نگاهی بر Far Cry 3

نگاهی بر Far Cry 3
  • 1390/12/6
  • ميثاق جراحي
  • 0

در یک صحنه ی جالب از آخرین پیش نمایش در بازی Far Cry 3 که در آن، شخصیت اصلی بازی  ناامیدانه ای تلاش می کند برای فرار از یک قایق که در حال غرق شدن است.  و ارتباط با آب و اجسام شناور، دشمنان در حال شلیک کردن هستند. صدای نفس های متوالی شنیده می شود و حس آخرین امید به زندگی در چشمان شخصیت بازی، نقش می بندد. سمفونی زیبای پس زمینه به همراهی نشان دادن لحظه های مرگ و زندگی، همه به نوعی می گویند که بازی اول شخص Far Cry 3 چیزی متفاوت تر از قبل خواهد بود. نسخه ی سوم دنباله ای از سری زیبای اول شخص Far Cry است که برای اولین بار در سال 2008 معرفی شد.

یکی از اهداف جاه طلبانه ی شرکت سازنده ی بازی، یوبی سافت مونترال است که ایده هایی از مجموعه ی محکم  و جهان باز Far Cry را با تلفیقی از لوکیشن های استوایی و جزایر گرمسیری که همانند بهشتی در جهنم است را با سومین شماره از یک عنوان خوش ساخت و معروف که در زمان خود همیشه با گرافیک خیره کننده و چشمگیرش با بازیکن صحبت می کرد.

شماره ی سوم از عنوان  Far Cry چیزی میان دو شماره ی اول آن است. ویژگی های جهان باز و دوم محیطی که داستان بازی در آن رخ می دهد. باز هم عناصر مخفیانه کاری و دزدکی رفتن ها در کنار یک مبارزه ی جنجالی و یک اکشن واقعی، در کنار هم قرار می گیرند و تصمیم هایی که در روند بازی تاثیر دارند و این انتخاب شما خواهد بود که کدام کار را انجام دهید و کدام نا درست است.

شخصیت ها، لباس ها و فضا سازی ها بیشتر به نسخه ی دوم از بازی شبیه هستند.،در این شماره باز هم ماموریت های جانبی در کنار اصلی ها دیده می شوند. شما می توانید از هر زاویه و هر مسیری به هدف اصلی نزدیک شوید. حمله ها و اکشن ها می توانند از پشت سر دشمن و به صورت مخفیانه صورت گیرند یا به دلخواه شما به صورت آماتوری دست خود را روی ماشه بگیرید و با شلیک های متوالی دشمن را از میان بردارید. با توجه به پیش نمایش هایی دیده شده از بازی Far Cry 3، ماموریت ها شامل غیر فعال کردن آنتن رادیویی، کشتن یک شخص خاص و منفجر کردن مهمات دشمن، می شوند.  سلاح ها  کلاسیک هستند و شاید تا تاریخ انتشار بازی تغییراتی نیز حاصل شود. منظور از یک سلاح یا مبارزه ی کلاسیک، سلاح های سرد هستند. اما تنوع همیشه در Far Cry وجود داشته است. هم چنین تکنیک ها مبارزه برای مبارزه های تن به تن تغییر کرده، بیشتر و جذاب تر شده اند.

در این شماره علاوه بر وسایل نقلیه زمینی، می توانید بر روی آب نیز حرکت کنید. قایق سواری  در کنار زد و خورد ها بسیار هیجان انگیز هستند. گرافیک خوب بازی اینجاست که خود را نشان می دهد. افکت ها و جلوه های زیبای نور پردازی، انعکاس آب و انفجار و آتش سوزی  قایق ها، فوق العاده دیدنی هستند. زیبایی ها عناصر موجود در بازی را مدیون موتور گرافیکی قدرتمند Cry engine 3 هستیم.

بازی Far Cry 3 جزو عنوان های خوب در سبک اول شخص است اما شاید کلیشه ها و عناصری تکراری که ممکن است در این نسخه نیز دیده شوند، این بازی را به یک عنوان متوسط رو به خوب تبدیل کند.

Far Cry 3 توسط شرکت کانادایی یوبی سافت در تاریخ 4 سبتمبر 2012 برای پلاتفرم های ایکس باکس 360 و پلی استیشن 3 و کامپیوتر های خانگی عرضه می شود.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *