آموزش مونتاژ عکس یک انسان به کمک افکت آب !

آموزش مونتاژ عکس  یک انسان به کمک افکت آب !
  • 1390/11/3
  • مهرداد ارجمندی
  • 4

 

چند روز قبل آموزشی بسیار جالب در اینترنت دیدم که در آن افکت آب را بر روی عکس آموزش داده بود ، با این حال آموزش بسیار کوتاه و مختصری بود از این رو بر آن شدیم که خودمان آموزشی جامع و کامل را در این باره بنویسیم و منتشر کنیم تا افراد بیشتری از این تکنیک استفاده کنند .

 

 

فایل های مورد نظر :

 

Creating a nice effect using water.psd

 

تصویر نهایی

 

 

 

قدم اول :

اول از همه شما به تصویر نیاز دارید . من تصویر مورد نظرم را در sxc.hu. پیدا کردم . صدها و بلکه هزارن عکس در آنجا قرار دارد پس بهتر است خوب بگردید تا تصویر مورد نظر خود را پیدا کنید .در اینجا می توانید تعدادی از آنها را مشاهده کنید :

http://www.sxc.hu/photo/956170

http://www.sxc.hu/photo/829826

http://www.sxc.hu/photo/604619

و همچنین من این را از istock گرفتم :

http://www.istockphoto.com/file_closeup/object/3907033_water_splash.php?id=3907033.

 

 

 

قدم 2:

سپس در قدم بعدی شما باید مرد را از پشت زمینه خارج کنید .با استفاده از ابزار Pen  یک خط به دور مرد بکشید . در مورد موهای او زیاد نگران نباشید چرا که به آن نیازی ندارد . این در مورد سایه ی دستان نیز صادق است.

 

 

قدم 3:

حالا که خطی را به دور او کشیدیم کلید های کنترل +اینتر را فشار دهید ( در سیستم مک از Command + Return استفاده می شود ) و به این ترتیب شما مرد را انتخاب می کنید .حالا یک پوشه جدید باز کنید . این فایل نهایی شما خواهد بود .آن را با مشکی پر کنید . بعد از اینکه پوشه جدید را باز کردید ، مردی را که سلکت کردید به کمک کشیدن به درون آن پوشه ببرید . باید چیزی شبیه به این را بدست آورید .

 

 

قدم4:

سپس در قدم بعدی می خواهیم یک پشت زمینه خوب به کار اضافه کنیم ، چرا که می خواهیم یک کار ساده را پیش از آغاز پیش رو داشته باشیم. من از یک تکسچر استفاده کردم و بر روی آن یک گرادیان قرار دادم. همچنین می توانیداز سایتهایی شبیه سایتی که معرفی کردم برای تکسچر مورد نظرتان استفاده کنید .

 

قدم 5:

حالا زمان آن رسیده که از افکت آب استفاده کنید . ابتدا باید تصویر مد نظر خود را پیدا کنیم. تعداد بسیار زیادی شبیه به چیزی که ما می خواهیم وجود دارد ، فقط باید آن را پیدا کنیم. به شما پیشنهاد می کنم از تصویری استفاده کنید که  به قدر کافی شفاف باشد و قطرات آب به خوبی در آن هویدا باشد . همچنین شما نیاز دارید که تعداد زیادی از آنها را پیدا کنید . من از آن سری استفاده کردم که شبیه به همانهایی بود که در sxc.hu و یا fotolia.com بود.

 

 

قدم6:

سپس قسمتهایی را که لازم ندارید ، حذف کنید .

 

قدم 7:

به سراغ channels  تصویر رفته و  channel ی که فکر می کنید بهترین کانتراست را بین اسپلاش و پشت زمینه دارد، انتخاب کنید .سپس این چانل را دابلیکیت کنید ، آن را قابل دیدن فرمایید و ( من به شخصه) چانل آبی را با فشردن آیکن چشم مخفی کردم . 

 

 قدم 8 :

حالا به Image – Adjustments – Curves بروید . در این حالت چیزی برای تغییر دادن در تصویر نداریم ولی با این حال تعداد زیادی از تصاویر هستند که کانتراست بین آب و پشت زمینه به این خوبی آشکار نیستند .

 

 

قدم 9 :

حالا بر روی چانلی که همین الان دابلیکیت کرده اید ، Ctrl + Click کنید . این کار باعث می شود که در اطراف حرکت آب یک سلکشن درست شود .

 

قدم 10 :

حالا RGB channel را با کلیک کردن بر روی تامبنیل آن انتخاب کنید و به پالت لایه ها بروید و Ctrl + J را فشار دهید تا سلکشن را در یک لایه جدید کپی کنید . بعد از اینکه این کار را کردید ، کپی حرکت آب را به محیط کاری خود بکشید .

 

 

 

قدم11 :

همانطور که مشاهده می کنید ، آب شفاف شد . من از این در قسمت راست استفاده کردم . کاری که شما الان باید انجام دهید این است که آن را آنقدر تغییر اندازه دهید که در سمت راست خوب به نظر برسد .

 

 

قدم12 :

همانطوری که مشاهده می کنید خیلی خوب به نظر نمی رسد و نیاز به کمی دستکاری دارد . ابتدا لایه را به پشت پسر ببرید و لایر ماسک را برای این حرکت آب فعال کنید و قسمتهایی از آن را که نیازی به آن نداریم ، با قلمو بکشید

 

 

قدم 13 :

خیلی عالی به نظر می رسد … می دانم . با این حال می خواهم کمی آن را بزرگتر کنم. یا کشیده تر . برای این کار فقط حرکت آب را دو بار دابلیکیت کنید و بر روی قسمتهایی را که لازم نداریم  ، ماسک بگذارید . در اینجا چیزی را که مد نظر است مشاهده می کنید  :

 

قدم 14 :

در قدم بعدی شما باید لایه ها را با یکدیگر ترکیب کنید و سعی کنید از رنگ مناسبی به کارتان ببخشید . برای این کار با تنظیماتColor Balance تا آنجا که می توانید کار را شبیه به چیزی که در اینجا مشاهده می کنید ، سفید کنید .  

 

قدم15 :

حالا دست دیگر را درست کنید .برای این کار از همان تکنیک و قدمهایی که استفاده کردم ، استفاده کنید . می توانید از تصاویر مشابه استفاده کنید و یا هر تصویری که دوست دارید و فکر می کنید به کمک آن کار ، زیبا و قشنگ می شود.

در اینجا می توانید ببینید که من چگونه این کار را انجام دادم  :

 

قدم 16 :

در قدم بعدی باید قسمت پایین پسر را بسازیم. این بار از یک تصویر حرکت آب استفاده کنید .همچنین شما نباید از یک تصویر استفاده کنید  از تعداد بیشتری استفاده کنید . سپس از همان تکنیک استفاده کنید . همچنین باید این تصاویری که دارید را بر بالای لایه پسر ببرید . آنها بر روی لباس پسر نخواهند آمد چرا که شما با دقت آن ها را ماسک کرده اید . درست شبیه به چیزی که اینجا مشاهده می کنید .  

 

قدم 17 :

قدم بعدی پاها است . یک بار دیگر از همان تکنیک استفاده کنید . به شما تصاویر بعد از تغییر حالت را نشان خواهم داد .اول پای چپ است .

 

 

قدم 18 :

حالا پای راست . از تصاویری شبیه به آن چیزی که ما استفاده کردیم ، برای پای چپ استفاده کنید .

 

قدم 19 :

قدم بعدی سر کارکتر است . به یاد داشته باشید که من فقط از تصاویر آب استفاده کردم. و هیچ افکت و یا حالت سه بعدی نداشت . همچنین سر کاملا ساده بود .

 

قدم 20 :

به شما تبریک می گویم ! شما از پس این افکت به طور کامل برآمدید . در اینجا یک امتیاز به شما می دهم که به کمک آن می توانید کار را بهتر انجام دهید . فقط کمی دستکاری و کمی تنظیمات دیگر می تواند تصویر شما را درست همانی بکند که می خواهید .

 

به این ترتیب کار امروز ما به پایان می رسد.

امیدوارم از این آموزش لذت برده باشید و تشکر فراوان از توجه شما .

منبع  : tutzor

 

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 4 دیدگاه
  1. ممنون.
    ولی میشه لطف کنین این آموزشارو با فرمت PDF هم بزارین؟
    آخه باید کلی وایستیم تا این همه عکس لود بشه آخرشم با این سرعت اینترنت یه سریاش لود نمیشه.تو PDF خوندن هم خیلی راحت تره.
    خیلی ممنون

    1. چشم آقا احسان من با مدیریت هماهنگ می کنم اگه ایشون اجازه بدن در خدمتتون هستم .

    2. با اجازه آقا مهرداد من تبدیلش کردم به PDF
      از این لینک دانلودش کن آقا احسان
      http://s2.picofile.com/file/7266131826/%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4_%D9%85%D9%88%D9%86%D8%AA%D8%A7%DA%98_%D8%B9%DA%A9%D8%B3_%DB%8C%DA%A9_%D8%A7%D9%86%D8%B3%D8%A7%D9%86_%D8%A8%D9%87_%DA%A9%D9%85%DA%A9_%D8%A7%D9%81%DA%A9%D8%AA_%D8%A2%D8%A8.rar.html

  2. ممنون از سایت بسیار خوبتون .
    از اموزشهاتون ممنونم.
    این روند رو ادامه بدین ممنون.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *