10ناگفته‌هایی كه در مورد مشارکت نوکیا و کارل زایس

10ناگفته‌هایی كه در مورد مشارکت نوکیا و کارل زایس
  • 1391/1/19
  • ITTeach
  • 4

از آغاز همکاری کارل زایس و نوکیا 7 سال می‌گذرد. حاصل این همکاری تولید گوشی‌های دوربین‌دار زیادی است. از نوکیا N90 اولین گوشی هوشمند سری دوربین‌دار تا نوکیا 808 Pureview. اما دقیقا چه چیزی باعث شده لنز کارل زایس تا این حد متفاوت از لنزهای دیگر باشد؟ در اینجا وبلاگ رسمی نوکیا به سوالاتی پاسخ داده که شاید برای خیلی از شما جالب باشد.

 

  • ·         تفاوت تصاویری که با لنز کارل زایس گرفته می‌شود نسبت به لنزهای دیگر در چیست؟

استانداردهای کیفیت کارل زایس در تمام فضای تصویر، وضوح و کیفیت بالا را تضمین می‌کند. هیچ منطقه‌ای محو نیست و در هیچ جا روشنایی بیش از حد نیست. کنترلِ خوبِ انعکاس‌های درونی باعث حفظ رنگ‌های طبیعی می‌شود و همه اینها در مجموع تصاویری با درجه‌ی شباهتِ بالا با اصل خود ایجاد می‌کنند. اگر تصویر بیش از حد بزرگ نشده باشد حتی با کیفیت دوربین‌های عکاسی دیجیتال بزرگتر نیز برابری می‌کنند.

  • ·         برای تولید لنز برای دوربین موبایل چه مهارت‌هایی نیاز است؟

شما باید طراحی اپتیکال مدرن را بدانید که در مورد شکل‌های پیچیده لنز، قالب‌بندی لنز و فنون نصب و مونتاژ است. همچنین شما باید بتوانید از بسیاری از ابزارهای اندازه‌گیری برای اطمینان از کیفیت استفاده کنید.

  • ·         چه چیزی در مورد رابطه کاری نوکیا و کارل زایس اینقدر خاص است؟

زمانی که نوکیا و کارل زایس، پیشگامان در صنایع اپتیک و موبایل الکترونیک، با یکدیگر هم‌پیمان شدند، هدف ما این بود که بهترین تلفن‌های همراه مجهز به دوربین را تولید کنیم. رابطه کاری ما تخصص و دانش دو شرکت پیشگام را با هم درآمیخت. به این وسیله ما توانستیم برنامه‌ها و تصمیمات خود را با یکدیگر به اشتراک گذاریم و با هم برای توسعه فناوری در مراحل بسیار ابتدایی کار کنیم. به این معنی که ما می‌توانیم همچنان به تاریخ طولانی خود برای تولید محصولات متفاوت با یکدیگر ادامه دهیم.

  • ·         سخت‌ترین چالش در تولید لنز موبایل‌های دوربین‌دار چیست؟

سخت‌ترین چالش در مقایسه با لنز دوربین‌های معمولی این است که بالاترین درجه وضوح حاصل شود و در همان حال اندازه لنز دوربین تا جایی که می‌شود کوچک شود. باریک بودن یک فاکتور لازم برای موفقیت در تولید لنز موبایل است و تنها دوربین‌های واقعا برجسته‌ای نظیر نوکیا 808 PureView می‌توانند چندین میلی‌متر بزرگ‌تر باشند. لنز نوکیا 808 PureView به محدوده انکسار نزدیک است؛ این یکی از قوانین فیزیک است که تفکیک‌پذیری لنز را محدود می‌کند. ممکن نیست لنزهایی ساخته شود که وضوح و درجه تفکیک‌پذیری بالاتری از حد انکسار داشته باشند. درجه وضوح خارق‌العاده نیاز به پیکسل‌های بیشتر حسگر دارد که بتوانند جزییات بیشتری در عکاسی شما ثبت کنند.

  • ·         برتری لنز نوکیا808 PureView در چیست؟

لنز نوکیا 808 PureView از درجه تفکیک‌پذیری برخوردار است که 75 درصدِ حد انکسار است. تنها راهی که خیلی بهتر خواهد بود وقتی است که شماره f-stop کوچکتر باشد؛ یعنی قطر سوراخ بزرگتر باشد. رسیدن به چنین وضوحی و عرضه آن به بازار انبوه بزرگترین چالش ما بود.

  • ·         چگونه لنزهای کارل زایس در آینده ارتقا پیدا می‌کنند؟

ما تصمیم داریم لنزهایی تولید کنیم که پاسخگوی فناوری‌های جدید در حسگر باشند و عملکرد حسگرهای جدید فرصت‌های بی‌نظیری در تصویربرداری جیبی ایجاد کنند. 

ارسال شده توسط :

حمیدرضا نیکدل (مدیر روابط عمومی نوکیا در ایران)


دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 4 دیدگاه
  1. کسی بهتون گفته که جدیدا سرعت لود سایت خیلی پایین اومده من که شاتل دارم دوبار این صفحه رو لود کردم تا بالا بیاد حدود ۳۰ ثانیه کشید بالا بیاد
    مشکل فید رو هم که درست نکردید

  2. ممنون از پست مفید تون اما یه نکته ! ۱۰ ناگفته هایی که ….

    هرچی میخونید رو که نباید ترجمه کنید ! گرته برداری اصلا شیوه درستی واسه ترجمه نیس خصوصا Tech

    بازم ممنون

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *