بسته آموزشی گویا آی تی : رسانه های اجتماعی (قسمت سوم :لیکندن )

بسته آموزشی گویا آی تی : رسانه های اجتماعی (قسمت سوم :لیکندن )
  • 1390/11/15
  • مهرداد ارجمندی
  • 7

 

به بخش سوم از بسته آموزشی گویا آی تی خوش آمدید . در این مقاله سعی داریم به سراغ سومین رسانه خودمان برویم : لینکدن .

حتما نام آن را بارها شنیده اید ولی ما قصد داریم اینجا به یک سری چیزهایی بپردازیم که قبلا از آنها بی خبر بوده اید .پس تا آخر همراه ما باشید.

به عنوان معبدی برای چتر ها و همچنین شبکه های اجتماعی ساده و معمولی ، لینکدن توانسته بیشتر از آنچه که از آن انتظار می رود جای خودش را باز کند . هرچند باید گفت در لینکدن استفاده های تجاری نقش بسیار مهمی  را دارد و این در حالی است که فیسبوک بیشتر برای در ارتباط بودن با دوستان و توییتر باری فالو کردن و مطلع بودن از اطرافیان است . به کمک لینکدن شما می توانید دفتر تجاری مجازی خود را داشته باشید و به کمک آن به سادگی فرصتهای زیادی را برای تجارت برای خود مهیا کنید .اینکه بتوانید خودتان را به عنوان یک کاربر قدرتمند در لینکدن مطرح کنید نیازمند آن است که بتوانید از تمامی امکانات این رسانه استفاده کنید و بتوانید حسابی در تجارت خود موفق شوید و این خودش نیازمند استفاده از تمامی و یا بیشتر برنامه های کاربردی است که می توانید در لینکدن آنها را داشته باشید .  

 

 

پروفایل خودتان را به کمک LINKEDIN ANSWERS تقویت کنید .

می توان گفت که ، در میان تمامی وب سایتهای پر بازدید کننده و شلوغی که فعالیت انسرینگ انجام می دهند ؛ لینکدن تنها سایتی است که به کمک آن می توانید به جواب سئوالات خیلی تخصصی و مهم خود برسید . یا برای خود اعتبار خیلی خوبی فراهم آورید.هنگامی که به سئوالی پاسخ می دهید و پرسش گر جواب شما را به عنوان بهترین جواب مشخص می کند ، شما یک امتیاز  “کارشناسی کردن ” دریافت می کنید که این به شما کمک می کند تا پروفایلتان بیشترو بهتر دیده شود . هنگامی که شما توانستید امتیاز کارشناسی یا همان “expertise point” بیشتری را بدست آورید ، پروفایل شما در مرتبه بالاتریدر زمینه و رشته شمت قرار خواهد گرفت . این به شما کمک می کند که بیشتر دیده شوید .

 

کیفیت جواب دادن در لینکدن به سه صورت ، هوشمندانه ، مودب و منظم می باشد. خیلی جالب است نه ؟ گاهی آدم شک می کند که این چیزها همه به اینترنت مربوط می شود !؟

 

 

ارتباطهای داخلی خود را زیر نظر داشته باشید .

لینکدن خودش یک ابزار جستجوی کار دارد ، ولی با این حال شما می توانید خودتان از سرویسی برای کمک به خودتان برای یافتن کار مورد نظرتان استفاده کنید .اسم این ابزار JobsInsider Toolbar  است. JobsInsider Toolbar  افزونه ای است که در فایرفاکس و اینترنت اکسپلورر قرار گرفته و شما را به سایتهای زیادی راهنمایی می کند . و همچنین به شما آدرس پروفایل لینکدن کسانی که در آن کمپانی ها کار می کنند را می دهد و شما می توانید برای پیدا کردن و استخدام در شغل مورد نظرتان به صورت مستقیم با خود آنها در ارتباط باشید .

 

هنگامی که JobsInsider Toolbar بر روی مرورگر شما نصب شد منتظر می ماند تا شما کارهایی را که در یکی از سایتهایی که از آن پشتیبانی می کند را مشاهده کنید ، این سایتها شامل سایتهای معروفی چون : Monster ، CareerBuilder ، Craigslist ، Dice و Vault می باشد . هنگامی که شما یم لیست را تماشا می کنید ، مرورگرتان به طور خودکار یک صفحه کوچک کناری باز می کند که در آن به شما ارتباط های لینکدنی اعضای شرکت را نشان می دهد .با کلیک بر روی نام کانتکت به پروفایل او می روید. سپس شما از آنجا می توانید برای شخص مورد نظر پیامی در رابطه با موقعیت فعلی تان و آن چیزی که می خواهید، بفرستید.

 

بلاگ خود را در پروفایل لینکدن خودتان به نمایش درآورید .

یکی از ساده ترین راه هایی که به کمک آن می توانید پروفایل لینکدن خود را جذاب و زیبا نشان دهید این است که وبلاگ خودتان را به آن لینک کنید . اینکه وبلاگ جذابی داشته باشید ، خود به خود کمک می کند تا وجه بهتری از شما به نمایش درآید. می توانید تجربیات خود را در هر زمینه ای شرح دهید ، اینکه یک وبلاگ نیز داشته باشید خیلی حرفه ای به نظر می رسد و بسیار خوش وجه است . می توانید در سمت راست پروفایلتان پرسپکتیوی از نما و پروفایلتان داشته باشید تا به همگان نشان دهید که چگونه فردی هستید .

 

در دایرکتوری برنامه های کاربردی لینکدن دو سری از برنامه های کاربردی وبلاگی موجود می باشد . اگر وبلاگ شما در وردپرس ساخته شده است ، اپلیکیشن وردپرس را به پروفایلتان اضافه کنید و مطمئن شوید که تیک گزینه ” نمایش بر پروفایل من ” را زده اید.

فقط کافی است URLوبلاگ خود را وارد کنید ، و انتخاب کنید که آیا مایل به نمایش پستهای اخیر هستید و یا فقط می خواهید آنهایی که به لینکدن تگگ کرده اید نمایش داده شود ( توجه داشته باشید اگر بلاگ شما تجاری نیست ، باید حتما از تگگ لینکدن استفاده کنید تا اطمینان حاصل کنید که فقط پستهایی که انتخاب می کنید بر روی پروفایلتان قرار می گیرد .) بر روی ذخیره کلیک کنید و به  همین سادگی کار را تمام کرده اید  .

 

 

 

اگر شما نویسنده خوبی هستید و بلاگ خوبی دارید هیچ دلیلی وجود ندارد که آن را به پروفایلتان متصل نکنید .

اگر وبلاگ شما در MovableType ، TypePad ، Blogger و یا چیزی شبیه به این ها ساخته شده است ، ازBlog Link app استفاده کنید . Blog Link app یک بلاگ ریدر کلی برای لینکدن است که به سادگی آخرین پستهای شما را از وبلاگتان پیدا می کند و بر روی پروفایلتان قرار می دهد . 

فایلها و اشتراکهایتان را از پروفایل لینکدنتان مدیریت کنید.

 

می توانید به کمک لینکدن تمامی انواع فایلها را با همکاران حرفه ای خود در لینکدن به اشتراک بگذارید . به طور مثال می توانید به سادگی فایلهایی که مربوط به روزمه و پیشرفت کاری خودتان و یا پروژه ای است را به اشتراک بگذارید و همه کارکنان از آن استفاده کنند .

 

برای اینکه یک هاست وسیع برای فایلهای خود داشته باشید باید از اپلیکیشن Box.net استفاده کنید . هنگامی که آن را به پروفایل خود اضافه کردید ، از شما خواسته می شود تا یک نام کاربری و رمز عبور درست کنید و  یا اگر حسابی در Box دارید وارد آن شوید . در صفحه نمایشی که در ادامه می آید ، شما می توانید انتخاب کنید که کدام یک از فولدرهای خود را می خواهید در Box به اشتراک بگذارید . به این ترتیب که بر روی اشتراک گذاری  کلیک کرده و آن را به اشتراک می گذارید .به سادگی می توانید فایلها و فولدرهای جدیدی را به طور مستقیم از طریق این منو بسازید و یا اضافه کنید . هنگامی که اپلیکیشن Box بر روی پروفایلتان نمایان شد ؛ می توانید از طریق منوی کشویی  که در گوشه بالا سمت راست قرار دارد فایلها و فولدرهای خود را مدیریت کنید و دوستانتان و افراد دیگر را برای دانلود آنها دعوت کنید .

 

به کمک اپلیکیشن Behance’s Creative Portfolio Display می توانید به روشی نوین و جذاب ، پروژه ها و دیگر فایلهایتان را به اشتراک بگذارید . این برنامه به بازدید کننده های شما امکانات زیادی را می دهد تا به راحتی بتوانند در میان فایلهایی که به اشتراک گذاشته اید جستجو کنند و به فایل مورد نظر خودشان برسند .

 

کانتکهای لینکدن خود را استخراج کنید .

آیا مایلید که دوستان و کسانی را که با آنها در لینکدن در ارتباط هستید به شبکه های اجتماعی دیگر ببرید ؟ می توانید آنها را به صورت یک فایل CSV استخراج کنید . برای این کار به  Contacts > My Connections رفته و سپس کسانی را که دوست دارید استخراج کنید ، انتخاب کنید .

لینکدن این کار را واقعا ساده کرده است و شما به راحتی می توانید تمامی کانتکهایتان را به سادگی در یک فایل جا دهید .

 

 

 

 

 

از طریق آزمایشگاه لینکدن تجربه کسب کنید !

می توان گفت که لینکدن از این نظر بسیار شبیه به گوگل رفتار کرده و مانند گوگل که سرویسی برای استقرار برنامه های خود به نام Labs program ترتیب داده ، لینکدن هم بسیاری از ویژگی ها و افزودنی های جذاب را در LinkedIn Labs در اختیار شما قرار می دهد .که به کمک آن می توانید چیزهای معرکه ای را در زمان های مختلف تست کنید . اما باید توجه کرد که در صورتی مفید واقع می شود و ارزش خودش را نشان می دهد که شما یک کاربر خوب و قدرتمند باشید . بعضی از ویژگی های جذاب و جالب “آزمایشگاه لینکدن ” هم اکنون موجود می باشند . بعضی از این ویژگی ها شامل  SpeechIn که به کمک آن می توانید سرتیتر اخبار را از صفحه روز لینکدن از طریق تلفن همراهتان بخوانید . TextIn که به شما اجازه می دهد از طریق پبام کوتاه یا همان SMS در میان کانتکتهای خود جستجو کنید  و Resume Builder که به طور خودکار پروفایل لینکدن شما را به یک صفحه شبیه یک رزومه تبدیل می کند .

 

در واقع این ابزار به سان یک مرکز تحقیق و توسعه ابدی یا همان R&D برای لینکدن می ماند که در آن مردم نقش محققان را برای او بازی می کنند .

 

امیدوارم از این بخش از مقاله نیز مورد رضایت و خوشنودی شما قرار گرفته باشد

با تشکر از حسن توجه شما

منبع : Maximum pC

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 7 دیدگاه
  1. ممنون مهرداد جان بخاطر مطلب خوبت،
    لطفا عنوان متن رو اصلاح کن… —> “لیکندن”

    1. چشم آقا محمد مرسی به خاطر یادآوری چشم

  2. اتفاقا چند وقت پیش دنبال یه همچین مطلبی بودم، ولی پیدا نکردم.
    خیلی مفید بود.
    با تشکر

    1. هادی جان خوشحالم که مورد رضایتتون واقع شده

  3. با سلام و خسته نباشید
    نام صحیح آن ” لینکداین ” است. اصلاح بفرمایید. این اشتباه تماما اعتبار مطلب را زیر سوال میبرد و این تصور را ایجاد مینماید که اساسا اطلاع زیادی از آن ندارید ، چه برسد به اینکه بخواهید آنرا به دیگران آموزش بدهید.
    با تشکر از شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *