام اون کشورو دانلود کنی و به روش کاملا غیر حرفه ای یا خودت بیوفتی به جون گوشیت نصبش کنی یا بدی دست این کارش که حدود 60 یا 70 تومان خرج داره) اگر هم از kies استفاده کنی اون هن همین کارو میکنه و چیزی پیدا نمیکنه و فقط شماره ی دستگاهو نشون میده هو میگه هیچی برای بروز رسانی وجود ندارد
    حالا ناراحت نباشید فعلا با امدن جناب اقای روحانی روی کار گوگل تحریم لود کردن گوگل پلی رو وردوشته ولی نمیتونی ازش دانلود کنی اگرخدا بخواد سامسونگم برمیداره

    1. گوگل فقط اجازه دانلود برنامه های پولی رو نمیده ولی میشه تمام برنامه های رایگان رو دانلود و نصب کرد مث من!
      به علاوه زبان محیط گوگل پلی هم فارسی را پشتیبانی میکند.

Comments are closed.