هشدار ! مراقب چت باکس فیسبوک باشید

هشدار ! مراقب چت باکس فیسبوک باشید
  • 1390/10/26
  • علیرضا
  • 9

شبکه اجتماعی فیسبوک قابلیت های زیادی دارد که یکی از آنها چت میباشد . از طریق چت باکس فیسبوک شما میتوانید با دوستان خود ارتباط برقرار کنید و به گپ زنی مشغول شوید . اما اگر یکی از دوستان شما مورد حمله قرار گیرد ، این قسمت و سایر قسمت های فیسبوک میتوانند فوق العاده خطرناک باشند .

نوع جدیدی از حملات در فیسبوک به راه افتاده است که ممکن است خطر آن متوجه شما نیز بشود . پس با دقت این مطلب گویا آی.تی را مطالعه کرده و به موارد اشاره شده توجه کنید . آقای “دیوید یاکوبی” یکی از متخصصین آزمایشگاه امنیتی کسپرسکی در مورد این تهدید جدید در بلاگ این شرکت توضیح میدهد .

در طی این حمله شما نه تنها اطلاعات کاربری خود را از دست میدهید ، بلکه اطلاعاتی نظیر شماره کارت اعتباری خود را نیز از دست خواهید داد . روش کار این حمله بدین شکل است که در چت باکس فیسبوک پیغامی را نشان میدهد که ظاهرا از طرف تیم امنیتی فیسبوک است . متن هشدار به این شکل است : ” آخرین هشدار : اکانت فیسبوک شما به دلیل اینکه چند نفر شما را گزارش کرده اند ، خاموش خواهد شد . لطفا اطلاعات امنیتی اکانت خود را دوباره تایید کنید ” . سپس لینکی در مقابل این پیغام مشاهده خواهید کرد .


با کلیک بروی این لینک به صفحه ای ارجاع داده خواهید شد که ظاهری کاملا مشابه فیسبوک دارد . در این صفحه یک فرم در مقابل شما قرار دارد و از شما درخواست شده است که اطلاعات حساب کاربری خود را وارد کنید . اطلاعاتی نظیر نام ، نام خانوادگی ، آدرس ایمیل ، کلمه عبور ، سوال امنیتی ، پاسخ سوال امنیتی ، سرویس ایمیل ، کلمه عبور ایمیل ، کشور و تاریخ تولد . پس از اینکه شما روی دکمه Confirm کلیک کنید ، اطلاعات برای هکرها ارسال خواهد شد .

البته قضیه به همین جا ختم نمیشود . هکرها در پی یافتن اطلاعات کارت اعتباری شما نیز هستند . همین جاست که عمق فاجعه به شدت افزایش می یابد . در صفحه بعدی از شما درخواست میشود تا به منظور تایید هویت تان ، شماره کارت اعتباری خود را نیز وارد کنید .

پس از کلیک بروی دکمه Submit به صفحه بعدی خواهید رفت که در آنجا فرمی وجود دارد که باید اطلاعات کامل کارت اعتباری خود را نظیر نام ، نام خانوادگی ، شماره کارت ، نوع کارت ، تاریخ انقضای کارت ، کد امنیتی کارت ( CSC یا CVV ) ، آدرس ، شهر ، استان ، کد پستی و کشور را وارد کنید .

 

پس از اینکه به صورت کامل اطلاعات خود را تقدیم هکرها کردید ، آنگاه کار هکرها شروع میشود . آنها میتوانند خیلی راحت به حساب کاربری شما نفوذ کرده و با همین روش ، سایر دوستان شما را نیز به دام بیاندازند . در واقع پس از اینکه هکرها به اکانت شما نفوذ کردند ، نام کاربری شما را به Facebook Security تغییر خواهند داد . البته حروف A ، K ، S و T به صورت کد ASCII نوشته شده اند که در تصویر اول مشخص است . همچنین تصویر پروفایل شما نیز به لوگوی فیسبوک تغییر میکند . به همین روش سایر دوستان شما نیز فریب خورده و اطلاعات خود را فاش میکنند .

اما برای مقابله با این تهدید چه باید کرد ؟

1- توجه داشته باشید که فیسبوک هیچ نیازی به اطلاعات شما ندارد . در برخی موارد نیز که باید مراحل تایید امنیتی را انجام دهید ، دقت داشته باشید که حتما از طریق آدرس Facebook.com این مراحل را انجام دهید . 

2- از وارد کردن اطلاعات کاربری خود در هر وبسایت ناشناسی خودداری کنید . چون بدون شک به دردسر خواهید افتاد . 

3- به فیسبوک گزارش دهید تا مسئولین آن سریع تر مسئله را پیگیری کنند . 

4- اطلاع رسانی را فراموش نکنید . از هر طریقی که میتوانید این مطلب را به اشتراک بگذارید تا دیگر دوستان شما با مشکل مواجه نشوند . 

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 9 دیدگاه
    1. سلام .
      خواهش میکنم .
      البته اگه چتتون هم خاموش باشه ، بازم در معرض خطر قرار دارید . چون این پیغام در هر صورت ( چه چت شما روشن باشه چه خاموش ) به شما میرسه . ولی به هیچ وجه نباید بازش کنید .

      موفق باشید ……

  1. یعنی اگه کسی بخواد این فرم ها رو پر کنه به قول دوستمون خیلی شوته (اصن شوت از پشت منطقه 18).

    چه با کمال پر رویی پسوورد ایمیل رو هم میخواد از طرف =)) =))

    1. سلام رفیق .
      با صحبت هات موافقم . البته بعضی کاربران تازه کار هستن و خیلی راحت فریب میخورن . امیدوارم شما هم اگه فرد تازه کاری رو میشناسید ، اینطور حقه ها را واسش توضیح بدید که خدایی نکرده گرفتار اینطور مسائل نشه .

      موفق باشی …….

  2. ما که آخرش نفهمیدیم چرا این ها یی که دم از هشدار میزنن لینک سایت متخلف رو محو میکنن …

    1. سلام رضا جان .
      این دقیقا یکی از سوالاتی هست که واسه خودمم پیش اومده . نه تنها کسپرسکی ، بلکه تمام سایت های و بلاگ شرکت های امنیتی اینکارو میکنن . حالا دلیلش چیه ، خدا میدونه .

      موفق باشی ……

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *