اپلیکیشنی برای آوردن عکس های قدیمی به زمان حال! (آیفون)

اپلیکیشنی برای آوردن عکس های قدیمی به زمان حال! (آیفون)
  • 1390/10/12
  • مهران
  • 0

در دنیای تلفن های همراه با دوربین های دیجیتال 8 مگاپیکسلی و دوربین های معمولی که چنان عکس هایی با رزولوشن های بالا می گیرند که بهتر از زندگی واقعی به نظر می آیند، دوربین فیلم برداری مانند نطفه ای است که پیش از تولد در حال مرگ است. فرض کنید سال هاست از یک دوربین فیلمبرداری استفاده می کنید و نمی خواهید تمام خاطرات با ارزشی که با آن دوربین ثبت کرده اید را از دست بدهید. نهایتا، این که شما یک دوربین دیجیتال جدید تهیه کرده اید به این معنا نیست که همه آن عکس های قدیمی ارتباطی بادوربین جدیدتان ندارد!

ShoeBox نرم افزاری است که دقیقا به همین علت نوشته شده و درiTunes App Store قرار داده شده است. این برنامه به کاربران امکان می دهد تا به راحتی عکس های قدیمی خود را گرفته، با دوربین آی فون اسکن نموده و همه آن تصاویر را با خیال راحت در Cloud ذخیره نمایند. حتی اگر شما این کار را به عنوان روشی برای جایگزینی عکس های فیزیکی استفاده نکنید، حداقل دانستن این مطلب که اگر اتفاق بدی برای آنها رخ دهد، یک نسخه امن دیجیتالی ذخیره شده در مکانی دیگر را خواهید داشت برایتان خوب است.

یکی از چیزهایی که نیاز به یادآوری دارد این است که تصاویر ارسالی به سایت سازنده ی نرم افزار به صورت عمومی در دسترس می باشند، آنها این مورد را در خود نرم افزار نیز متذکر شده اند. اگر نمی خواهید تصاویرتان توسط افراد دیگر دیده شوند، این برنامه برای شما مناسب نیست. برعکس اگر می خواهید تصاویرتان به صورت عمومی در معرض دید همه مردم جهان باشد، عملکرد این برنامه در این زمینه فوق العاده است.

نصب و راه اندازی

ShoeBox به صورت رایگان در فروشگاه آیتونز در دسترس است. به فروشگاه آیتونز رفته و دنبال عبارت “ShoeBox” بگردید و یا برای دانلود مستقیم اینجا را کلیک کنید.

پس از نصب برنامه، باید یک حساب کاربری ShoeBox ایجاد کنید. ساختن یک حساب کاربری آسان است. شما می توانید هم با نام و آدرس ایمیل تان یک حساب جدید داشته باشید، و هم با حساب کاربری فیس بوک خود ثبت نام کنید. هر روشی را انتخاب کنید، ایجاد و راه اندازی حساب شما سریع و بدون دردسر است.

 

اسکن عکس ها

اسکن عکس ها در این نرم افزار بسیار آسان است. کافی است گزینه اسکن در وسط صفحه نمایش را انتخاب کرده و عکس خود را در جایی که روشنایی خوبی داشته و هیچ تابشی روی تصویر نباشد قرار دهید. آی فون خود را بر روی تصویر نگه داشته و روی دکمه اسکن کلیک کنید. مطمئن شوید که تصویر را قبل از عکاسی به درستی تنظیم کرده اید.

پس از عکاسی، برنامه بخشی از تصویر را جهت برش نشان خواهد دهد. این جا جایی است که شما قادر به حذف پس زمینه ی تصویر هستید تا آن را تا حد امکان تمیز نمایید. برای بریدن تصویر کافی است کادر اطراف تصویر را بکشید. هنگامی که بر روی یکی از گوشه های برش کلیک کنید، برنامه به طور خودکار آن قسمت را بزرگنمایی می کند، با این کار می توانید عمل برش را به دقت انجام دهید.

پس از اتمام مراحل برش، گزینه ای جهت چرخاندن تصویر به میزان 45 درجه نشان داده می شود. این کار این امکان را به شما می دهد تا اگر عکستان در ابتدا به صورت پهن گرفته شده آن را به همان صورت نگه دارید.

آخرین مرحله به اشتراک گذاری و نوشتن توضیحات برای تصویر تان است. می توانید در توضیحات افرادی که در این عکس حضور دارند و زمان و مکان گرفتن عکس را وارد کنید. می توانید تصویر را در فیس بوک و توییتر نیز به اشتراک بگذارید. همانطور که قبلا اشاره شد، تصویر تان می تواند در سایت نرم افزار بی هیچ دلیلی، در معرض عموم باشد.

مشاهده ی عکس ها

این برنامه تمام تصاویر شما را برای دسترسی آسان در آینده نگه می دارد. در پایین صفحه، بخشی به نام “My Shoebox”وجود دارد. در این قسمت می توانید همه تصاویر اسکن شده تان را ببینید. می توانید تصاویر را بر اساس افرادی که در آنها حضور دارند و یا تگ هایی که زمان ایجاد به آنها زده شده مرتب کنید.

همچنین می توانید صفحه تصاویر برجسته را برای دیدن برخی از بهترین اسکن های انجام شده توسط کاربران دیگر مشاهده نمایید. در این صفحه برخی تصاویر جذاب هم به چشم می خورد، با این حساب محلی جالب برای گشت و گذار می باشد!

نتیجه گیری

اگر شما عکس ها قدیمی بسیاری دارید که گرد و غبار رویشان نشسته، و یا به دنبال راهی آسان برای قرار دادن تمام عکس هایتان روی Cloud هستید به طوری اگر اتفاقی برای نسخه های فیزیکی آنها افتاد یک کپی روی فضای Cloud برای خود داشته باشید، نرم افزار ShoeBox ارزش چک کردن را دارد. اگر نمی خواهید دیگران عکس های تان را ببینند، این برنامه مناسب شما نیست، اما اگر اهمیتی برایتان ندارد، و یا حتی ترجیح می دهید عکس های خود را به همه نشان دهید، توصیه میکنیم این برنامه را دانلود نمایید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *