مصاحبه ی GS با کارگردان Dark Soul قبل از انتشار بازی

مصاحبه ی GS با کارگردان Dark Soul قبل از انتشار بازی
  • 1390/10/15
  • ميثاق جراحي
  • 0

حال که بهترین بازی امسال یک عنوان نقش آفرینی خوب شد، تصمیم گرفتم مطلبی مربوط به عنوانی دیگر در این سبک که رقیبی جدی برای این بازی یعنی Skyrim بود، تهیه کنم. بازی سوم شخص و فوق العاده ی Dark souls  که عنوانی جنجالی و شاهکاری کلاسیک در سبک نقش آفرینی است، با آرمان هایی متفاوت از سری قبلی یعنی Demon Souls  وارد عرصه ی جدید شده و  بگذارید این تغییرات را از زبان سازنده ی بازی بشنویم. پس از خواندن مطلب، منتظر مطلبی دیگر از این بازی باشید که قرار است از دیدی متفاوت به این بازی نگاه شود. با ما همراه باشید…

مصاحبه ی زیر قبل از انتشار بازی Dark soul توسط Game Spot  از کارگردان این اثر Hidetaka Miyazak

 صورت گرفته که خلاصه ی آن را به صورت ترجمه شده می بینید :

 

GameSpot

چرا شما می خواستید  Dark soul را متفات تر از Demon soul خلق کنید؟

Hidetaka Miyazak

من می خواستم نمونه ای جالب تر از گذشته را خلق کنم  و ایده های جالب  و نا تمام در  سبک نقش آفرینی علت اصلی این کار بود

البته وجود ویژگی ها و طراحی های جدید در بازی هم هست که مثل Demon’s Souls محدود و کمی خشک نیستند. به همین دلیل ما می خواهیم به امتحان کردن چیز های جدید بپردازیم  و نگاهی گسترده  و عمیق تر  به  این سبک بازی ها داشته باشیم، که آن را کاملا نو و تازه جلوه میدهد.

نظر شما درباره  به کاربردن عناصر و آرمان های اثر قبلی  چیست؟

 Demon’s Souls  برای من تجربه ای خوب بود اما آن چیزی که  در بازی  انتظار داشتم تا به  بازیکن القا شود  بوجود نیامد . تنوع خیلی مهم است که در Demon’s Souls به ندرت دیده می شد.

به همین دلیل تصمیم گرفتم از ابزار هایی نو و جدید  در این بازی استفاده کنم تا بتوانم یک اثر منحصر به فرد خلق کنم و مبارزات با پویایی بهتری همراه  باشند. خلق دنیایی خیالی  که برای همه قابل درک باشد.

 یک سری عناصر در Demon’s Souls قابل فهم نبود و مشکل بود تا بازیکن با این بازی ارتباط برقرار کند.  آیا در DS از این مشکلات دیده می شود یا خیر؟

در داخل تیم  درخواست ها و مشاوره هایی صورت میگرفت و نتیجه ی گفتگو،  ایجاد حالت های گوناگون در رابطه با سیستم کلی بازی بود، معمولی، سخت و  آسان.

 جواب به این سوال و طرح یک سیستم حالت مناسب برای بازی کمی دشوار بود، چون ایجاد مانع برای بازیکن یا سخت کردن بازی به راحتی امکان دارد ولی این امر ممکن است بیش از حد به بازی صدمه بزند. ولی ما سعی داریم  تا تمامی کار ها را به بهترین نحو تمام کنیم که این بخشی از آن است که در Demon’s Souls قابل بینش  نبود. ولی در کل  بازی  باید دشوار و سخت باشد  تا بازیکن بتواند  با کسب یک هدیه در روند گیم پلی که می تواند یک تجربه یا ایتم باشد، و ایجاد بهترین انتخاب، احساس رضایت کند.

با توجه به اولین اطلاعات و پیش نمایش هایی که از بازی منتشر شد، به نظر می رسد Dark souls خیلی سخت تر از Demon’s Souls است و این امر ممکن است بازیکن را از ادامه دادن بازی سرد کند و نسبت به بازی موضع بگیرد.  به نظر شما این یکی از آن دلایل درک بهتر بازی است ؟

همانطور که اشاره کرده بودم، راه های مختلفی برای ایجاد دشواری وجود دارد،  اما به نظر من  ایجاد حالت های بازی باید آن گونه سخت باشد که بازیکن را بیشتر به حرکت وا دارد  نباید  به قدری آسان باشد که  لذت آن از بین رود . حال این به سطح مهارت شما بستگی دارد که چقدر این سختی را احساس کنید.

 من می خواهم  بازیکن  سطح مهارت های خود را بسنجد نه اینکه فقط چون سخت است بازی کند ! بله  Dark souls خیلی سخت تر است اما تجربه بازیکن در ایجاد سختی یا عدم آن خیلی مهم خواهد بود.

آیا محدودیتی در حمل سلاح و آیتم ها در بازی وجود دارد؟

اگر از جنبه دشوار به بازی نگاه کنیم، در حالت استاندارد  شما یک سپر و یک شمشیر دارید که همین سپر دربازی برای شما مزایای زیادی دارد و استفاده از این سلاح با توجه به تجربه ی بازیکن میتواند هم سخت باشد هم آسان. حال اگر به سلیقه ی  بازیکن شیوه ی دیگری برای مبارزه  انتخاب شد، ممکن است بازی دشوار شود و بازیکن خود باید بسنجد چگونه و چه چیز برای مبارزه لازم است.

 
آیا انتخاب های دیگری مانند انتخاب دوست یا دشمن و یا حقه زدن و سایر موارد مشابه  در بازی وجود دارد؟

بستگی به دید شما در بازی دارد. شما میتوانید از تجاربی که در طول بازی بدست آوردید  در این زمینه استفاده کنید. هر کسی به نوعی گفته های خود را بیان میکند و  یک دوستی برقرار میکند، این به شما بستگی دارد که با او صحبت کنید، دوست شوید یا به راحتی از آن بگذرید

البته در بخش چند نفره شرایط خیلی بهتر است و شما میتوانید گفتگوی متنی  با غیر متنی داشته باشید که ما در حال حاضر در حال بوجود آوردن این استاندارد ها هستیم. اما باید توجه کرد که حالت تک نفره نیز در نوع خود برای  گفتگو ها جالب هستند.

آیا امکان حمل و نقل توسط اسب و سایر حیوانات وجود دارد؟امکان پرداختن به کار های آموختنی در طول بازی و یا هر اصلی که در بازی های نقش آفرینی مشابه دیده ایم چطور؟

شاید به این یک مورد یعنی اسب و سایر حیوانات برای رفتن از بخشی به بخش دیگر برخورد نکنید، اما امکانات جالبی در طول بازی وجود دارد که می توانید از آن لذت ببرید.

یک سری از ویژگی ها همانند  اضافه  کردن  وسایل  و ابزار مورد نیاز  به منوی ابزار قابل استفاده و  هم چنین بدست آوردن گنج ها و اقلام قیمتی  که در سری  قبلی یعنی Demon’s Souls  وجود داشت، در   Dark soulsنیز وجود دارد؟

این عناصر در سری بازی های نقش آفرینی جزو نکات کلیدی به حساب می آیند و باعث تنوع در بازی می شوند. حال این امر در Dark souls  بسیار فراتر  رفته و  بازیکن با بازی Dark souls تجربه هایی بهتر از سری قبل را  بدست می آورد.

آیا کلاس ها و نژاد های بیشتری نسبت به قبل در این بازی وجود دارد؟

نوع گروه  و کلاس ها همانند قبل  است ولی  تغییراتی کرده.  آزادی بیشتر در استفاده از قدرت ها و ایجاد یک سری کار ها که امکانات خوبی هم  به بازیکن می دهد، از جمله ی آنهاست.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *