ویزگی های یک وبسایت خوب

ویزگی های یک وبسایت خوب
  • 1390/10/25
  • ITTeach
  • 11

داشتن یک وب سایت خوب فاکتور بسیار مهمی برای جذب بازدیدکننده,نگه داشتند بازدید کننده و همچنین سئو است.

سئو در حال حاضر از معنای لغوی ان بسیار فراتر رفته و به جایی رسیده که دیگر فاکتورهای موتورهای جستوجو براساس رفتار کاربران چیدمان پیدا کرده.

در این وضع داشتن یک وبسایتی که تمامی ویژگی های یک وبسایت موفق را داشته باشد میتواند به شما کمک بسیار زیادی بکند. اما سوال اینجاست که این فاکتورها چه هستند؟ چه ویژگی هایی باید سایت ما داشته باشد تا بتوانیم بگوییم سایت ما موفق است؟ در این پست به این موارد پاسخ خواهیم داد.

دامنه‌ی خوب

یک دامنه ی خوب بهترین راه به یاد ماندن است.خیلی ها فکر میکنند دامنه های 3 حرفی که ان 3 حرف عدد هم باشد خیلی خوب است . راحت در یاد کاربر میماند در صورتی که اینطور نیست بلکه سایتی دامنه اش در یاد کاربر میماند که با به یادآوردن ادرس سایت موضوع انهم به خاطر بماند.یک مبحث مهم در سئو مرتط بودن ادرس با محتوا است. هیچ ادرس نمیتوانید پیدا کنید که شماره در ان داشته باشد و ارتباط موضوعی هم با محتوا داشته باشد.

بزارید با یک مثال ساده و کاربری موضوع را بهتر روشن کنیم.برای شما ممکن است پیش امده باشد که در گوگل موضوعی را جستوجو کنید و به سایت های انگلیسی بربخورید مثلا شما جستوجو میکنید دانلود با نتایج به این شکل روبه رو میشوید:

 

مشاهده میکنید که گوگل کلمه ی شما را شناسایی میکند و به انگلیسی هم ان را نمایش میدهد.این در ادرس سایت شما میتواند بسیار موثر باشد.

لوگو

شاید به نظر زیاد مهم نباشد اما در اصل خیلی مهم است.لوگوی شما معرف سایت شماست. سایت بدون لوگو معنا ندارد زیرا لوگوی سایت به عنوان نشانی از سایت شما در همه جا خواهد بود و همیشه زمانی که یک بازدید کننده لوگوی شما را در سایتی دیگر میبیند سای شما را به یاد می آورد.لوگوی طراحی شده برای شما باید یا دارای یک بار معنای خاص مرتبط با موضوع سایت شما باشد و یا باید به اندازه ای خاص باشد که بتوان تفاوت ان را حتی وقتی که با موضوع سایت مرتبط نیست احساس کرد.پس بهتر است همان ابتدای کار برای خود یک شرکت طراحی انتخاب کنید و از انها بخواهید که کار طراحی شما را انجام دهند.

قبل از ان که کسی سوال کند شما پاسخ بدهید

زمانی که شما در فکر راه اندازی یک وبسایت هستید,باید تمامی جوانب را مدنظر داشته باشید یکی از این بخش ها نیازهای کاربران شماست.شما نباید به کاربر اجازه بدهید که فکر کند شما یک انحصار طلب هستید بلکه باید فکر کند شما کسی هستید که دانش خودتان را برای همه میخواهید. زیاد هستند سایت هایی که ادعای آموزشی بودن دارند اما به قدری بار محتوایی انها ضعیف است که به نظر میرسد انها از قصد مطالب خود را ناقص مینویسند که باعث شود کاربر از انها تقاضای اطلاعات بیشتر کند.بیشتر کاربران اصلا به فکر درخواست توضیحات بیشتر نیستند.انها مطالب را میخوانند اگر کامل بود استفاده میکنند و شما و سایت شما را به عنوان یک مرجع خوب شناسایی میکنند اما اگر مطلب کافی نباشد و تنها باعث شود تعداد سوال های ایجاد شده برای انها بیشتر شود خاطره ی خوبی از شما در ذهن انها نخواهد ماند.

یا مثلا با شما تماس میگیرند و سوال میپرسند در مورد یک موضوع خاص اگر شما یک پاسخ کوتاه بدهید که یعنی با من همچنان در تماس باش تا اطلاعات بیشتر بدهم در عمل باعث میشود کاربر شما را یک خسیس شناسایی کند اما اگر یک سوال یک خطی را کامل و جامع توضیح دهید و موضوعی را باقی نگذارید شما بهترین فرد خواهید شد و کسی خواهید بود که دوست دارد به اشتراک بگذارد.

طراحی خوب

وقتی کسی وارد سایت شما میشود اولین موضوعی که نظر انها را به خود جلب میکند شکل ظاهری سایت شماست. کم هستد کسانی که فقط محتوا برایشان مهم باشد و بعد از محتوا سراغ شکل ظاهری بروند خیلی کم.

بسیاری از کاربران اگر سایت شما را خسته کننده , تکراری و سردرگرم کننده بیابند ان را بسته و به سراغ سایت بعدی میروند و این باعث میشود که نه تنها ان یک بار بلکه برای یک مدت و شاید همیشگی شما یک بازدید کننده را از دست بدهید چون همه ما انسان هستیم و خاطره ی بد در ذهن ما خیلی خوب میماند در صورتی که شاید برای ایجاد یک تصویر مثبت و همیشگی خیلی کار سختی در پیش رو دارید.

دسترسی آسان

سایت شما نباید کاربر را گیج کند که خوب من میخوام یک مطالب را پیدا کنم چه کار کنم؟ کجا سرچ کنم؟ کدوم بخش؟

اینها همه سوالاتی است که شما باید مدنظر داشته باشد اگر شما طراح نیستید این سوال هارا حتما با طراح خود در میان بگذارید.

در طرف دیگر قضیه وارد یک سایت میشوید هزاران لینک جلوی شماست 3 سایدبار.کاربر وقتی اینها را ببینید کاملا گیج میشود حالا از شانس بد شما اگر چیزی که بازدید کننده به دنبال ان است در اخر همه باشد اخرین دسته بندی شما ان چیزی باشد که بازدید کننده میخواهد دیگه واقعا باید یک فکر جدی بکنید.

با کاربران خود در ارتباط باشید

نظر خواهی از کاربران بهترین نمونه ی این موضوع است هر چند وقت یک بار نظر کاربران خود را در مورد سایت و یا موضوعات دیگر مورد سوال قرار دهید و بر اساس همان نظر سنجی یک پست بنویسید و به بررسی کلی بپردازید حتی سعی کنید در پست خود از چند نظر به طور خاص اسم ببرید و انها را نقد و بررسی کند در این صورت کاربر میفهمد که شما واقعا ارزش قائل هستید برای او و نظر او در نتیجه شما یک بازدید کننده ی ثابت و همیشگی به دست می اورید.

اخرین و مهم ترین: از دل کاربر بنویسید

خیلی مهم است که کاربر باشد نه نویسنده. خواننده باشید نه نویسنده. شما باید از دید یک کاربر بنویسید باید از یک یک خواننده بنویسید یک خواننده ی تازه کار که برای اولین بار میخواهد در مورد پست شما بخواند.اگر شما خیلی سطخ بالا بنویسید طیف عظیمی از بازدید کننده های خود را از دست خواهید داد چون همه که همه چیز را نمیدانند.

اگر خیلی سطح پایین بنویسید یک کاربر سطح بالا که میخواهد پست شما را بخواند برای تکمیل دانش خسته میشود و فکر میکند که دارد کتاب داستان  میخواند

نوشتن مانند امتحان است که شما وقتی میخواهید سوال طرح کنید باید برای ضعیف ترین دانش اموز و بهترین دانش اموز سوال طرح کنید حتی برای یک دانش اموزش متوسط.از انجایی که پدر خود من معلم هستند برام این موضوع خوب جا افتاده که نوشته خیلی شبیه امتحان هست هر کسی توی امتحان موفق نمیشه هرکسی هم هم نویسنده نمیشه.

شما وقتی شروع میکنید به نوشتن باید از جایی شروع کنید که منی که برای اولین بار است اسم موضوع پست شما را شنیده ام بفهمم درمورد چه چیز هست و در اخر دوستی که قبلا هم اسم موضوع را شنیده و حتی تخصص اوست هم راضی سایت شما را ببندد و یک تشکر هم در پایان از شما بکند.

 ارسال شده توسط: امیرسینا زمانیان

سئوموز فارسی | www.SEOmoz.ir
دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 11 دیدگاه
  1. سلام
    دامنه گویا آیتی زیاد جالب نیست ولی من یکی عاشق لوگوتونم
    سوالی واسم پیش اومد چرا favicon سایتتون با لوگوتون فرق داره
    خداییش اگه لوگو رو بزارید خوشکلتره تازه شناخته تر میشید
    __________________________________________
    راستی خواهشی ازتون دارم میدونم شما نویسنده این مطلب نیستید ولی اگه میشه به سایت ما هم سری بزنید ببینید سردرگم یا جوری نیست دیگه خلاصه نظر خودتون رو واسم بنویسید چون واقعا نظرتون واسم مهمه

    1. با سلام
      بنده تا اون حد نيستم كه كارشناسي كنم
      اما فقط پيشنهادم رو ميدم
      اندرويداپز سايت خوبيه به شرط اينكه قالب خوبي براش طراحي بشه و سياستي رو پياده كنه كه بتونه در سايتهاي مختلف لينك خودش رو جاي بده
      و بتونه مطالب جديدي رو هر روز يا هر هفته سه مطلب رو ارائه بده
      سايتتون موضوعش خيلي خوبه
      نياز وب رو و كساني كه اندرويد دارند برطرف ميكنه
      اميدوارم موفق و پيروز باشيد … .

  2. سلام خسته نباشید
    بنده سایتی راه اندازی کردم
    هدف بزرگی دارم
    اما می خوام با راه های درست جلو برم
    می شه از سایت بازدید کنید و راهنمایی کنید که چه چیزی کم داره

    1. نیاز که:
      خوب اول بازدید کننده ای که است سایت خارج نشه
      ثبت نام داشته باشم
      چجور مطالبی در سایت قرار بدم که جذابیت داشته باشه

  3. آقا کلاً ( سءو ) یعنی چه؟
    ممنون
    اگه میشه یه ایمیلم بفرستید و اگه هم نمی خواین همین جا جواب بدهید. 🙂

  4. ممنون از شما و مطالبتون عالیتون
    همیشه استفاده میکنم خیلی کمکم کرده سپاس

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *