حذف رگه های خونی چشم توسط فتوشاپ

حذف رگه های خونی چشم توسط فتوشاپ
  • 1391/1/26
  • سيدايوب كوكبي
  • 1

به نام خدا

در این آموزش قصد داریم با یک روش ساده و سریع و به صورت طبیعی رگه های خونی چشم که ممکن است در بعضی از تصاویر وجود داشته باشد را حذف کنیم ، برای اینکار روش های مختلفی وجود دارد ولی استفاده از روش بیان شده در این مطلب بهتر از سایر روش هاست .

خب بریم سراغ آموزش ،

گام 1 – ابتدا تصویر مورد نظر را باز کنید و با کلیک بر روی Create a new layer در پلت Layers یک لایه جدید ایجاد کنید ، سپس روی چشمی که رگه های خونی در آن وجود دارد زوم کنید ، برای زوم کردن می توانید از Ctrl+Space و درگ چپ و یا راست روی آیتم مورد نظر استفاده کنید .

گام 2 – کلید B را بزنید تا ابزار Brush انتخاب بشه ، سپس کلید I را نگه دارید و در نزدیکی رگه ی خونی کلیک کنید تا از رنگ آنجا نمونه برداری شود ، وقتی کلید I را می زنید دو دایره ، داخل هم ظاهر می شود ، دایره داخلی ، رنگی است که شما نمونه برداری کرده اید و دایره بیرونی که خاکستری رنگ است فقط برای این است که رنگ دایره داخلی را بدون تداخل با رنگ های تصویر ببینید .

گام 3 – اکنون در نوار تنظیمات براش، میزان Opacity براش را روی 20% تنظیم کنید و همچنین یک قلم موی نرم انتخاب کنید تا کار طبیعی تر جلوه کند ، سپس اندازه قلم را کوچک کنید طوری که فقط کمی از رگه های خونی بزرگتر باشد (برای تغییر اندازه قلم هم می توانید از کلیدهای ] و [ استفاده کنید) .

خب حالا روی رگه خونی ناحیه نمونه برداری شده چندین کلیک ماوس انجام دهید تا آن رگه را ناپدید کنید ، همین کار را آنقدر ادامه دهید تا تمام رگه ها محو شوند ، البته دقت کنید هر بار از نزدیکترین ناحیه به رگه خونی نمونه برداری کنید تا کار به صورت طبیعی در بیاید .

گام 4 – در پایان برای اینکه تصویر را به گونه ای در بیاوریم که حالت رنگ زدگی در آن پنهان باشد و به عبارتی طوری جلوه دهیم که تصویر دستکاری نشده است کمی نویز به لایه رنگی که افزوده ایم اضافه میکنیم، برای اینکار به اینجا بروید : Filter>Noice>Add Noice و مقدار نویز را 1% قرار دهید و گزینه Monochromatic را هم تیک بزنید ، این گزینه باعث خواهد شد که نویز فقط با پیکسل های سیاه و سفید ایجاد شوند ، خب کار ما تموم شد .

این هم نتیجه کار :

اقتباس از : Professional Portrait Retouching Techniques For Photographers Using Photoshop By Scott Kellby

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. سلام
    ممکنه خواهش کنم یه کمی هم راجع به تجربه هاتون از این پوسته سایت بذارین
    سپاس

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *