دانلود افزونه فایرفاکس برای سوئیچ کردن بین پروفایل ها

دانلود افزونه فایرفاکس برای سوئیچ کردن بین پروفایل ها
  • 1390/11/10
  • محمدرضا ارجمندی
  • 0

 

 

اگر شما در فایرفاکس با پروفایل های مختلفی کار می کنید احتمالا به دنبال روش هوشمندانه ای برای راه اندازی آنها هستید. برخی از کاربران فایرفاکس ممکن است از کلید های میانبر برای راه اندازی پروفایل های خود بهره ببرند، برخی هم از قابلیت مدیریت پروفایل مرروگر با نام profile manager  ، یا استفاده از خط فرمان و همچنین استفاده از افزونه ای مانند Switchy

اگر در این زمینه تازه کارید، توصیه ام به شما این است که نگاهی به مقالات زیر بیاندازید که نقطه شروع خوبیست. فقط در همین حد بدانید که: اکثر کاربران فایرفاکس از قابلیت پروفایل ها برای جدا کردن فعالیت های مربوط به کار از فعالیت های خصوصی خود استفاده می نمایند. این مسئله موجب کاهش استفاده از حافظه مرورگر و در دسترس بودن بهتر آن می شود، و این فقط یکی از فواید آن است. مقالات زیر را بررسی کنید:

چگونه پروفایل های متعدد برای انجام کارهای متفاوت در فایرفاکس ایجاد کنیم؟

اجرای چند پروفایل به طور همزمان در فایرفاکس

Profile Switcher افزونه دیگری برای فایرفاکس است که شما می توانید از آن برای انجام امور مرتبط با پروفایل ها در فایرفاکس بهره بگیرید. می توانید به قابلیت های افزونه تنها با یک کلیک بر روی دکمه منوی فایرفاکس دسترسی داشته باشید. دو گزینه افزوده شده به منوی مرورگر یکی سبب راه اندازی مدیریت پروفایل ها می شود و دیگری پروفایل دیگر را فعال می کند. نام پروفایل فعلی نیز در نوار وضعیت مرورگر نمایش داده می شود. شما می توانید بر روی نام راست کلیک کرده تا منوی بسیار مشابه ای نمایش داده شود.

 

 

افزونه همراه خود یک دکمه دارد که شما می توانید  با عمل کشیدن و رها کردن توسط ماوس به یکی از نوار ابزار های فایرفاکس آن را همیشه جلوی چشم داشته باشید اگر ترجیح می دهید با افزونه Profile Switcher به این شیوه کار کنید.

گزینه open profile manager  اجازه می دهد تا قابلیت پیش فرض مدیریت پروفایل های  فایرفاکس در یکی از حالت های عادی یا حالت امن باز شود. شما می توانید از مدیریت پروفایل ها برای ایجاد ، تغییر نام ، حذف و یا شروع استفاده از پروفایل ها استفاده کنید. هر چند به خاطر داشته باشید که شرکت موزیلا تصمیم به حذف این ابزار از فایرفاکس و جایگزینی ان با یک لانچر خارجی دارد.

گزینه launch another profileبه شما اجازه می دهد تا یکی از پروفایل های موجود را به طور مستقیم از درون مرورگر وب فایرفاکس راه اندازی کنید. بسته به اینکه چگونه پروفایل های خود را پیکربندی کرده اید، ممکن است قادر به اجرای پروفایل های متعدد در یک زمان یا فقط یکی باشید. اگر پیکربندی دوم در کار باشد، قبل از اینکه بتوانید پروفایل جدیدی باز کنید نیاز به بستن فایرفاکس خواهید داشت.

افزونه Profile Switcher را می توان از منبع رسمی افزونه های موزیلا فایرفاکس دانلود نمود. نسخه ای از همین افزونه نیز برای کاربران ایمیل تاندربرد در دسترس است.

منبع: gHacks

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *