Nokia 808 PureView؛ انقلابی در فناوری دوربین

Nokia 808 PureView؛ انقلابی در فناوری دوربین
  • 1390/12/9
  • ITTeach
  • 2


نوکیا امروز در کنگره جهانی موبایل سال 2012 اولین گوشی هوشمند را با فناوری انحصاری خود یعنی فناوری
PureViewبه نامNokia 808 PureView معرفی کرد. این معرفی تمام انتظاراتی که می‌شد از کیفیت عکاسی یک موبایل دوربین‌دار در گذشته داشت را کاملا از میان برد.

Nokia 808 PureView از حسگر 41 مگاپیکسل با عالی‌ترین عملکرد اپتیک کارل‌زایس تا به امروزو فناوری جدید نمونه‌برداری پیکسل برخوردار است.

41 مگاپیکسل باورنکردنی

بله! 41 مگاپیکسل. اما این ترکیب در مورد ثبت تصاویری به اندازه بیلبورد نیست. به جای آن، با این دوربین می‌توان تصاویر حیرت‌انگیزی در اندازه معمولی با قابلیت مدیریت و تغییر در آنها ایجاد کرد. در اینجا حرف از ترکیب قابلیت‌های مفید است.

این فناوری به این معنی است که برای ثبت نماهایی در اندازه‌های مشخص (مثلا 5 مگاپیکسل) دوربین از فناوری نمونه‌برداری استفاده می‌کند که تا 7 پیکسل را در یک پیکسل “ناب” ترکیب کند و نویزهای تصویری که در دوربین دیگر گوشی‌های موبایل وجود دارد را حذف کند. مهم‌تر از همه اینکه شما می‌توانید بدون هیچ‌گونه کاهش در جزییات تصویری که ثبت کردید تا 3 برابر بزرگنمایی کنید و هیچ پیکسل‌ مصنوعی در تصویر ایجاد نمی‌شود.

غیر از این، شما می‌توانید از حالت تصویربرداری خلاقانه یا Creative Shooting Mode استفاده کنید تا بتوانید تصاویری با وضوح بالای 38 مگاپیکسل ثبت کنید. سپس آن را قاب‌بندی مجدد کنید، برش دهید و بزرگ‌نمایی کنید تا بتوانیدبعد از گرفتن عکس و قبل از ذخیره و اشتراک‌گذاریدر اندازه دلخواه،بهترین “تصویر در تصویر” را پیدا کنید.

فناوری نمونه‌برداری پیکسل عملکرد بهبودیافته‌یقابل توجهی در شرایط کم‌نور نسبت به دوربین‌های گذشته فراهم می‌کند.Nokia 808 PureView در مقایسه با دوربین‌هایی که بزرگنمایی اپتیکالمعمولی آنها در بزرگ‌نمایی کامل استفاده می‌شود، 5 برابر نور بیشتری دارند. در شرایطی که نور مناسب است نیز عملکرد بهبود یافته است، چون این ترکیب امکان تسریع در سرعت شاتر و کاهش تأثیر لرزش‌های دست و تکان‌های دوربین را فراهم کرده است.

ستاره فیلم‌برداری

عملکرد عالی دوربین به ویدیو نیز بسط داده می‌شود. دوربین امکان ضبط با کیفیت 1080p و سرعت 30 فریم در ثانیه با 4 برابر بزرگ‌نمایی بدون افت کیفیت را به یمن وجود حسگر بزرگ و پردازش قدرتمند تصاویر که از پسِ بیش از یک میلیارد پیکسل در ثانیه بر می‌آید فراهم می‌کند. در وضوح‌های پایین‌تر، توانایی‌های بزرگنمایی با 6 برابر بزرگنمایی در 720p و تا 12 برابر بزرگ‌نمایی بدون افت کیفیت در ضبط ویدیویی nHD (360×640) افزوده می‌شود. البته ویدیوی عالی بدون صدای عالی هیچ است.

Nokia 808 PureView استاندارد جدیدی ایجاد کرده است. این گوشی اولین گوشی جهان برای فیلم‌برداری است که امکان ضبط صدا بدون افت کیفیت و مافوق توانایی‌های شنوایی بشر ایجاد می‌کند. به عبارت دیگر، شما می‌توانید حتی در پر سروصداترینمحیط‌ها نیز صدای استریو با کیفیتی شبیه CD ایجاد کنید.

همچنان یک گوشی هوشمند

از دوربین که بگذریم، این گوشی یک گوشی هوشمند فوق‌العاده است. درون آن، سیستم‌عامل نوکیا بل با ارتقا بهFeature Pack 1 وجود دارد. این بهبودها امکان عملکرد بهتر، شخصی‌سازی و گزینه‌های سرگرمی، یک مرورگر جدید، جدیدترین نقشه‌های نوکیا و یک نوار اعلام وضعیت بهبودیافته را فراهم می‌کند. یکی دیگر از قابلیت‌های عالی و جدید این است که Nokia 808 PureViewمی‌تواند محتوا را با صدای فراگیر ضبط کرده و به هر هدفونی که از فناوری دالبی استفاده می‌کند انتقال دهد.

صفحه‌نمایش 4 اینچ از نوع ClearBlack AMOLED که در زیر Gorilla Glass قرار دارد، امکان مشاهده بزرگ و واضح چیزهایی که در حال اتفاق افتادن است را در هر شرایط نوری فراهم می‌کند. داخل این گوشی پردازنده 1.3 گیگاهرتز برای سریع‌تر کردن همه کارها وجود دارد. 16 گیگابایت حافظه داخلی و پشتیبانی از کارت حافظه میکرو اس‌دی قابل ارتقا تا 32 گیگابایت، برای گنجاندن همه تصاویر و ویدیوهایی که ضبط می‌کنید نیز در این گوشی دیده می‌شود.

Nokia 808 PureViewبا وجود این همه امکانات که درون آن گنجانده شده بسیار خوش‌دست است و تنها کمی از نوکیا N8 بزرگتر است؛ در حالی‌که وزن آن در مجموع به همراه باتری 169 گرم است. مدت مکالمه با این گوشی در شبکه 3G یا نسل سوم 6 ساعت و نیم و زمان استندبای 540 ساعت است. 

ارسال شده توسط:

حمیدرضا نیکدل (مدیر روابط عمومی نوکیا در ایران)

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه
  1. خیلی دوست دارم بخرمش و تستش کنم
    کی به بازار ایران میاد؟
    قیمتش چقدر هست؟
    ایا کیفیت عکس هایی که میگره با دوربین های DSLR قابل مقایسه هست؟

  2. نه دوست عزیز با این که کیفیت خوبه ولی طبق مطالبی که خودنم حتی در حد 10 مگاپیکسلی یک دوربین حرفه ای هم نیست

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *