سمفونی رنگ ها با Lumines

سمفونی رنگ ها با Lumines
  • 1390/11/23
  • ميثاق جراحي
  • 0

اگر بخواهیم لیستی از بهترین بازی های پازلی که تا کنون ساخته شده است را جمع آوری  کنیم، از عنوان هایی که آشکار تر هستند و بیشتر به ذهن نزدیک تر می شوند، بیشتر نام می بریم. یکی از بهترین ها در سبک پازل و معم گونه، بازی “تتریس” است، در حالی که دیگر بازی های این سبکی  ممکن است چیزی بیشتراز مبهم در بین سایرین باشند. مانند Klax آتاری.

با این حال، یک عنوان  است که قطعا سزاوار ذکر در این دسته و در واقع مشابه بازی “تتریس” خواهد بود. بازی Lumines: Electronic Symphony عنوانی انحصاری برای کنسول PS Vitaکه یک بازی فوق العاده سرگرم کننده در سبک پازل و معمایی می باشد

اولین سری از بازی Lumines برای اولین بار خود را  در پلی استیشن قابل حمل سونی، PSP نشان داد و به یکعنوان عظیم تبدیل شد. در حال حاضر یوبی سافت در حال آماده سازی نسخه ی PS Vita این بازی با نام  Lumines: Electronic Symphony است و حق ثبت این اثر پازلی به این شرکت تعلق دارد.

در اینجاپایه و اساس گیم پلیدر روند Lumines همانند “تتریس” عمل می کند.این اثر  به شما  این امکان را می دهد  یک سری از چند مربع رنگی( معمولا به دو رنگ که به روشن و تاریکی تقسیم شده است) را با توجه به موقعیتی که سایر مربع ها دارند و  معماری فیزیکی هر مرحله، بر روی یکدیگر قرار دهید.

 شما باید مربع ها را در یک شبکه  به شکل تکه های کوچکتر یا مستطیلی شکل  بر روی هم بگذارید. تلاش برای رهایی از قطعه های بزرگتر  و تبدیل یا به حداقل رساندن آنها با استفاده از رنگ های مشابه و ایجاد یک نوار عبور با حذف مربع های روشن و هم سطح، از ویژگی اصلی گیم پلی در Lumines هستند.

 شما می توانید به فضای بیشتری  با رها کردن مربع های اضافی دست یابید و مربع های تازه وارد را جایگزین کنید. هدف از این بازی در واقع همین است. اما چه شده است که وانمود می کنیم بازی Lumines یک اثر معمولینیست؟!

در طول بازی، شما به سهم عادلانه ای از زمینه های پر جنب و جوش (که در طول دوره از هر مسابقه تغییر می کند)  دسترسی دارید و همانطور که بازی را به صورت قوانین تعریف شده، پیش می برید، این موسیقی است که نه تنها به بهبود گیم پلی، بلکه شما را  به بازی کردن ساعت های متوالی از Lumines: Electronic Symphony، مجبور می سازد.

 بله موسیقی پس زمینه ای فوق العاده ای در بازی است که از  شاهکارهای  Mizuguchi Tetsuya  و اعضای تیمش می باشد. برخی از این آهنگ ها واقعا خوش بین و متناسب با جو هستند، و تقریبا صدایی مانند آنها مستقیما از  سبکی مانند Electro Dance گرفته شده است. سمفونی الکترونیک هیچ کمبودی از نظر موسیقی و صدا گذاری ندارد. موسیقی و آهنگ های بازی می تواند با آهنگ های جدیدتر و یا لیستی از علاقه مندی ها مخلوط شوند.

گرافیک  نسبت به نسخه های پیش تر کمی متفاوت خواهد بود. به جای رفتن به زاویه ی  دو بعدی معمولی که شامل نسخه های قبل تر می شد، سمفونی الکترونیک را می توان نو ظهور سبک سه بعدی در سری بازی های “تتریسی” دانست.

ترکیبی از سمفونی، موسیقی با عناصر دست نخورده ی یک بازی پازلی از نوع “تتریس” یا به زبان محاوره ای خودمان “خانه سازی”، شالوده ی  بازی Lumines: Electronic Symphony  را تشکیل می دهد.  این به این معنی که، رنگ بندی های روشن تر،طبیعی تر و بسیار خیره کننده تر در آن صفحه نمایش قدرتمند PS Vita، با چشمهای بازیکن چنان تعاملی برقرار خواهند کرد که  ممکن است  بازیکن را از لحظه های خاص در بازی، جای بگذارد.


همراه با ظاهر ارتقا یافته نسبت به نسخه های پیش، سمفونی الکترونیک همچنین  از برخی از گزینه های کنترل جدید در PS Vita استفاده می کند.. شما می توانید از صفحه نمایش لمسی، برای جلو  بردن، چرخش و حرکت قطعات  رنگی به اطراف و قرار دادن آنها در جای خود استفاده کنید

اگر  چه  کنترلر بازی روی صفحه نمایش لمسی  نیز تنظیم شده است، اما به نوبه ی خود چیزی نیست که بازیکن به دنبال راحت تر شدنش باشد. آنالوگ های کناری در کنار قدرت لمسی بودن صفحه نمایش کنسول، باعث بیشتر شدن امکانات هدایتی بازی و در نتیجه حرفه ای تر شدنش می شود.

بازی Lumines: Electronic Symphony شاهکار شرکت بازی سازی Ubisoft، به طور انحصاری برای جدیدترین کنسول دستی و همراه سونی یعنی PS Vita در اواخر Feb 201 منتشر می شود.


دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *