سوال‌هاي آي‌تي خود را از پرسشي بپرسيد ؟

سوال‌هاي آي‌تي خود را از پرسشي بپرسيد ؟
  • 1391/1/19
  • ITTeach
  • 8

برای کاربران حوزه آی تی بسیار پیش آمده است که با مشکلات مختلف در رابطه با سخت افزار ، نرم افزار ، کامیپوتر ، اینترنت ، گوشی هایی که روز به روز هوشمند تر و پیچیده تر می شوند و وسائل مختلف روبه رو می شوند .

اولین چیزی که به ذهن می رسد تلاش برای حل مشکل از طریق تجربه های قبلی است .

اما چون اکثرا وسائل به زبان انگلیسی هستند و راهنمای کافی ندارند در این قسمت ممکن است با مشکل مواجهه شویم .

اما اگر نشد چه ؟ شروع به پرسیدن از همکاران ، دوستان و افراد صاحب نظر در این زمینه می کنیم .

مشکل حل نمی شود . به سراغ اینترنت می رویم و شروع به جستجو می کنیم  . زبان غالب در بحث ها و فروم های تخصصی انگلیسی است و پر از اصطلاحات تخصصی . سردرگم می شویم و شاید نتوانیم مشکلمان را خودمان حل کنیم . در نهایت به فروشگاهی که وسیله را تهیه کردیم مراجعه می کنیم و با پرداخت وجهی قابل توجه بر مشکل فائق می آییم بدون اینکه چیزی به بار علمی و دانش ما اضافه شود و تنها طی شدن زمان و هزینه برایمان مانده است .

پیش خود فکر می کنیم چه خوب بود اگر جایی بود که مشاورانی همزبان داشت و می شد و خودمان می توانستیم مشکلمان را حل کنیم .

بر طبق این نیاز یک سرویس در اینترنت راه اندازی شد به نام پرسشی .

یک سایت با ارائه خدمات رایگان به زبان شیرین پارسی برای پرسیدن هر سوالی در زمینه آی تی و خواندن سوالات دیگران و افزایش دانشمان شاید روزی برایمان مفید بود و توانستیم مشکلمان را خودمان حل کنیم .

بعد از عضویت در سایت و تایید ایمیل کاربر می توان از تمامی امکاناتی که در سایت تعبیه شده است بهره برد . یک سوال جدید پرسید و آن را علامت گذاری کرد که اگر برای آن جوابی نوشته شد از طریق ایمیل کاربر گرامی را متوجه کند که ممکن است پاسخی دریافت کرده باشد .

تمامی سوالات دارای دسته بندی به صورت برچسب گذاری است که می توان از طریق آن سوالات مشابه را نیز پیدا و مطالعه کرد .

همچنین می توان در سایت بر اساس فعالیتی که کاربر انجام می گیرد امتیاز مثبت به صورت مدال دریافت کرد که درجه کاربر را مشخص می کند و طبق تصمیم مدیریت از افراد فعال دعوت به همکاری در اداره سایت خواهد شد .

همچینین لازم به ذکر است افراد و سایت های علاقمند می توانند برچسب دلخواه خود را خریداری کرده که برچسب فوق به سایت مورد نظر لینک داده خواهد شد و نقش موثری در تبلیغ آن خواهد داشت .

مدیریت سایت پرسشی

www.porseshi.com

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 8 دیدگاه
    1. والا داناترین 10000 تا پرسشی می ارزه! مدیر سایت پرسشی حتی در پاسخ به سوالی که گفتم سایت پرسشی از سیستم question2answer.org استفاده کرده اینقدر شاکی و ناراحت شد که پرسش رو کامل حذف (یا غیرفعال) کرد! چنین فردی می تونه مدیر یه سایت گفتگو محور باشه؟؟؟؟

  1. سایت خیلی خوبی نشون میده.. مخصوصا در روزهای ابتدای عضویتم خیلی راحت باهاش کار کردم.بنظرم یکی از مزیت هایی که داره همین سادگی و سرعت بالای اون هست.

  2. متاسفانه فرهنگ Q&A در وب فارسی هنوز جا نیوفتاده ! من کلا با تولد سایت های Q&A موافقم و امیدوارم هرچه زودتر شاهد افزایش تعداد این سبک سایت ها باشیم تا شاید اینجوری فرهنگ مطالعه هدفمند هم نهادینه بشه. برای عوامل پرسشی دات کام هم آرزوی موفقیت میکنم

  3. متاسفانه مدیریت این سایت خیلی دید بسته ای نسبت به ایجاد سایت هایی با محوریت گفتگو دارن! سوالی طرح کردم مبنی بر اینکه سایت پرسشی با چه سیستم تولید شده و پس از چند روز تو وبگردی ها متوجه شدم که طبق آمار سایت www.question2answer.org/directory.php این سایت و چند سایت دیگه فارسی از این سیستم استفاده کردن و این نکته رو تو سوال خودم ذکر کردم! اما ادمین سایت اقدام به حذف پاسخ بنده کردن!!!

    1. با سلام به کاربران خوب و فهیم گویا آی تی؛ با مشاهده این نظر لازم دیدم پاسخی رو در جهت روشن شدن این موضوع مطرح کنم:
      دوست عزیز، بنده از ادیتورهای سایت پرسشی هستم، خودم پرسش شمارو داخل سایت دیدم و پاسخ مدیریت رو که با توضیح کامل برای شما پاسخ دادند و جالب اینکه خود شما که میگید جوابتون رو ندادند، همونجا از پاسخ شون تشکر کردید!
      لینک پاسخ مدیریت به شما:

      لینک تشکر شما! :

      امیدواریم به جای این همه ناسپاسی ها و این حرکات آماتور، شاهد کاربران واقعی با شعور و درک کامل باشیم.

      با آرزوی موفقیت برای وب سایت گویا آی تی
      حامد شهیدی، ویراستار تیم پرسشی

    2. ضمنا اگر دقیق متن نظر من رو مطالعه می کردین من نگفتم پاسخ ندادین ” و جالب اینکه خود شما که میگید جوابتون رو ندادند” من گفتم که پاسخ من رو حذف کردید که لاگ فعالیت ها در این صفحه صحت گفته من و عدم صداقت شما رو تائید می کنه! هم چنین من به بسته شدن سوال اشاره کردم که ذکر عبارت : “باز کردن مجدد۳ ساعت قبلتوسط mohammad” در زیر پرسش مطرح شد دلیل دیگری بر این ادعاست! پس شجاعت و صداقت و اخلاق رو فدای ادعای حرفه ای گری نکن!

  4. دوست عزیزی ادیتور porseshi.com که داعیه حرفه ای بودن دارین! نام کاربری من تو این پرسش mahyar و رمز عبور هم ۱۲۳۴۵۶۷۸۹۰۰۰ هست! الان همه بازدیدکنندگان فهیم می تونن به این پرسش لاگین کنن و ببینن که کاربر mahyar که این پرسش رو مطرح کرده و از ادمین هم تشکر کرده اصلا به این پرسش دسترسی نداره! ضمنا در زیر سوال مطرح شده نوشته شده ” باز کردن مجدد ۳ ساعت قبل توسط mohammad ” یعنی دقیقا ساعت ۵:۲۸ دقیقه که شما این نظر رو اینجا مطالعه کردی تشریف بردین و سوال رو از حالت قفل خارج کردی! (الان ساعت ۸:۳۷ ) ضمنا لاگ فعالیت های کاربر Mahyar در این صفحه نشون می ده که بنده ۹ ساعت قبل یک پاسخ برای این پرسش ارسال کردم ( صفحه لاگ فعالیت های کاربر: ) و ۲ نظر برای این پرسش! می شه لطف کنید و بفرمائید از ۲ نظری که من ارسال کردم چرا یک نظر نشون داده می شه؟ و از پاسخی که بنده ارسال کردم چرا اثری نیست؟؟؟؟
    دوست عزیز! حرفه ای بودن به طراحی قالب شکیل و Ajax نوشتن نیست! اول اخلاق حرفه ای رو یاد بگیر! ان شاا… تمام سایت های وب فارسی مدیرانی راستگو و حرفه ای داشته باشن! شما هم تلاش کن صادق باشی 🙂

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *