چگونه یک فایل را در ابونتو نابود کنیم ؟

چگونه یک فایل را در ابونتو نابود کنیم ؟
  • 1390/12/7
  • علیرضا
  • 0

گاهی اوقات لازم میشود که برخی از اطلاعات را پاکسازی کنیم . شاید فکر کنید که با انتخاب فایل و فشردن Shift+Delete ، عملیات پاکسازی فایل را به صورت کامل انجام داده اید و این فایل دیگر قابل برگشت نیست . باید به شما بگوییم که کاملا در اشتباه هستید . تعداد زیادی برنامه رایگان و قدرتمند وجود دارد که میتوانند فایل های مورد نظر شما را به شکلی پاک کنند که دیگر قابل بازگشت نباشند . این برنامه ها که به Shredder مشهور هستند تنها با چند کلیک این کار را برای شما انجام خواهند داد .

برای سیستم عامل های مختلف ، برنامه های متفاوتی وجود دارند . اما در توزیع ابونتو شما میتوانید تنها با فعال کردن یک اسکریپت به راحتی فایل های مورد نظر خود را به شکل غیر قابل برگشت ، پاکسازی کنید .

ابتدا این اسکریپت را از گویا آی.تی دریافت کنید . پس از دانلود با یک فایل فشرده روبرو خواهید شد که باید آنها را از حالت فشرده خارج کنید . فایلی با نام shred_file را مشاهده خواهید کرد . این فایل در واقع همان اسکریپت اصلی میباشد که باید از آن استفاده کنید . اکنون از این فایل یک Copy بگیرید . سپس از منوی Places به فولدر Home بروید .


هنگامی که وارد فولدر Home شدید ، از منوی View گزینه Show Hidden Files را انتخاب کنید تا فایل ها و فولدرهای مخفی نمایش داده شوند .


اکنون فولدری با نام .gnome2 را پیدا کنید . وارد این فولدر شده و به فولدر nautilus-scripts بروید و فایل اسکریپت را Paste کنید .

تمام شد !

اکنون روی یک فایل راست کلیک کنید . گزینه ای با نام Scripts را مشاهده خواهید کرد که با حرکت موس به روی آن یک منوی دیگر نمایش داده میشود . از منوی نمایش داده شده بایستی گزینه Shred_file را انتخاب کنید .


پیغامی به منظور تایید عملیات پاکسازی غیر قابل برگشت نمایش داده میشود . کافیست دکمه Yes را کلیک کنید تا فایل مورد نظرتان نابود شود .

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *