نگاهی به بازی “Unstoppable Gorg”

نگاهی به بازی “Unstoppable Gorg”
  • 1390/11/9
  • ميثاق جراحي
  • 0

درسال 1950،ترس و شایعه از  تهاجم بیگانه گان به زمینو تب فیلم های سینمایی همانند نسخه سال 1953 از جنگ در جهان، باعث شد صنعت فیلم سازی بر روی این نوع داستان ها تمرکز کند و پول خوبی از این قضیه به جیب بزند. پس از آن نوبت به بازی های یارانه ای رسید که آثار حمله ی بیگانه گان و غیره را در غالب های مختلف نمایش دهند.

 بازی “unstoppable gorgترکیبی از آن کلیشه های فضایی به همراه یک گیم پلی خوب در سطح بازی های “دفاع از برج” یا Tower Defence است، که آرمان هایش بسیار به آن چیزی که در این نوع بازی ها یعنی، بازی های “دفاعی” دیده ایم، نزدیک هستند.

این بازی برگشت به  دوران طلایی، اضطراب و استراتژی  مربوط به حملات بیگانه گان است. از قرار دادن شما در کنترل دفاع مداری به عنوانیک فرمانده  و ابتکار های شما برای جلوگیری از  مهاجمان فرا زمینی  که  برای از بین بردن بشریت تلاش  می کنند.

این بازی دارای آرمان های  سرگرم کننده یک  فیلم “حمله ی بیگانگان” و دارای لذتی اعتیاد آورد در بازی های “دفاع برجی” است که با زدن اولین شروع  برای انجام بازی، به شدت در آن فرو خواهید رفت.
جایی فراتر از نپتون ، ماهواره اکتشافی کشف سیاره X ، خانه ی تمدن و  پیشرفته بیگانه گان به نام Gorg، پیشنهادهایی را برای نابودی بشریت  می دهد و حمله به زمین آغاز می شود.

 

سربازان از زمین برای  زنده نگه داشتن بقا در برابر حمله ی بیگانه گان  قریب به اتفاق قربانیان، می جنگند.  داستان بازی به صورت  cutscenes  و در قالب اخبار های جاری و روزانه که از تلوزیون سراسری پخش می شود، روایت خواهد شد.

استفاده موثر  ترکیبی از قطعه فیلم آرشیوی و بیشتر جلوه های ویژه، کشتی های فضایی  با اشکال مختلف در هوا توسط رشته های گرافیکی و جز به جز،  صحنه و لباس های پوشیده شده  توسط بازیگرها و شخصیت ها در نشان دادن جنبه های خوب و بد داستان، پادشاه Gorg و فرمانده ی زمینی ، همه به خوبی و دقت طراحی و بازسازی شدند.

داستان اصلی بازی در 21 ماموریت خلاصه شده است، انسانیت، بیگانه گان، سواره ها، ماشین ها، روبات ها و هم چنین کشتی های فضایی و عناصر مکانیکی دیگر از جمله شالوده ی بازی را تشکیل می دهند. داستان بازی به خوبی شروع  و به خوبی به پایان می رسد و ارزش این را دارد که تا آخر آن بروید.

مانند بسیاری از بازی های دفاع برج ، Unstoppable Gorg یک مفهومی ساده دارد اما در عمل شما را به چالش می کشد. در هر ماموریت ، هدف اصلی شما برای محافظت از چیزی، اعم از یک معدن کوچک در سیاره ای دیگر، یک هتل لوکس معلق در هوا یا هر مکانی در نزدیکی ماه ، یا زمین به خودی خود، از نیرو های مخرب بیگانه است.

این جسم مرکزی است  که توسط حلقه های مداری احاطه شده  و چند نکته در مورد هر یک از این حلقه ها که در آن شما می توانید ماهواره هایی قرار دهید، که هر کدام کارایی خاص خود را دارند. خدمت های ماهواره های مختلف متفاوت است.  نشانه گیری توسط گلوله ، لیزر ، راکت ها  و یا عناصر دیگرهمانند برخی از آنها که می توانند پول تولید کنند. زیرا که شما می توانید  با استفاده از این پول و سرمایه ها، برای ساخت ماهواره های بیشتر اقدام کنید.

 برخی دیگر از اقدام ها با پول های بدست آمده می تواند شامل:  پوشش هایی برای حمایت ماهواره های دیگر، تعمیرات آنها، گسترش محدوده  ی خود  و یا اهدای مزایای دیگر قبل از هر نبرد، باشد. شما می توانید با دیدن انواع دشمنان در مورد اینکه  کدامین ماهواره و سلاح  را برای دفاع  انتخاب کنید، تصمیم بگیرید. این امر بازده را بالا می برد و درصد شما برای پیروز بیشتر خواهد بود.

نه فقط در این بازی بلکه در تمامی بازی های سبک “دفاع”، تاکتیک و استراتژی حرف اول و آخر را می زند. تصمیم شما برای انتخاب اولین ها با مقدار سرمایه ی اندک و اولیه بسیار مهم است. پس درست تصمیمی بگیرید چون با اولین حمله به راحتی قابل پیشبینی است که این نبرد را باختید یا خواهید برد.

 شما می توانید حلقه های مداری را در طول نبرد دستکاری کنید. به طور مثال با تغییر دادن مسیر این حلقه ها می توانید دشمن را غافلگیر کنید و با چینش درست و به موقع این حلقه های معلق، ضربه ی بیشتری به دشمن بزنید.
 
ماهواره  های متحرکی که در مسیر تعریف شده به صورت دوره ای چرخش دارند، بهتر از هر عنصر دیگری در بازی می توانند دفاع کنند. عنصر آزمایش آزمون و خطا قاونی است که روی عکس العمل های ماهواره ها تعریف شده، گاهی اوقات شما ممکن است دریابید که انتخاب  ماهواره ای به صورت سریع و بدون فکر و هم چنین اعمال تغییرات در چرخه ی بازی، می تواند به شکست شما منجر شود.

پس از هر شکست شما به نقطه ی آغاز بر می گردید و این باعث می شود بازیکن از ادامه ی بازی خسته شود، ولی این یک امر طبیعی در بازی های “دفاعی” است، شما باید پس از هر بار شکست درس بگیرید و تجربه کسب کنید و با شناخت عامل شکست، از محدوده ی حفاظتی خود دفاع کنید.

علاوه بر معرفی انواع ماهواره ها  و دشمنان جدید، بخش داستانی بازی شما را در موقعیت های مختلف قرار می دهد که از آسان به سخت رو به صعود هستند. نوسان های مختلف در گیم پلی و محدود کردن شرایط ها در طول بخش داستانی، به نفع بازیکنان نیستند و شما برای عبور از مراحل سخت و مشکل باید حسابی شکست بخورید و تجربه کسب کنید. موج های آخر هر مرحله معمولا سخترین هستند و اینجاست که شما باید بدانید چه باید کرد و از رها کردن سیستم دفاعی و تماشای اینکه قرار است چه اتفاقی بیوفتد، پرهیز کنید.
 
21 ماموریت اصلی بازی، به طور معمول در حدود شش یا هفت ساعت خاتمه می یابد، اما بخش های تنوع تر در این بازی علاوه بر داستان، می توانند شما را برای مدت ها سرگرم نگه دارند.

 انجام این بازی زیبا و انحصاری برای PC به همه ی افراد توصیه می شود.

اطلاعات اضافی :

Genre: Strategy-Tower Defense
Developer & Publisher: Futuremark Games Studio 

Minimum Requirements:
Windows XP SP3 / Vista / 7
Intel Pentium 4 (2Ghz) or AMD Athlon 64 (1.6GHz) processor or 

Better
nVIDIA 6600 or ATI X700, 256MB GPU memory or better
1GB RAM
1GB of Hard Disk Space
DirectX compatible sound card 

منبع  : GS

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *