پنج ابزار (گجت) آیپد برای حرفه ای ها

پنج ابزار (گجت) آیپد برای حرفه ای ها
  • 1390/10/5
  • محمدرضا ارجمندی
  • 0

پنج ابزار (گجت) آیپد برای حرفه ای‌ها

در این مقاله به معرفی ابزارهای سفارشی طراحی شده برای افراد حرفه ای می پردازیم که می خواهند  آیپدشان کارهای بیشتری انجام دهد.

برای اکثر کاربران، اپل آیپد یک تبلت شیک و خوش دست برای تماشای فیلم، گشت و گذار در فضای وب و گاه به گاه خواندن کتاب های الکترونیکی است. اما برای علاقه مندان به فن آوری، آیپد این پتانسیل را دارد که حس کنجکاوی شدید آنها را ارضا کند.

ما  در این مقاله گلچینی از ابزار های منحصر به فرد آیپد را به صورت یکجا جمع آوری کرده ایم که همه در یک چیز مشترک هستند: آنها می توانند آیپد را در مسیری جدید- و اغلب غیر منتظره  جهت ایجاد یک تجربه کاربری متفاوت قرار دهند.

طیف گوناگون این ابزار ها از وسایل تسهیل کننده بازی ها گرفته تا ابزارهای دیجیتال معرفی می شوند، به طور خلاصه این ابزار ها شامل یک جوی استیک پلاستیکی کوچک، ولت متر دیجیتال ، اسیلوسکوپی که به شما اجازه می دهد تا داخل یک مدار الکترونیکی را مشاهده نمائید، تلسکوپ کنترل شده توسط آیپد که کمک می کند تا به مشاهده آسمان در شب  بپردازید و یک توپ روباتیک جذاب می شود.

این اسباب بازی های دیجیتال و ابزار ها در واقع با تمام دستگاه های مبتنی بر IOS کار می کنند، از جمله آی فون ، آی پاد لمسی و همچنین آیپد. با این حال ، پس از استفاده از همه این دستگاه ها، به این نتیجه رسیدم که همه این ابزارک ها درون صفحه نمایش بزرگ بهترین عملکرد را دارند. چیزی که در آیپد مهیاست.

به طور خلاصه، این افزودنیها می توانند آیپد های معمولی را به یک ابزار برای اکتشاف و کشف چیزهای جدید تبدیل کنند.

Fling

 محصول  Ten One Design

قیمت : 19.95 دلار

سرگرمی و بازی همه چیزیست که در مورد ابزارک Fling محصول تن وان دیزاین می توان گفت. این جوی استیک سخت افزاری می تواند به علاقه مندان به بازی با آیپد کمک کند تجربه هیجان انگیز تری از بازی داشته باشند (و سریعتر به مراحل بعدی یک بازی برسند) – با این حال، تنها با برخی از بازی های آیپد سازگار بوده و برای استفاده در محیط آنها در دسترس می باشد.

تصویر-مینی جوی استیک Fling  سبب ارائه گیم پلی بهتر در هنگام بازی با آیپد می گردد.

قاب پلاستیکی دایره ای و کوچک فلینگ یک دکمه مرکزی دارد که توسط یک بازوی مارپیچی انعطاف پذیر، و پلاستیکی احاطه شده. این قاب در محلی بر روی صفحه نمایش آیپد و توسط سه عدد پایه مکشی پلاستکی روی صفحه آیپد می چسبد. در 3 سایز مختلف که سایز واید آن اندازه خوبی برای استفاده در صفحه 9.7  اینچی آیپد دارد. شرکت Ten One همچنین محصولات دیگری در این رابطه اما با سایز کوچکتر به نام مینی فلینگ برای آیفون ارائه کرده است ( به قیمت 24.95 دلار)

بهترین چیز در مورد فلینگ آن است که کاملا مکانیکی است و نیاز به هیچ نرم افزار خاصی برای استفاده ندارد. در گوشه سمت چپ پایین بسیاری از بازی های آیپد یک پد کنترل مدور وجود دارد که  که مانند قطب نما به نظر می رسد؛ این پد اجازه می دهد تا بازی را با فشار انگشتان خود کنترل کنید. شما فقط کافیست بازی خود را شروع کرده و سپس جوی استیک پلاستیکی و گیره های مکشی را به جای کنترل کننده بازی فشار دهید. بازی خورهای حرفه ای که بازی های پیچیده را انجام می دهند می توانند دو Fling  در یک بازی استفاده کنند.

من این ابزارک را در آیپد استفاده کردم و در بازی BattleNoidz HD  دنیای جدیدی  تسخیر کردم! یا در بازی Heavy Gunner 3D در مقابل حملات سنگین بیگانه ها از خود دفاع کردم و یا یک کامیون هیولایی را در بازی 4X4 Offroad Racing  با این جوی استیک هدایت کرده و راندم. فلینگ کنترل دقیق تری در این بازی ها به من داد. همچنین به من این امکان را داد تا پاسخ و عکس العمل سریعتری  به رویدادهای ظاهر شده بر روی صفحه نمایش بدهم به دلیل اینکه به جای اینکه مجبور به برداشتن انگشت از روی صفحه هر از چند گاه باشم، قادر به نگه داشتن انگشت بر روی دکمه بودم. این جوی استیک با انگشت شست یا انگشت سبابه هر دو دست به خوبی کار می کند، پس شما چپ دست ها نیز می توانید آن را استفاده کنید.

در حال حاضر، فلینگ تنها در حدود 200 بازی را پشتیبانی می کند (تن وان یک لیست غیر رسمی از این بازی ها را اعلام کرده است) در صورت موفقیت  ابزارک، به مرور زمان تعداد بازی های سازگار افزایش خواهد یافت.

کلام آخر: با بهای 20 دلار ، فلینگ (که همراه با یک کیف کوچک برای نگهداری جوی استیک ارائه می گردد)، ابزارک مقرون به صرفه ای است که می تواند تجربه بازی در آیپد را به میزان زیادی بهبود ببخشد.

لينك مشاهده  ویدئو

iDVM

 محصول Redfish Instruments

قیمت : 485 دلار

iDVM  محصول شرکت Redfish  در واقع یک مولتی متر دیجیتال برای آیپد است که می تواند به شما  کمک کند با استفاده از آن به عیب یابی انواع وسایل الکترونیکی به کمک اندازه گیری ولتاژ ، جریان و مقاومت مبادرت کنید. ، با این حال، با قیمت 485 دلاری می توان گفت که یک ابزار گران قیمت و بیشتر برای افرادی مناسب است که این کار را به عنوان حرفه خود برگزیده اند.

تصویر- iDVM  محصول ردفیش یک ولت متر دیجیتال است که در عیب یابی الکترونیک شما را یاری می کند.

دستگاه سخت افزاری اتصال iDVM  ابعادی در حدود 4.6 در 2.8 در 1.1 اینچ دارد و دستگاهی است که شما آن را موقع جستجو برای یافتن عیب دستگاه الکترونیکی به آیپد به صورت وایرلس متصل می کنید. این دستگاه به آیپد از طریق Wi – Fi متصل می شود و یک نور آبی LED در جعبه اتصال نشان می دهد که اتصال انجام شده است. این دستگاه وزنی در حدود 5.6 اونس دارد،  که آن را کوچکتر و سبکتر از یک مولتی متر مستقل می سازد.

متاسفانه ، هیچ کلیپ تمساحی شکلی برای اتصال به مدارها در مکان هایی که دسترسی بدان دشوار است در نظر گرفته نشده ، اما به سادگی می توانید کلیپ خود را به سیستم اضافه کنید.

برای شروع ، باید نرم افزار رایگان iDVM را از فروشگاه app  استور اپل دانلود کنید. نرم افزار شبیه نسخه کارتونی مولتی متر دستی است. یک پنجره برای خواندن اندازه گیری ها، یک شماره گیر برای انتخاب اینکه آیا می خواهید ولتاژ (از 0.4 تا 300 ولت) ، مقاومت (0 تا 4 مگا اهم) و یا جریان (از 0.1 میلی آمپر تا 4 آمپر)  را اندازه گیری کنید وجود دارد. همچنین یک تستر پیوسته مفید دارد که اندازه گیری می کند که آیا مدار دچار اتصال کوتاه درون خود هست یا خیر.

آیکون هایی برای خواندن دیتا در هر نقطه، نمایش حداقل و حداکثر و همچنین تغییر طیف خوانش وجود دارد. در هر زمان ، شما می توانید اسکرین شات بگیرید (اما نه به صورت ویدئویی)

نرم افزار در هر دو حالت افقی و عمودی صفحه نمایش آیپد کار می کند. در حالت اول یک گراف نمایش اطلاعات در طول زمان به شما نشان داده می شود، در حالی که در حالت دوم یک لیست از فایل های ذخیره شده برنامه را مشاهده می کنید. هر زمان که اراده کنید، می توانید از iDVM بخواهید اطلاعات را به صورت صوتی به شما اعلام کند، اگر چه صدای مصنوعی تولید شده به سرعت برایتان آزار دهنده می شود.

هنگامی که همه چیز را تنظیم نمودم، پروب iDVM را به یک باتری 9 – ولت متصل کرده و اطلاعاتی که این دستگاه به من اعلام کرد را با یک مولتی متر دستی مجزا از نوع Radio Shack مقایسه کردم که صحت اطلاعات  iDVM  تایید گردید.دو نمونه اطلاعات کاملا با هم تطابق داشتند. همچنین متوجه شدم که اتصال Wi – Fi دارای بردی برابر 85 فوت است.

سپس از iDVM  برای عیب یابی سیستم استریوی ماشینم من استفاده  کردم که مدتی بود بدون اخطار قبلی و در حالی که مشغول رانندگی بودم خودبخود خاموش می گردید. پس از اتصال پروب iDVM به کابل تغذیه استریو، ماشین را روشن کرده و شروع به راندن کردم در حالی که به خوانش ولتاژ به صورت صوتی گوش می کردم تا اینکه سیستم استریو خاموش شد و در همان حال، اندازه گیری ولتاژ توسط دستگاه به صفر رسید. برای اطمینان بیشتر ، متوجه شدم که اتصال برق استریو سست و شل شده که باعث بروز مشکل گاه به گاه می شده است.

دستگاه شارژ شده حدود 11 ساعت قبل از آنکه باتری آن به طور کامل تخلیه گردد دوام می آورد، که به راحتی  می تواند پاسخی به طول شارژ باتری آیپد باشد و در مقابل آن کم نیاورد. رابط کاربری آیپد نیز یک ابزار سنجش چهار قسمتی دارد که نشان می دهد ، چقدر نیرو در باتری iDVM  باقی مانده است.

 

کلام آخر: برای جمع بندی، iDVM  آیپد را به یک مولتی متر توانمند برای سنجش همه چیز از چک کردن باتری تا کشف عیوب الکتریکی وسایل الکترونیکی تبدیل می کند. با این حال، هزینه ای 10 برابر هزینه یک مولتی متر دستی خوب در بر خواهد داشت.

لينك مشاهده ویدئو

اسیلوسکوپ سیگنال های ترکیبی iMSO – 104

محصول  Oscium

قیمت : 297.99 دلار

از نظر من، فن آوری و ابزار نهایی که می تواند برای آیپد ارائه گردد اسیلوسکوپ است. این وسیله نه تنها قادر به کاوش و نمایش کارکرد درونی یک مدار الکترونیکی می باشد، بلکه تماشای ان گاه می تواند جالب تر از تماشای برنامه های تلویزیونی باشد. اسیلوسکوپ سیگنال ترکیبی iMSO – 104  که محصول شرکت Oscium  است اپل آیپد شما را به یک اسیلوسکوپ سیار تبدیل می کند آنهم با گرافیک استثنایی.

تصویر-Oscium iMSO – 104   آیپد را به یک اسیلوسکوپ همراه مبدل می سازد.

iMSO – 104 متشکل از یک قطعه کوچک سخت افزاری است که به کانکتور 30 پین دستگاه مبتنی بر IOS  می تواند متصل گردد. این وسیله قادر به اتصال به انواع پروب (وسایل سنجش و اندازه گیری) و کابل هاست،  فقط کابل های دستگاه، حدود 14 اینچ طول دارند، که البته گاهی می تواند برای یک پروژه بزرگ محدود و ناکافی باشد.

قبل از استفاده از iMSO – 104 ، شما باید نرم افزار رایگان ارائه شده توسط Oscium   را دانلود کنید. پس از نصب آن روی آیپد، iMSO – 104  قادر به انجام وظایفی است که اگر خبره این کار باشید از دستگاه های بسیار گران تر انتظار دارید!

به عنوان مثال ، این اسیلوسکوپ می تواند سیگنال های پیچیده ای را به یک مدار الکترونیکی ارسال کرده و سیگنال های خروجی از آن را بررسی و تجزیه و تحلیل کند، یک تکنیک ارزشمند در عیب یابی مدارهای الکترونیکی مدرن یا به منظور توسعه مدارهای جدید. همچنین دستگاه در هر دو حالت آنالوگ و دیجیتال کار می کند، شش پروب اندازه گیری دارد و می تواند تا 12 میلیون نمونه در ثانیه را ضبط و نمایش دهد.

به جز اندازه گیری فرکانس و بازه زمانی (پریود) هر سیگنال ، iMSO – 104 می تواند حداقل ، حداکثر  منحنی هر سیگنال را که شکلی سینوسی دارد به علاوه ​​مقدار میانگین و همچنین مقدار قله تا قله (peak to peak) ، و جذر میانگین مربعات (, root mean square) و حتی سیگنال های پیچیده تبدیل فوریه سریع (FFT) را نشان دهد.

از آنجا که به تصویر کشیدن از مشخصات بارز  iMSO – 104 می باشد، پس  بهتر از هر دستگاه دیگر تولیدی اپل روی صفحه نمایش بزرگ آیپد جواب می دهد. هر کدام از سیم های پروب دارای کد رنگی به چیزی که بر روی صفحه نمایش نشان داده می شود می باشد، و می تواند همه چیز را از یک موج سینوسی ساده تا سیگنال های پیچیده که ترکیبی از بر هم نهش چند سیگنال می باشند بر روی صفحه نمایش با انواع رنگ ها نشان بدهد. در هر نقطه ای که مایل باشید، می توانید با استفاده از دو انگشت خود و به اصطلاح با نیشگون گرفتن بر روی گراف بزرگنمایی را اعمال کنید. برنامه قادر است نتایج کار شما را ذخیره کرده و تصاویری از آن را به شکل اسکرین شات برایتان به فرمت مناسب جهت استفاده در ایمیل درآورد.

من با استفاده از این اسیلوسکوپ مشکل یک رادیو را که بلندگوی سمت راست آن نسبت به سمت چپی صدای ضعیف تری پخش می کرد را بر طرف کردم!  در واقع، این ابزار جالب به من کمک کرد تا دریابم که یک کابل جامپر شبکه به درستی در کارخانه تولید کننده سیم کشی نشده است.

با این حال این ابزار همه کاری هم نمی تواند انجام دهد. iMSO – 104 در ولتاژ حدودا 40 ولت  بسیار عالی کار کرده و حد آستانه اندازه گیری آن 1.7 ولت می باشد، که برای برخی مصارف  محدود به نظر می رسد. به علاوه ، محل اتصال  آن در حالی که در حال استفاده است داغ می کند. و من آرزو می کنم در برنامه قابلیتی برای برای تهیه یک فیلم از کارهایی که حین اندازه گیری انجام می دهیم و بر روی صفحه نمایش اتفاق می افتد نیز به برنامه اضافه شود.

کلام آخر:اگر به هر دلیل از اسیلوسکوپ استفاده می کنید و یک دستگاه آیپد نیز در اختیار دارید، این ابزار بهترین راه برای انجام دادن  کار ها و استفاده از هر دو موهبت تکنولوژی سخت افزاری و پشتیبانی نرم افزاری است.

لينك مشاهده ویدئو

برنامه ویژه تلسکوپ محصول Orion StarSeeker

 تلسکوپ و بینوکولار

قیمت : 399.99 دلار

جهت استفاده همراه با ماژول کنترل از طریق وای-فای تلسکوپ (به قیمت 159.99 دلار) و Orion Star Seek 3   (99 دلار)

برنامه مخصوص آی او اس تلسکوپ 130 ملیمتری Orion StarSeeker  با نام GoTo Reflector  برای هر دو گروه منجمان با سابقه و مبتدیان مفید و کاربردی است. همه کاری که باید انجام دهید عبارت است از انتخاب آنچه می خواهید بر روی صفحه iPad خود ببینید ، و محدوده دید تلسکوپ به طور خودکار به همان موقعیت صحیح در آسمان شب  تنظیم می گردد.

تصویر-برنامه تلسکوپ  StarSeeker 130 GoTo Reflector  مناسب برای مبتدیان و منجمان نیمه حرفه ای.

با این حال، شما ابتدا باید کمی روی تهیه وسایل نجومی سرمایه گذاری کنید. تلسکوپ 130میلیمتری خود به تنهایی400  دلار برایتان هزینه در بر خواهد داشت. برای اینکه تلسکوپ  را به آیپد متصل کنید، همچنین می بایست 160 دلار صرف خرید ماژول کنترل تلسکوپ از طریق وای فای کنید (با نام StarSeek ) سپس، 10 دلار برای خرید برنامه ویژه ای او اس این ماژول که نسخه سومش در دسترس است (StarSeek 3) کرده و آن را روی آیپد خود نصب نمائید. زمانی که همه این پیش نیازها تهیه شد، تلسکوپ برای کار  نیاز به 12 باتری سایز AA  دارد که 8 تای انها برای خود تلسکوپ و 4 تا برای ماژول Wi – Fi مورد نیاز است؛ بنا به تجربه شخصی متوجه شدم که این تعداد باتری به سختی برای مدتی بیش از سه ساعت تماشای ستاره ها در آسمان شب دوام می آورد. اگر چه شرکت Orion برای این مشکل راه حلی اندیشیده   و یک آداپتور AC برای تلسکوپ را به قیمت 20 دلار به فروش می رساند، اما هیچ آداپتوری جهت استفاده  در ماژول Wi – Fi در بازار وجود ندارد. برای کار در محیط باز و برای مثال خارج از شهر،  منبع تغذیه ساخت شرکت اوریون با نام Dynamo Pro به قیمت 100 دلار موجود است که نوعی منبع تغذیه قابل شارژ بوده و  ولتاژ 12 ولتی آن انرژی کل سیستم را می تواند تامین کند

پس از متصل کردن ماژول Wi – Fi به تلسکوپ و اتصال بی سیم آن به آیپد، شما نیاز به پیکربندی یک ارتباط رمزگذاری شده بین ماژول و آیپد دارید. این کار از طریق یک صفحه وب که ماژول Wi – Fi  آن را در اختیار دارد انجام می گردد.

پس از آن، شما تلسکوپ را با نشانه روی به سه مکان مختلف در آسمان با استفاده از رابط کنترلی که عبارت است از 4 فلش جهتی است تنظیم و کالیبره می کنید. در هر نقطه، مدارهای الکترونیکی تلسکوپ آنچه را در محدوده عدسی قرار دارد تجزیه و تحلیل کرده و دقیقا مشخص می کند تلسکوپ در چه مکانی از اسمان نشانه گرفته شده است .

البته کمی وقت گیر و پیچیده است که همه تنظیمات را به شیوه مورد نظر انجام دهید- برای من بیش از یک ساعت طول کشید. متاسفانه ، هیچ کتابچه راهنمای کاربر که گام به گام تمامی مراحل کار را تشریح کرده باشد وجود ندارد ، و من خودم جزوه های مختلفی را در این زمینه خواندم تا موفق شدم پروسه راه اندازی را به درستی انجام دهم.

با این حال ، زمانی که بالاخره آماده انتخاب یک شی برای مشاهده آن در برنامه StarSeek 3 روی آیپد شدم، نتایج مشاهده من ارزش آن همه تلاش و هزینه کردن را داشت. صدای موتور حرکت دهنده بخش اپتیک تلسکوپ شنیده می شد که می خواست لوله تلسکوپ را به سمت نقطه ای که من برایش مشخص کرده بودم هدایت کند و بر روی آن قفل شود. سپس تمام کاری که لازم بود انجام دهم فوکوس و تنظیم چشمی برای وضوح مناسب بود.

تلسکوپ قادر به حرکت دورانی تا 4 درجه در هر ثانیه می باشد و حدود 45 ثانیه برای نشانه روی سیاره ونوس ، ستاره قطبی و دیگر اشیاء در آسمان شب وقت می گیرد.

زیبایی ترکیب یک تلسکوپ با آیپد در این نکته نهفته است که نیاز به هر گونه دانش نجوم و یا دانستن نام علمی ستاره ها و سیارت، سیارک ها و دیگر اجرام سماوی را برطرف می کند، زیرا برنامه StarSeek 3 دارای یک پایگاه داده می باشد که دسترسی به بیش از 4000 جرم آسمانی را فراهم می کند. من به راحتی توانستم محل ستاره ها و سیارک های مورد نظرم را در طول سه شب و یک صبح زود مشاهدات نجومی خود بیابم.

StarSeek 3  همچنین اطلاعات غنی نجومی دیگری مانند توضیحاتی از اجرام سماوی ، عکس ها و مختصات ان ها را برای کاربر به ارمغان می آورد. نرم افزار را می توان درشب به رنگ قرمز درآورد، تا سبب کاهش دید شما در شب نگردد!

کلام آخر:StarSeeker  محصول شرکت Orion  راهی عالی برای تبدیل شما به یک ستاره شناس  و منجم است.

لينك مشاهده ویدئو

Sphero

محصول:  Orbotix

قیمت : 129.99 دلار (تاریخ عرضه اواخر سال 2011)

این وسیله ممکن است شبیه یک توپ لاکراس به نظر برسد، اما اسپیروی 5.9 اونسی محصول شرکت اورباتیکس به اندازه کافی از نظر تکنیکی حرف برای گفتن دارد که یک حرفه ای و خوره کامپیوتر را به هیجان آورد. در حالی که اکثر دستگاه های رباتیک دارای بازوها، پاها و یا چرخ زنجیر هستند، Sphero  فقط یک توپ است- که توسط یک لامپ LED   قابل برنامه ریزی روشن می شود و از طریق دستوراتی که از طریق دستگاه شما و از طریق بلوتوث دریافت می کند روی زمین قل می خورد!

تصویر- توپ رباتیک Sphero را می تواندپ توسط دستگاه های IOS و آندروید کنترل کرد.

در داخل توپ یک روبات پیچیده چرخدار با پردازنده ARM3، ژیروسکوپ ، مغناطیس سنج و شتاب سنج تعبیه شده است. همانطور که ربات کوچک در داخل توپ حرکت می کند، توپ در همان جهت قل می خورد. توپ با یک جفت باتری یون لیتیومی تغذیه می شود.

Orbotix  برای استفاده بهتر از این توپ یک اپلیکیشن کنترلی برای برخی محصولات پرطرفدار اپل همچون آیپد، آی فون و آی پاد تاچ، و همچنین تلفن های همراه و تبلت های مجهز به سیستم عامل آندروید ارائه کرده است. یکی از اساسی ترین برنامه ها، رابط کاربری Drive است که یک کنترل پد مدور است که به شما اجازه می دهد تا به سوی توپ با استفاده از چرخش دستگاه خود به جلو و یا عقب نشانه رفته و سبب حرکت توپ به جلو یا عقب شوید! (درست مانند کنترل از راه دور) این ساده ترین نرم افزار برای استفاده از توپ است، با این حال ، همین عمل به ظاهر ساده نیز نیاز به کمی تمرین داشت تا بتوانم توپ را طوری به حرکت درآورم که به پایه صندلی و دیگر اشیا برخورد نکند.

Draw and Drive نیز اپلیکیشن جالب دیگری است که درون خود یک صفحه خالی برای طراحی یک مسیر توسط کاربر دارد که پس از طراحی آن Sphero آن را دنبال خواهد کرد!. من مسیر را اینگونه تعریف کردم که توپ ابتدا محیط یک مربع را بپیماید و سپس حرکت مارپیچی را انجام دهد- و توپ آن دستورات را دقیقا دنبال کرد.

برخی از ما که از برنامه نویسی نمی ترسند می توانند از طریق ابزار های برنامه نویسی قدرتمند از این توپ رباتیک یعنی Sphero  کارهای جالب توجه دیگری نیز طلب کنند. اول، برنامه اصلی شرکت سازنده به شما اجازه می دهد تا یک سری از دستورات متنی را برای توپ با هم ترکیب کرده و دستورات لازم را صادر کنید. از طرف دیگر، Blox  را داریم که یک زبان شی گرا یا ویژوال است که به شما اجازه می دهد ماژول های کد از پیش ساخته شده را درون برنامه قرار دهید—آنهم به شکل آیکون—تا کارهای خاصی را با آن به انجام برسانید مانند دستور به توپ برای حرکت مستقیم رو به جلو، حرکت به راست یا توقف. به هر صورت که بخواهید.

در نهایت ، توپ دارای SDK باز برای IOS و آندروید است، بنابراین برنامه نویسان مستقل می توانند برنامه هایی جهت هر چه سرگرم شدن بیشتر با این توپ یا بازی های ویژه Sphero را عرضه کنند. به گفته پل بربریان ، مدیر عامل شرکت Orbotix ، برخی از پروژه های که شرکت در حال کار رویش است شامل تنیس ،پینگ پونگ و بی حرکت ماندن توپ در سراشیبی است. علاوه بر این ، Orbotix در حال کار بر روی یک رابط صدا برای Sphero. است تا با فرامین صوتی نیز توپ حرکت کند.

در حالی که من Sphero را با آیپد، آی فون و آی پاد تاچ امتحان کردم ، در این میان آیپد را ترجیح دادم، به این خاطر که می توان ظاهر و محل دایره کنترل که دستورات مربوط را به دستگاه می فرستد سفارشی نمود.

واکنش ربات به دستورات من سریع و بدون هرگونه تاخیر قابل مشاهده بود. توپ روی اکثر سطوح خوب و روان حرکت می کرد (هر چند روی فرش های زبر و ضخیم کمی کند حرکت می کرد) و اگر من هم سریع بر روی یک سطح نرم و صاف دستور به حرکت توپ می دادم، Sphero  قبل از حرکت کمی روی سطح می لغزید و اصطلاحا بکسوات می کرد! محدوده کنترل ربات زمانی که با آیپد کنترل ان را بدست دارید به حدود 50 فوت محدود می شد، باتری آن نیز برای مدت یک ساعت  حرکت مستمر توپ روی سطح کفایت می کند.

کلام اخر:Sphero  در حال حاضر تنها برای سفارش دادن در دسترس شماست و هنوز عرضه نشده که با توجه به اعلام شرکت ” اواخر2011″ عرضه می شود (با توجه به وب سایت رسمی شرکت عرضه کننده) و  بسته خرید شامل توپ رباتیک ، شارژر القائی و بازی ها و برنامه ها رایگان هست. من که این ابزار را بسیار سرگرم کننده و یکی از اعتیاد آور ترین کارهایی که شما می توانید با آیپد انجام دهید یافتم.

لينك مشاهده ویدئو

منبع: ComputerWorld

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *